Ζήτημα εβδομάδων είναι πλέον η δημοπράτηση της πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου και της επέκτασης του τραμ από το Σύνταγμα ως την πλατεία Αιγύπτου από την Αττικό Μετρό, ενός έργου που υπόσχεται να αλλάξει το κέντρο της Αθήνας.
Όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρείας, το έργο είναι ώριμο, έχει εγκεκριμένη χρηματοδότηση από το ΣΕΣ οι μελέτες του έχουν πάρει το «πράσινο φως» και η Αττικό Μετρό είναι έτοιμη να κηρύξει τον διαγωνισμό για την εξεύρεση αναδόχου για την κατασκευή του.
Ο προϋπολογισμός του έργου θα κυμαίνεται περίπου στα 110 εκατ. ευρώ και ήδη έχει γίνει προσαρμογή της κοστολόγησης με βάση τα «σφιχτά» δημοσιονομικά, καθώς στο τεχνικό αντικείμενο θα υπάρξουν τροποποιήσεις, οι οποίες θα μειώσουν το κόστος χωρίς να επηρεάσουν την κατεύθυνση και την αισθητική της αρχιτεκτονικής μελέτης του γραφείου Okra από την Ολλανδία.
Στελέχη της Αττικό Μετρό μιλούν για «εξορθολογισμό των μελετών ούτως ώστε να έχουμε υψηλού αισθητικού επιπέδου αποτέλεσμα, σε μια εποχή όπου τα χρήματα πρέπει να δαπανώνται εντός συγκεκριμένων ορίων».
Η χρηματοδότηση θα προέλθει κατά 65 εκατ. ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη (ΕΠΠΕΡΑΑ) και κατά 45 εκατ. ευρώ από το ΠΕΠ Αττικής.
Οπως αναφέρουν από την εταιρεία έχει γίνει ο κατάλληλος προγραμματισμός του έργου με στόχο να υπάρξει η λιγότερη δυνατή όχληση των Αθηναίων από τις εργασίες, οι οποίες αναμένεται να διαρκέσουν περίπου δύο χρόνια. Σύμφωνα με όσα μεταδίδουν, τα έργα θα προχωρούν σε φάσεις ανά οικοδομικό τετράγωνο, ούτως ώστε να μένουν ανοιχτές οι οδικοί διέξοδοι των κάθετων οδών της Πανεπιστημίου.
Διαγωνισμός για νέα τραμ, συρμούς μετρό
Παράλληλα, μέσα στο επόμενο δίμηνο αναμένεται να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός της Αττικό Μετρό για την προμήθεια 25 νέων τραμ για το δίκτυο της Αθήνας, προϋπολογισμού 66 εκατ. ευρώ. Τις επόμενες εβδομάδες θα ολοκληρωθεί η πρώτη φάση του, με προσωρινή κατακύρωση. Το συγκεκριμένο τροχαίο υλικό φαίνεται μάλιστα ότι θα καλύψει και τις ανάγκες της επέκτασης της Πανεπιστημίου.
Στο μεταξύ, όπως πληροφορείται «Το Βήμα», προέκυψε και νέος διαγωνισμός για την προμήθεια τροχαίου υλικού για το μετρό της Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, επίκειται προκήρυξη διαγωνισμού από την Αττικό Μετρό για την προμήθεια 15 ακόμη συρμών, εκτιμώμενου προϋπολογισμού ως και 120 εκατ. ευρώ, που θα χρηματοδοτηθούν από ευρωπαϊκούς πόρους προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης.
Επίσης, τις επόμενες ημέρες θα βρεθεί στην Αθήνα ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) κ. Βέρνερ Χόγερ προκειμένου να υπογράψει την εκταμίευση της δεύτερης δόσης ύψους 200 εκατ. ευρώ από το δάνειο των 400 εκατ. ευρώ που είχε λάβει η Αττικό Μετρό για τα έργα της Θεσσαλονίκης.
Μάλιστα, όπως μεταδίδεται από το περιβάλλον του υπουργού Υποδομών κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, η ΕΤΕπ έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον της για τη χρηματοδότηση της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας. Παρ' όλο που αρχικά ο υπουργός Υποδομών κινούνταν στην κατεύθυνση της σύμβασης παραχώρησης με ιδιώτη επενδυτή για την κατασκευή της γραμμής 4, ο σχεδιασμός του άλλαξε και προτίμησε η πρώτη φάση του έργου (Αλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός) να γίνει ως δημόσιο έργο.
Το υπουργείο φιλοδοξεί να αντλήσει δάνειο ύψους 450 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ και να βρει άλλα 450 εκατ. ευρώ από το ΣΕΣ προκειμένου να προκηρύξει το έργο. Μάλιστα, η Αττικό Μετρό προχώρησε σε περικοπές στα κτιριακά έργα της γραμμής 4 προκειμένου να μειωθεί ο προϋπολογισμός, ο οποίος αρχικά κυμαινόταν σε επίπεδα μεγαλύτερα του 1 δισ. ευρώ.
Βοτανικός και ΗΣΑΠ
Επίσης, όπως αναφέρουν στελέχη της Αττικό Μετρό, αναθερμαίνεται το ζήτημα του Κεντρικού Σταθμού των Υπεραστικών Λεωφορείων στον Βοτανικό μετά τη σύναψη συμφωνίας μεταξύ του φορέα διαχείρισης του Σταθμού και του ΕΜΠ, το οποίο θα αναλάβει την επικαιροποίηση της υφιστάμενης προμελέτης για το έργο.
Η μελέτη θα ασχοληθεί με τα τεχνικά έργα υποδομής και θα αφήσει ελεύθερο το πεδίο για τον επενδυτή, ο οποίος θα εκμεταλλευτεί τους χώρους όπως το επιθυμεί, σύμφωνα όμως με τη μελέτη περιβαλλοντικών όρων που ορίζει τις χρήσεις γης. Ο προϋπολογισμός εκτιμάται μεταξύ 80 και 100 εκατ. ευρώ και οι πόροι θα αντληθούν από τον ιδιώτη επενδυτή και από ποσοστό των πωλήσεων εισιτηρίων των ΚΤΕΛ.
Στο μεταξύ, στελέχη της Αττικό Μετρό επαναφέρουν το θέμα της υπογειοποίησης των ΗΣΑΠ από το Φάληρο ως τον Πειραιά, με παράλληλη δημιουργία νέου σταθμού στο παλιό εργοστάσιο του Κεράνη. Οπως μεταδίδουν, η εταιρεία κάνει προσπάθεια ούτως ώστε να εντοπιστεί χρηματοδοτική πηγή μέσα από τα ευρωπαϊκά προγράμματα, καθώς πρόκειται, όπως λένε, για έργο πνοής που υπόσχεται να αλλάξει τον Πειραιά.
in.gr
Πηγή
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου