Ομιχλώδες το τοπίο στις αποκρατικοποιήσεις! Δείτε ποιες μπλοκάρονται...
Το θέμα των αποκρατικοποιήσεων, για το οποίο οι προθέσεις της κυβέρνησης
παραμένουν ασαφείς, τέθηκε κατά τη διάρκεια της συνάντησης της Κριστίν Λαγκάρντ με τον Έλληνα υπουργό Οικονομικών, Γ. Βαρουφάκη, στην Ουάσινγκτον.
Στην ερώτηση της επικεφαλής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για το πώς θα προχωρήσει η ελληνική κυβέρνηση τις ιδιωτοκοποιήσεις, από τις οποίες μάλιστα, αναμένονται έσοδα 1,5 δισ. ευρώ το 2015, σύμφωνα με τη λίστα μεταρρυθμίσεων, ο υπουργός απάντησε ότι θα γίνουν αλλά με ορισμένες διαφοροποιήσεις.
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο θα προχωρήσει στο εν λόγω αμφιλεγόμενο μέτρο, που αποτέλεσε για πολλές κυβερνήσεις "καυτή πατάτα", ώστε να ταιριάζει με την ιδεολογική ιδιοσυγκρασία της νέας κυβέρνησης.
Κάνοντας μια επισκόπηση, μέχρι στιγμής, η μόνη ξεκάθαρη ιδιωτικοποίηση φαίνεται να είναι του ιπποδρομιακού στοιχήματος, αφού το ΤΑΙΠΕΔ κάλεσε τον ΟΠΑΠ να υπογράψει τη σύμβαση για την ανάληψή του έναντι ποσού 40 εκατ. ευρώ.
Προς ματαίωση οδεύει το project του Αστέρα Βουλιαγμένης μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
"Ομίχλη" καλύπτει την ιδιωτικοποίηση του ΔΕΣΦΑ αφού η κυβέρνηση είναι μεν έτοιμη να υπογράψει με την αζέρικη Socar, η οποία θα καταβάλλει 400 εκατ. ευρώ (από τα οποία μόνο τα 167 εκατ. ευρώ θα πάνε στο ελληνικό κράτος, όπως αναφέρει η Ημερησία), αλλά το σχέδιο έχει "μπλοκάρει" μέχρι στιγμής από την Κομισιόν.
"Θολό" παραμένει το τοπίο από την πλευρά της κυβέρνησης , σχετικά με την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, καθώς δεν έχει ακόμα αποφασίσει εάν θα υπογράψει την σύμβαση 1,23 δισ. ευρώ με την γερμανική Fraport.
Όσον αφορά το Ελληνικό, η Lamda Development έχει υποβάλλει την προσφορά της, ύψους 915 εκατ. ευρώ, αλλά η κυβέρνηση επιθυμεί την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης, κάτι που φέρνει δυσκολίες αφού το πλαίσιο που θέτει δεν συμβαδίζει με εκεινο της προηγούμενης κυβέρνησης, βάσει του οποίου προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός.
Τέλος, σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαγωνισμοί για τις ιδιωτοκοποιήσεις του ΟΛΠ, του ΟΛΘ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, χωρίς ωστόσο να διαφαίνεται πώς αυτοί θα κυλήσουν.
Πηγή
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου