Στην παλιά παραλιακή εθνική οδό από την Ελευσίνα προς την Κόρινθο, στο παλιό τσιμεντένιο οδόσημο του 29ου χιλιομέτρου βρίσκεται η βίλα Ευταξία. Ακριβώς μπροστά της από το 2003 βρίσκεται μισοβυθισμένο ένα παλιό κρουαζιερόπλοιο,, με το τελευταίο του όνομα Mediterranean Sky. Ο Λάμπρος Ευταξίας, στενός συνεργάτης και φίλος του Κωνστανίνου Καραμανλή, υπουργός και βουλευτής των κυβερνήσεών του, σημαντική προσωπικότητα της μεταπολιτευτικής Ελλάδας που όμως κατέστρεψε την υστεροφημία του συνεργαζόμενος με την χουντική κυβέρνηση Μαρκεζίνη, είχε πεθάνει από το 1996. Αν ζούσε ίσως ποτέ δεν θα σκεφτόταν κανείς να «παρκάρει» ένα παροπλισμένο κρουαζιερόπλοιο μπροστά από το σπίτι του, ελάχιστα από την ακτή, στα όρια της περιοχής Λουτρόπυργος Αυτό συνέβη το 2002. Και από το 2003 αποτελεί ένα ναυάγιο που στοιχειώνει τον κόλπο της Ελευσίνας. Από το 2009, μάλιστα, έχει ληφθεί απόφαση για την απομάκρυνσή του, αλλά κανείς δεν ενδιαφέρθηκε να την εκτελέσει, όπως πολλά πράγματα άλλωστε στην Ελλάδα. Από τα ναυπηγεία της Αγγλίας, στο βυθό της Ελευσίνας Η πρώτη ονομασία του κρουαζιερόπλοιου που ναυπηγήθηκε το 1953 από την Vickers Shipbuilding and Engineering of Barrow-in-Furness στο Ηνωμένο Βασίλειο, ήταν «Πόλη του Γιορκ». Μαζί με τα τρία αδελφά του πλοία, το City of Port Elizabeth, το City of Exeter και το City of Durba εκτελούσε το δρομολόγιο μεταξύ Λονδίνου, Λας Πάλμας, Κέιπ Τάουν, Πορτ Ελίζαμπεθ, Ανατολικού Λονδίνου, Ντέρμπαν, Λουρένσο Μάρκες και Μπέιρα. Μάλιστα, στις καλές του εποχές έκανε τη διαδρομή Λονδίνο – Κέιπ Τάουν σε 15 ημέρες. Το 1971 και τα τέσσερα πλοία πουλήθηκαν στην ελληνική εταιρεία κρουαζιέρας Karageorgis Lines. Μαζί με το City of Exeter, μετασκευάστηκε σε επιβατηγό πλοίο και μετονομάστηκε σε Mediterranean Sky. Το πλοίο είχε πολλές ανέσεις για την εποχή, όπως πολυτελείς καμπίνες, δύο πισίνες, κομψά μπαρ, γυαλισμένα ξύλινα καταστρώματα και κλιματισμό. Είχε χωρητικότητα περίπου 1.000 επιβατών και 470 οχήματα. Το μήκος του είναι 165 μέτρα (541 πόδια) και το πλάτος του είναι 22 μέτρα.

 


Στην παλιά παραλιακή εθνική οδό από την Ελευσίνα προς την Κόρινθο, στο παλιό τσιμεντένιο οδόσημο του 29ου χιλιομέτρου βρίσκεται η βίλα Ευταξία. Ακριβώς μπροστά της από το 2003 βρίσκεται μισοβυθισμένο ένα παλιό κρουαζιερόπλοιο,, με το τελευταίο του όνομα Mediterranean Sky.

Ο Λάμπρος Ευταξίας, στενός συνεργάτης και φίλος του Κωνστανίνου Καραμανλή, υπουργός και βουλευτής των κυβερνήσεών του, σημαντική προσωπικότητα της μεταπολιτευτικής Ελλάδας που όμως κατέστρεψε την υστεροφημία του συνεργαζόμενος με την χουντική κυβέρνηση Μαρκεζίνη, είχε πεθάνει από το 1996. Αν ζούσε ίσως ποτέ δεν θα σκεφτόταν κανείς να «παρκάρει» ένα παροπλισμένο κρουαζιερόπλοιο μπροστά από το σπίτι του, ελάχιστα από την ακτή, στα όρια της περιοχής Λουτρόπυργος

Αυτό συνέβη το 2002. Και από το 2003 αποτελεί ένα ναυάγιο που στοιχειώνει τον κόλπο της Ελευσίνας. Από το 2009, μάλιστα, έχει ληφθεί απόφαση για την απομάκρυνσή του, αλλά κανείς δεν ενδιαφέρθηκε να την εκτελέσει, όπως πολλά πράγματα άλλωστε στην Ελλάδα.

Από τα ναυπηγεία της Αγγλίας, στο βυθό της Ελευσίνας

Η πρώτη ονομασία του κρουαζιερόπλοιου που ναυπηγήθηκε το 1953 από την Vickers Shipbuilding and Engineering of Barrow-in-Furness στο Ηνωμένο Βασίλειο, ήταν «Πόλη του Γιορκ».

Μαζί με τα τρία αδελφά του πλοία, το City of Port Elizabeth, το City of Exeter και το City of Durba εκτελούσε το δρομολόγιο μεταξύ Λονδίνου, Λας Πάλμας, Κέιπ Τάουν, Πορτ Ελίζαμπεθ, Ανατολικού Λονδίνου, Ντέρμπαν, Λουρένσο Μάρκες και Μπέιρα.

Μάλιστα, στις καλές του εποχές έκανε τη διαδρομή Λονδίνο – Κέιπ Τάουν σε 15 ημέρες.

Το 1971 και τα τέσσερα πλοία πουλήθηκαν στην ελληνική εταιρεία κρουαζιέρας Karageorgis Lines. Μαζί με το City of Exeter, μετασκευάστηκε σε επιβατηγό πλοίο και μετονομάστηκε σε Mediterranean Sky.

Το πλοίο είχε πολλές ανέσεις για την εποχή, όπως πολυτελείς καμπίνες, δύο πισίνες, κομψά μπαρ, γυαλισμένα ξύλινα καταστρώματα και κλιματισμό. Είχε χωρητικότητα περίπου 1.000 επιβατών και 470 οχήματα. Το μήκος του είναι 165 μέτρα (541 πόδια) και το πλάτος του είναι 22 μέτρα.

Η γραμμή Πάτρα – Βενετία

Το Mediterranean Sky ήταν το πρώτο κρουαζιερόπλοιο που έκανε το δρομολόγιο Πάτρα – Βενετία. Το τελευταίο του ταξίδι ήταν από την Πάτρα στο Μπρίντιζι τον Αύγουστο του 1996. Λόγω των μεγάλων οικονομικών προβλημάτων που αντιμετώπισε ο πλοιοκτήτης, από το 1996 έως τον Φεβρουάριο του 1999, το πλοίο παρέμεινε παροπλισμένο στο παλιό λιμάνι της Πάτρας.

Μεταφέρθηκε στην Ελευσίνα το 2002, με έξοδα του Λιμεναρχείου Πατρών. Το εγκαταλελειμμένο, πλέον, πλοίο ρυμουλκήθηκε στη συνέχεια σε ρηχά νερά, όπου παρασύρθηκε σκόπιμα στις 26 Νοεμβρίου 2002. Σιγά-σιγά άρχισε να γέρνει, μέχρι που τελικά αναποδογύρισε και βυθίστηκε τον Ιανουάριο του 2003.

Το 2009 αποφασίστηκε η απομάκρυνση του πλοίου μαζί με άλλα 17 ναυάγια στον κόλπο της Ελευσίνας. Όμως, κανείς δεν το έκανε ποτέ.

Hellas Journal με πληροφορίες και από Greekreporter.com
Shots, Video Making: Theofilos Mpampoulis


Πηγή
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - 1ki1news

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου