Το ζήτημα της απόκτησης νέων πλοίων βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας του υπουργού Άμυνας κ. Νίκου Παναγιωτόπουλου, ο οποίος επιδιώκει να κλείσει ακόμα μία ιστορική συμφωνία σε χρόνο ρεκόρ για τις Ένοπλες Δυνάμεις, ανάλογη με αυτή των μαχητικών Rafale.
Εδώ και ένα μήνα, υποψήφιοι «μνηστήρες» περνούν την πύλη του κτηρίου της λεωφόρου Μεσογείων καταθέτοντας τις προτάσεις τους. Όπως έχουμε αναφέρει, Γαλλία, ΗΠΑ, Γερμανία, Ισπανία, Ολλανδία και Μεγάλη Βρετανία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την κατασκευή των νέων ελληνικών φρεγατών, προτείνοντας πανίσχυρα πλοία, σε δελεαστικές τιμές και με κορυφαίο εξοπλισμό.
Η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού και συγκεκριμένα ο Αρχηγός ΓΕΝ, Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης συγκεντρώνει όλες τις προτάσεις και εξετάζει λεπτομερώς όλα τα υποψήφια πλοία, με τις κατασκευάστριες χώρες να αυξάνονται συνεχώς και να αποτελούν μεν ευχάριστο πονοκέφαλο, αλλά παράλληλα να ελλοχεύει και ο κίνδυνος η υπόθεση να πάει σε διεθνή διαγωνισμό. Όπως έχουμε τονίσει, μια τέτοια εξέλιξη θα ήταν καταστροφική για το ΓΕΝ.
Όπως αναφέραμε σε χθεσινό ρεπορτάζ, οι Γάλλοι φέρονται να έχουν προβάδισμα, έχοντας καταθέσει μια πολύ συμφέρουσα πρόταση για τις φρεγάτες FDI Belh@rra. Ωστόσο, είναι βέβαιο πως χώρες όπως η Γερμανία και οι ΗΠΑ δεν πρόκειται να καθίσουν με… σταυρωμένα τα χέρια.
Μπορεί οι σχέσεις Αθήνας – Βερολίνου να μην βρίσκονται σε καλό «φεγγάρι», εντούτοις, οι Γερμανοί μπήκαν «σφήνα» στη «ναυμαχία» για τις νέες ελληνικές φρεγάτες, καταθέτοντας μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση που θα μπορούσαμε να πούμε πως… καλοβλέπει το Πολεμικό Ναυτικό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση των Γερμανών περιλαμβάνει 4 νέες φρεγάτες A-200 ή δύο συν δύο A-200 και A-300 (η τελευταία αποτελεί μεγαλύτερη έκδοση της A-200). Παράλληλα, οι Γερμανοί επισημαίνουν πως αναλαμβάνουν τον εκσυγχρονισμό των 4 ελληνικών φρεγατών ΜΕΚΟ, ενώ προτείνουν και τη ναυπήγηση 2 υποβρύχια type 214, διατηρώντας όμως επιφυλάξεις για την ανάληψη έργου από τα ελληνικά ναυπηγεία.
H MEKO A-200 έχει μέγιστο εκτόπισμα 3.700 τόνων, µήκος 121 µ., πλήρωµα 120 ατόµων, µέγιστη ταχύτητα 28 κόµβων και µπορεί να φιλοξενήσει ένα ελικόπτερο των 10 τόνων ή δύο των 5 τόνων. Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρία, ThyssenKrupp ενσωματώνει χαρακτηριστικά stealth αφού διαθέτει πολύ χαμηλό ίχνος ραντάρ λόγω της σχεδίασης της καθώς και χαμηλό υπέρυθρο ίχνος.
Αναφορικά με τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ-200 του ΠΝ οι Γερμανοί μπορούν να το φέρουν εις πέρας με απόλυτη επιτυχία, άλλωστε τα πλοία είναι δική τους σχεδίασης. Επιπρόσθετα, επειδή η Α-200 είναι ουσιαστικά η νεότερη έκδοση των φρεγατών ΜΕΚΟ-200 τότε τα πλοία θα έχουν πολλά κοινά συστήματα και θα υπάρχει ομοιοτυπία στα πλοία του ελληνικού στόλου.
Οι A-300 προσφέρονται ως δυνατότητα, καθώς είναι επί της ουσίας µμεγαλύτερες, µε δυνατότητες να φέρουν συστήματα που θα εξασφάλιζαν στο Πολεμικό Ναυτικό αξιόλογες δυνατότητες αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής, που αποτελεί ένα από τα κρίσιμα επιχειρησιακά μειονεκτήματα του ελληνικού στόλου.
Οι Γερμανοί κρατούν κλειστά χαρτιά για το ζήτημα της ενδιάμεσης λύσης, παραπέμποντας στις διαπραγματεύσεις που θα γίνουν σε κυβερνητικό επίπεδο.
Η μεγάλη έκπληξη από τους Γερμανούς και παράλληλα το ισχυρό δέλεαρ για το Πολεμικό Ναυτικό είναι τα δύο υποβρύχια type 214 που προσφέρουν. H Ελλάδα διαθέτει ήδη 4 υποβρύχια type 214, που απέδειξαν την αξία τους κατά την πρόσφατη ελληνοτουρκική κρίση το περασμένο καλοκαίρι όπου οι Τούρκοι έψαχναν εναγωνίως να τα εντοπίσουν, χωρίς όμως να το καταφέρουν. Επομένως η προσθήκη ακόμα δύο τέτοιων υποβρυχίων, θα ενισχύσει σημαντικά την αποτρεπτική ικανότητα της χώρας μας.
Το τονίζουμε για μια ακόμη φορά. Η επιθετική τακτική της Τουρκίας δεν επιτρέπει αδικαιολόγητες καθυστερήσεις. Αυτό που προέχει αυτή τη στιγμή είναι να ολοκληρωθούν ταχύτατα οι διαδικασίες και να ενταχθούν «εδώ και τώρα» νέα σκάφη στο Στόλο μας, την ώρα που θα ετοιμάζονται τα καινούργια. Οι προτάσεις των μνηστήρων ικανοποιούν σε μεγάλο βαθμό τα «θέλω» του Πολεμικού Ναυτικού, ωστόσο, είναι εξαιρετικά σημαντικό η απόφαση για τις φρεγάτες να ληφθεί άμεσα.
Πηγή
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου