Οργιο σπατάλης στο Δημόσιο

ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΙΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ 
Το ανώτατο δημοσιονομικό δικαστήριο κατάφερε να αποτρέψει το οικονομικό έτος 2011 παράνομες δαπάνες 134,6 εκατ. ευρώ, που στην πραγματικότητα είναι πολύ μεγαλύτερες, αφού πολλές από αυτές επαναλαμβάνονται περιοδικά (π.χ. παράνομη μισθοδοσία, επιδόματα, συντάξεις κλπ.) ενώ παράλληλα «μπλόκαρε» πολλές ασύμφορες για το κράτος έως «ύποπτες» συμβάσεις για προμήθειες, έργα, παροχή υπηρεσιών κλπ., παράνομες μισθοδοσίες, προσλήψεις, αμοιβές κ.ά.
Επισημαίνοντας τη δυσμενή οικονομική συγκυρία και την κρισιμότητα της περιόδου, το ΕΣ «έκοψε» πολλές δαπάνες κρίνοντας ότι σε μια τέτοια φάση ξεπερνούσαν «το προσήκον μέτρο» επιστρέφοντας λογαριασμούς για γεύματα, φιλοξενίες, γιορτινές εκδηλώσεις, κινητά τηλέφωνα κλπ.
Ταυτόχρονα απέκρουσε «φουσκωμένες» δαπάνες για κηδεία δημοτικού συμβούλου που ήταν ακριβότερη και από αυτή που αντιστοιχεί σε πρωθυπουργό, «μπλόκαρε» πρωτοφανείς πρακτικές ΟΤΑ και δημοτικών επιχειρήσεων που αγόραζαν εισιτήρια διαρκείας ποδοσφαιρικών αγώνων, φωτογραφίες θεατρικών παραστάσεων ή που ανέθεταν την ενημέρωση μαθητών για την παιδική παχυσαρκία σε φοροτεχνική εταιρεία!
Πολλές φορές το ΕΣ διαπίστωσε ότι δεν περιορίστηκαν διάφορες αποδοχές ούτε τα ενοίκια που πληρώνει το Δημόσιο (παρά τη νομοθετική μείωσή τους κατά 20%) ενώ εντόπισε σωρεία περιπτώσεων όπου δίνονταν οδοιπορικά και έξοδα κίνησης-μαϊμού, αποζημιώσεις για ανύπαρκτη συμμετοχή σε συνεδριάσεις τοπικών και άλλων συμβουλίων, αδικαιολόγητες υπερωρίες κλπ.
Στην έκθεση αναδεικνύεται το πρόβλημα των δαπανών υγείας και των προμηθειών νοσοκομείων, που «κόπηκαν» πολλές φορές, όπως και οι δαπάνες πολλών ΟΤΑ που ξέφυγαν από τα όρια της νομιμότητας ή της συνετής διαχείρισης του δημόσιου χρήματος.
Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε ότι σε σωρεία προτάσεων που κάνει προς την κυβέρνηση, το ανώτατο δημοσιονομικό δικαστήριο ζητεί εν όψει της οικονομικής συγκυρίας να περιοριστούν (σε Δημόσιο και ΟΤΑ) οι δημόσιες σχέσεις και εκδηλώσεις, για να αποφεύγονται υπερβολικές δαπάνες των ΟΤΑ σε γεύματα, δώρα, αμοιβή καλλιτεχνών κλπ., να μπουν αυστηρότεροι κανόνες στις επιχορηγήσεις.
Προτείνει επίσης να μειωθούν οι ειδικοί σύμβουλοι υπουργών, γ. γραμματέων, δημάρχων κλπ., να επανεξεταστεί το καθεστώς παροχής κινητών τηλεφώνων, συντήρησης και υποστήριξης ηλεκτρονικών υπολογιστών, υπογραμμίζοντας την ανάγκη κωδικοποίησης της νομοθεσίας για το ΕΣΥ, αλλά και της περαιτέρω μείωσης των δαπανών για προμήθεια φαρμακευτικών, ιατρικών και άλλων αναλώσιμων υλικών των νοσοκομείων με παρακολούθησή τους από ειδικές επιτροπές ή υπολόγους, ώστε να γίνεται σωστή χρήση, χωρίς καταχρήσεις και σπατάλες.
Στην 500σέλιδη έκθεση για το 2011 που θα παραδώσει σε λίγες εβδομάδες στη Βουλή ο πρόεδρος ΕΣ Ι. Καραβοκύρης, υπογραμμίζεται παράλληλα η ανάγκη βελτίωσης της αποτελεσματικότητας του εισπρακτικού μηχανισμού, που κινείται σε χαμηλά επίπεδα απόδοσης.
Σωρεία παραβάσεων
Για μία ακόμα φορά το ΕΣ διαπίστωσε το φαινόμενο των ανεπίτρεπτων κατατμήσεων των ποσών δαπάνης προκειμένου να γίνονται απευθείας αναθέσεις (κυρίως από ΟΤΑ) και να αποφεύγεται ο διαγωνισμός και ο προσυμβατικός έλεγχος του ΕΣ, ενώ εντοπίστηκαν και πολλές παραβάσεις με αποκλίσεις στις ποσότητες και τα είδη προμηθειών ενώ υπήρξαν μισθώσεις χωρίς να προηγηθεί δημοπρασία, αδικαιολόγητες παρατάσεις κλπ.
Στις παρανομίες ή υπερβολικές δαπάνες που εντόπισε και «έκοψε» το ΕΣ συμπεριλαμβάνονται:
•Εκατοντάδες προμήθειες νοσοκομείων (υγειονομικού υλικού, φαρμάκων, βηματοδοτών, αντιδραστηρίων κλπ.) με απευθείας αναθέσεις, με την επίκληση επείγοντος χαρακτήρα, σε τιμές συχνά πολύ υψηλότερες από εκείνες του Παρατηρητηρίου τιμών με συνέπεια την επιβάρυνση του κράτους με πολλά εκατ. ευρώ.
•Η αγορά από δημοτική επιχείρηση ύδρευσης - αποχέτευσης στην κεντρική Ελλάδα εισιτηρίων διαρκείας για ποδοσφαιρικούς αγώνες έναντι 5.700 ευρώ και αντίστοιχη δαπάνη για προμήθεια φωτογραφιών θεατρικών παραστάσεων.
•Οι προμήθειες καυσίμων από ΟΤΑ (με κατάτμηση και απευθείας αναθέσεις) με υπερβάσεις ανωτάτων ορίων αποστάσεων ενώ εντοπίστηκαν και δύο οχήματα όπου δεν λειτουργούσε ο χιλιομετρητής και ήταν αδύνατος ο προληπτικός έλεγχος.
•Δαπάνες περίπου 20.000 ευρώ σε ΟΤΑ στη Β. Ελλάδα, προμήθεια 700 φυτών, 100 γλαστρών, χριστουγεννιάτικη εκδήλωση, γεύμα, ενοικίαση ΙΧ. Αντίστοιχες εκδηλώσεις και δαπάνες σε δήμους της Αττικής και για σίτιση αστέγων το Πάσχα και τα Χριστούγεννα με ειδικές συμβάσεις-προμήθειες, μολονότι υπήρχαν ήδη σχετικές συμφωνίες σε ισχύ.
•Δαπάνη ΑΕΙ στη Β. Ελλάδα ύψους 17.000 ευρώ για προμήθεια 1.000 υπηρεσιακών τηλεφωνικών καταλόγων - λευκωμάτων - ημερολογίων που δεν εξυπηρετεί λειτουργικές ανάγκες και δεν δικαιολογείται σε τόσο μεγάλη ποσότητα. Αντίστοιχη επίσης δαπάνη για ενοικίαση αιθουσών, δωματίων ξενοδοχείων και παράθεση γεύματος στο πλαίσιο συνεδρίου.
•Για έργο αποκατάστασης οδοστρωμάτων στη Β. Ελλάδα που συμβατικά προβλεπόταν να ολοκληρωθεί σε 5 μήνες, πιστοποιήθηκε μέσα σε 5 μέρες από την υπογραφή της σύμβασης η εκτέλεσή του!
Ενισχύσεις για κολέγιο και «ενδεείς δημότες»
Το ΕΣ έβαλε «μπλόκο» σε ενισχύσεις Δήμου προς «ενδεείς δημότες» χωρίς να τεκμηριώνεται η οικονομική αδυναμία τους, σε αντίστοιχες δαπάνες για κατασκηνώσεις παιδιών χωρίς να δικαιολογείται από οικογενειακές φορολογικές δηλώσεις και για ενίσχυση πρώην δωρητή ιδρύματος και ήδη απόρου. Δεν ενέκρινε επίσης την επιχορήγηση φοιτητικού συλλόγου από ΑΕΙ και την ενίσχυση 20.000 ευρώ του Υπουργείου Εξωτερικών προς ιδιωτικό εκπαιδευτικό Ιδρυμα, Κολλέγιο της Ευρώπης (στην Μπριζ του Βελγίου).
ΓΙΑ ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΕΙΣ, ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΚΑΙ... ΚΗΔΕΙΕΣ
«Μπλόκο» σε εξωφρενικές δαπάνες
Το ΕΣ «έκοψε» ως μη νόμιμες ή υπερβολικές δαπάνες για:
•Εξοδα κηδείας δημοτικού συμβούλου ύψους 6.690€ χαρακτηρίζοντας δυσανάλογη τη δαπάνη, αφού για υπουργούς το ανώτατο όριο είναι 3.000€ και κατ' εξαίρεση για κηδεία Προέδρου Δημοκρατίας και πρωθυπουργού 6.400€.
•Καθαρισμό σχαρών νεκροταφείου και φρεατίων με κατάτμηση ποσού 43.000€, για να κάνει ο ΟΤΑ απευθείας ανάθεση.
•Ανάθεση έναντι 20.000€ από ΟΤΑ της ενημέρωσης υγιεινής και ιατρικής πρόληψης για μαθητές, σχετικά με την παιδική παχυσαρκία, σε εταιρείες παροχής συμβουλών σε θέματα χρηματοοικονομικά, φοροτεχνικά, που δεν διέθετε τα εχέγγυα επιστημονικής γνώσης και εξειδίκευσης.
•Προβολή κοινωνικών μηνυμάτων από γραφείο δημάρχου στη Β.Α. Ελλάδα, που καλούσε δημότες να ψηφίσουν στις επικείμενες δημοτικές εκλογές (6.300€).
•«Φουσκωμένες» απομαγνητοφωνήσεις πρακτικών (15.000€) από σύντομες συνεδριάσεις.
•Γιορτές από ΟΤΑ, γεύματα, προμήθεια έντυπου υλικού (22.000) για την επέτειο άλωσης της Τριπολιτσάς, αλλά και βιντεοσκόπηση εκδηλώσεων για 28η Οκτωβρίου και διαφημιστικά σποτ (5.500).
•Αποζημιώσεις δημοτικών συμβούλων για συμμετοχή σε συνεδριάσεις που απείχαν μισή ώρα μεταξύ τους και έξοδα κίνησης σε τοπικούς συμβούλους για συμμετοχή σε συνεδριάσεις χωρίς να έχουν παραστεί επί 5 μήνες.
•Καταβολή σε χρήμα των ποσοτήτων γάλακτος που πρέπει να δίνεται στους εργαζόμενους καθημερινά, με καταστρατήγηση των λόγων προστασίας της υγείας και υποκατάστασής της με μορφή οικονομικής ενίσχυσης.
•Επίδομα ειδικής απασχόλησης σε υπάλληλο δήμου με 4ετή εκπαιδευτική άδεια για διδακτορική διατριβή και επίδομα αλλοδαπής (17.700) σε υπάλληλο ΕΟΤ ενώ εργαζόταν και ως ανταποκρίτρια της ΕΡΤ.
•Τμήμα δικηγορικής αμοιβής (α' δόση 110.000) ύψους 1,3 εκατ. από ΕΣΔΚΝΑ που κρίθηκε άκυρη γιατί δεν υποβλήθηκε σε προσυμβατικό έλεγχο στο ΕΣ.
•Εξοδα της ΕΕΤΤ (Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείου) για χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις και δώρα (27.000), κατασκηνώσεις - αθλητικές δραστηριότητες παιδιών (36.800) μολονότι ήταν μειωμένες κατά 51% σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. Δαπάνη 335.000 για εκδηλώσεις σε 4 πόλεις στο πλαίσιο εορτασμού της παγκόσμιας ημέρας τηλεπικοινωνιών και κοινωνίας της πληροφορίας, που κρίθηκε ότι ξεπερνά κάθε εύλογο μέτρο στην κρίσιμη οικονομική περίοδο.
•Αμοιβή 5.500€ σε καλλιτέχνη-μαέστρο για εκδήλωση στο Βυζαντινό Μουσείο που κρίθηκε υπερβολική στην οικονομική συγκυρία.
•Εξόφληση λογαριασμών πολλών χιλιάδων ευρώ σε διάφορους ΟΤΑ, δημοτικές επιχειρήσεις κλπ. για έξοδα κινητής τηλεφωνίας που υπερβαίνουν το «προσήκον μέτρο».
•Εξοδα 10.300 για αποκατάσταση ζημιάς σε ΙΧ υπαλλήλου που τράκαρε, καθώς με εντολή διευθυντή πήγε να αγοράσει φάρμακο για μαθητή.
•Ανεπίκαιρο πρόγραμμα δράσης ΟΤΑ καθώς είχε λήξει η σχολική χρονιά και μη νόμιμη σύμβαση 1,3 εκατ. € στη Β. Ελλάδα για πρόγραμμα καταπολέμησης κουνουπιών με μόνο αντισυμβαλλόμενο επιχείρηση ΟΤΑ κατά παράβαση αρχών χρηστής διοίκησης.
Πηγή: ΕΘΝΟΣ

Πηγή: kapistri.blogspot.com

Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - 1ki1news

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου