Με τον Διεθνή Αερολιμένα «Ελ. Βενιζέλος» να βρίσκεται στο επίκεντρο της κόντρας των αεροπορικών εταιριών για το «φιλέτο» των ελληνικών τουριστικών αφίξεων του 2014, οι εξελίξεις σχετικά με την ιδιωτικοποίηση και το ιδιοκτησιακό του καθεστώς γίνονται ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες...
Την περασμένη άνοιξη σημαίνοντα κυβερνητικά στελέχη παρουσίαζαν το «υψηλού επιπέδου» κινεζικό ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο σαν μια λύση «σωτηρίας» για τις αποκρατικοποιήσεις. Σήμερα όμως οι Κινέζοι, λίγο - πολύ τρώνε «πόρτα» στο αεροδρόμιο. Και ο λόγος δεν είναι άλλος από τους Καναδούς του PSP Investment fund που αν και απέκτησαν από «σπόντα» το 26,7% του ΔΑΑ κατάλαβαν ότι πρόκειται για μια ελληνική «χρυσοτόκο όρνιθα»...
Το PSP εκτός από το 26,7% του ΔΑΑ που απέκτησε στο πλαίσιο της εξαγοράς των αεροδρομίων της Hochtief Airports, βρέθηκε και με τη δυνατότητα ανάληψης του management, όπως προκύπτει από τη σύμβαση παραχώρησης που είχε γίνει απ ωφελεία της Hochtief. Έτσι, οι περισσότερες κινήσεις πρέπει να έχουν τη σύμφωνη γνώμη των Καναδών. Υπάρχει όμως και ένα άλλο μυστικό: το fund HTAC που ελέγχει ένα άλλο 13% του αεροδρομίου είναι καναδικών και αυστραλιανών συμφερόντων στενά συνδεδεμένων με το PSP. Μεταξύ άλλων ο Γκόρντον Φάιφ, επικεφαλής του PSP ήταν διευθύνων σύμβουλος του Caisse, δηλαδή του fund που ελέγχει το HTAC. Έτσι, τα καναδικά κεφάλαια μπορούν να ελέγξουν το 40% του ΔΑΑ και «σφίγγουν» τον κλοιό γύρω από το αεροδρόμιο. Όλα αυτά σε και περίοδο που μπορεί να αποδειχθεί επενδυτικά, χρυσή λόγω του ρεκόρ των αφίξεων που αναμένεται για φέτος.
Με υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη να έχουν διαμηνύσει ότι η Ελλάδα θα προτιμούσε το αεροδρόμιο στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης να περάσει σε κεφάλαια μιας «ανεπτυγμένης οικονομίας» (όπως η καναδική), οι Κινέζοι της κοινοπραξίας των Friedmann Pacific Asset Management και Shenzhen Airport, δοκίμασαν μία μάλλον δυσάρεστη έκπληξη όταν πριν μερικές ημέρες αποφάσισαν να κάνουν επίσημο το ενδιαφέρον τους για τον ΔΑΑ. Στην πρόσκληση συνέντευξης Τύπου όπου η κοινοπραξία επρόκειτο να ανακοινώσει το επενδυτικό της ενδιαφέρον απάντησε το... ΤΑΙΠΕΔ.
Το Ταμείο, αφού ευχαρίστησε την κοινοπραξία για το ενδιαφέρον της, εξέφρασε... απορία για τον λόγο της συνέντευξης καθώς, όπως επισημαίνεται στην επιστολή, δεν έχει προχωρήσει ακόμα στην έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για την πώληση της κρατικής συμμετοχής στο αεροδρόμιο. Οι Κινέζοι από την πλευρά τoυς ακόμη και... εφημερίδες εάν διάβαζαν θα μπορούσαν να «διαπιστώσουν» ότι το αεροδρόμιο βγαίνει προς πώληση, κάτι που εξήγησε και ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας Ερικ Τσενγκ. Ωστόσο υπάρχει άλλο ένα μυστικό: η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει ότι για κάθε πώληση ποσοστού που υπερβαίνει το 25% πρέπει να προϋπάρχει συμφωνία των μετόχων. Και τέτοια συμφωνία δεν υφίσταται ακόμη. Όπως επίσης δεν υπάρχει συμφωνία για το ποιο μερίδιο θα πωληθεί από την κρατική πλειοψηφία του 55% στο ΔΑΑ.
Το βέβαιο πάντως είναι πως οι Καναδοί δεν θα αφήσουν ανεκμετάλλευτη την ευκαιρία που τους παρουσιάστηκε στην Αθήνα...
ΠΗΓΗ: fpress
Την περασμένη άνοιξη σημαίνοντα κυβερνητικά στελέχη παρουσίαζαν το «υψηλού επιπέδου» κινεζικό ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο σαν μια λύση «σωτηρίας» για τις αποκρατικοποιήσεις. Σήμερα όμως οι Κινέζοι, λίγο - πολύ τρώνε «πόρτα» στο αεροδρόμιο. Και ο λόγος δεν είναι άλλος από τους Καναδούς του PSP Investment fund που αν και απέκτησαν από «σπόντα» το 26,7% του ΔΑΑ κατάλαβαν ότι πρόκειται για μια ελληνική «χρυσοτόκο όρνιθα»...
Το PSP εκτός από το 26,7% του ΔΑΑ που απέκτησε στο πλαίσιο της εξαγοράς των αεροδρομίων της Hochtief Airports, βρέθηκε και με τη δυνατότητα ανάληψης του management, όπως προκύπτει από τη σύμβαση παραχώρησης που είχε γίνει απ ωφελεία της Hochtief. Έτσι, οι περισσότερες κινήσεις πρέπει να έχουν τη σύμφωνη γνώμη των Καναδών. Υπάρχει όμως και ένα άλλο μυστικό: το fund HTAC που ελέγχει ένα άλλο 13% του αεροδρομίου είναι καναδικών και αυστραλιανών συμφερόντων στενά συνδεδεμένων με το PSP. Μεταξύ άλλων ο Γκόρντον Φάιφ, επικεφαλής του PSP ήταν διευθύνων σύμβουλος του Caisse, δηλαδή του fund που ελέγχει το HTAC. Έτσι, τα καναδικά κεφάλαια μπορούν να ελέγξουν το 40% του ΔΑΑ και «σφίγγουν» τον κλοιό γύρω από το αεροδρόμιο. Όλα αυτά σε και περίοδο που μπορεί να αποδειχθεί επενδυτικά, χρυσή λόγω του ρεκόρ των αφίξεων που αναμένεται για φέτος.
Με υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη να έχουν διαμηνύσει ότι η Ελλάδα θα προτιμούσε το αεροδρόμιο στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης να περάσει σε κεφάλαια μιας «ανεπτυγμένης οικονομίας» (όπως η καναδική), οι Κινέζοι της κοινοπραξίας των Friedmann Pacific Asset Management και Shenzhen Airport, δοκίμασαν μία μάλλον δυσάρεστη έκπληξη όταν πριν μερικές ημέρες αποφάσισαν να κάνουν επίσημο το ενδιαφέρον τους για τον ΔΑΑ. Στην πρόσκληση συνέντευξης Τύπου όπου η κοινοπραξία επρόκειτο να ανακοινώσει το επενδυτικό της ενδιαφέρον απάντησε το... ΤΑΙΠΕΔ.
Το Ταμείο, αφού ευχαρίστησε την κοινοπραξία για το ενδιαφέρον της, εξέφρασε... απορία για τον λόγο της συνέντευξης καθώς, όπως επισημαίνεται στην επιστολή, δεν έχει προχωρήσει ακόμα στην έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για την πώληση της κρατικής συμμετοχής στο αεροδρόμιο. Οι Κινέζοι από την πλευρά τoυς ακόμη και... εφημερίδες εάν διάβαζαν θα μπορούσαν να «διαπιστώσουν» ότι το αεροδρόμιο βγαίνει προς πώληση, κάτι που εξήγησε και ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας Ερικ Τσενγκ. Ωστόσο υπάρχει άλλο ένα μυστικό: η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει ότι για κάθε πώληση ποσοστού που υπερβαίνει το 25% πρέπει να προϋπάρχει συμφωνία των μετόχων. Και τέτοια συμφωνία δεν υφίσταται ακόμη. Όπως επίσης δεν υπάρχει συμφωνία για το ποιο μερίδιο θα πωληθεί από την κρατική πλειοψηφία του 55% στο ΔΑΑ.
Το βέβαιο πάντως είναι πως οι Καναδοί δεν θα αφήσουν ανεκμετάλλευτη την ευκαιρία που τους παρουσιάστηκε στην Αθήνα...
ΠΗΓΗ: fpress
Πηγή: kafeneio-gr.blogspot.com
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου