Του Μηνά Τσαμόπουλου
Με το βλέμμα στραμμένο στο Ιράν είναι πολλές ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων. Η επικείμενη
αναστολή των αμερικανικών κυρώσεων που προανήγγειλε την περασμένη εβδομάδα ο πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών Μπαράκ Ομπάμα έπειτα από τη συμφωνία για τα πυρηνικά που υπέγραψαν στις 14 Ιουλίου η Τεχεράνη και οι μεγάλες δυνάμεις, έχει βάλει σε θέση ετοιμότητας και τη παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.
« Όποιος βρεθεί με πλοία παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση θα…κονομήσει με το Ιράν» επεσήμανε έλληνας πλοιοκτήτης με στόλο από τέσσερα φορτηγά πλοία, ο οποίος όμως είχε επί πολλά χρόνια επιτελική θέση σε μεγάλη ναυτιλιακή εταιρεία αμερικανικών συμφερόντων και με ελληνικό άρωμα!
«Περιμένουν όλοι να γίνει άρση του εμπάργκο και θα εκτιναχθούν οι ναύλοι. Αυτές είναι οι προβλέψεις. Και τα φορτηγά που πλήττονται σοβαρά τα τελευταία χρόνια από την κρίση αλλά και τα δεξαμενόπλοια».
Αν και οι περισσότεροι πλοιοκτήτες σφυρίζουν αδιάφορα, την ίδια ώρα, σύμφωνα με πληροφορίες προετοιμάζονται για να μπουν δυνατά στο παιχνίδι. Είναι γνωστό ότι στη ναυτιλία κυριαρχεί η κρυψίνοια αφού ο ανταγωνισμός είναι όχι σκληρός αλλά αδυσώπητος, οπότε η κάθε πληροφορία αξίζει χρυσάφι από μόνη της.
Σε ναυτιλιακό πηγαδάκι που είχαν σχηματίσει στελέχη της ναυτιλίας στο περιθώριο ενός διεθνούς συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε πριν από 10 ημέρες στην Αθήνα, το θέμα συζήτησης ήταν η άρση του αμερικανικού εμπάργκο στο Ιράν.
Το μεγαλύτερο μέρος της συζήτησης είχε να κάνει με την επίσκεψη κλιμακίου ιρανών απεσταλμένων από την κυβέρνηση της Τεχεράνης στην Ελλάδα.
Όπως έλεγαν τα ναυτιλιακά στελέχη υπήρξε από την ιρανική πλευρά προσέγγιση ελλήνων πλοιοκτητών είτε άμεση είτε μέσω διαχειριστών προκειμένου να διαπιστωθεί εάν υπάρχει έδαφος για συνεργασία των δύο πλευρών με κρατικό μανδύα ώστε να αρχίσουν οι μεταφορές προϊόντων πετρελαϊκών και όχι μόνο. Συζητήσεις έγιναν και για τη δημιουργία κοινοπραξιών. Οι επαφές όμως δεν περιορίζονται στην Ελλάδα. Διεθνή ναυτιλιακά συνέδρια δίνουν την αφορμή σε εκπροσώπους ιρανικών συμφερόντων να προσεγγίσουν έλληνες για θέματα ναυτιλιακής συνεργασίας.
Οι Ιρανοί δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για εταιρείες με δεξαμενόπλοια αλλά και με πλοία LPG (Liquified Petroluem Gas – υγροποιημένο αέριο πετρελαίου).
Οι Έλληνες ελέγχουν το 27% των δεξαμενόπλοιων
Το ενδιαφέρον των Ιρανών για τις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες με δεξαμενόπλοια δεν είναι τυχαίο αφού οι Έλληνες ελέγχουν το 27% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων, παρά την, με γρήγορους ρυθμούς, ανάπτυξη της Κίνας στον τομέα αυτό.
Σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές ο στόλος δεξαμενόπλοιων των Ελλήνων εφοπλιστών αυξάνει με ετήσιο ρυθμό 7%, και ξεπερνάει τα 130 εκατομμύρια τόνους.
Περίπου το 50% της αύξησης της χωρητικότητας ελληνικών συμφερόντων από το 2005, οπότε ήλεγχαν το 21% του παγκόσμιου στόλου, αποδίδεται στην απόκτηση πλοίων VLCC (Very Large Crude Carrier) που είναι τα μεγαλύτερου μεγέθους δεξαμενόπλοια πάνω από 300.000 τόνους.
Τα τελευταία εννιά χρόνια οι Έλληνες απέκτησαν από δεύτερο χέρι, τη second hand αγορά, καθαρή χωρητικότητα 10,6 εκατομμυρίων τόνων. πηγή
Με το βλέμμα στραμμένο στο Ιράν είναι πολλές ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων. Η επικείμενη
αναστολή των αμερικανικών κυρώσεων που προανήγγειλε την περασμένη εβδομάδα ο πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών Μπαράκ Ομπάμα έπειτα από τη συμφωνία για τα πυρηνικά που υπέγραψαν στις 14 Ιουλίου η Τεχεράνη και οι μεγάλες δυνάμεις, έχει βάλει σε θέση ετοιμότητας και τη παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.
« Όποιος βρεθεί με πλοία παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση θα…κονομήσει με το Ιράν» επεσήμανε έλληνας πλοιοκτήτης με στόλο από τέσσερα φορτηγά πλοία, ο οποίος όμως είχε επί πολλά χρόνια επιτελική θέση σε μεγάλη ναυτιλιακή εταιρεία αμερικανικών συμφερόντων και με ελληνικό άρωμα!
Αν και οι περισσότεροι πλοιοκτήτες σφυρίζουν αδιάφορα, την ίδια ώρα, σύμφωνα με πληροφορίες προετοιμάζονται για να μπουν δυνατά στο παιχνίδι. Είναι γνωστό ότι στη ναυτιλία κυριαρχεί η κρυψίνοια αφού ο ανταγωνισμός είναι όχι σκληρός αλλά αδυσώπητος, οπότε η κάθε πληροφορία αξίζει χρυσάφι από μόνη της.
Σε ναυτιλιακό πηγαδάκι που είχαν σχηματίσει στελέχη της ναυτιλίας στο περιθώριο ενός διεθνούς συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε πριν από 10 ημέρες στην Αθήνα, το θέμα συζήτησης ήταν η άρση του αμερικανικού εμπάργκο στο Ιράν.
Το μεγαλύτερο μέρος της συζήτησης είχε να κάνει με την επίσκεψη κλιμακίου ιρανών απεσταλμένων από την κυβέρνηση της Τεχεράνης στην Ελλάδα.
Όπως έλεγαν τα ναυτιλιακά στελέχη υπήρξε από την ιρανική πλευρά προσέγγιση ελλήνων πλοιοκτητών είτε άμεση είτε μέσω διαχειριστών προκειμένου να διαπιστωθεί εάν υπάρχει έδαφος για συνεργασία των δύο πλευρών με κρατικό μανδύα ώστε να αρχίσουν οι μεταφορές προϊόντων πετρελαϊκών και όχι μόνο. Συζητήσεις έγιναν και για τη δημιουργία κοινοπραξιών. Οι επαφές όμως δεν περιορίζονται στην Ελλάδα. Διεθνή ναυτιλιακά συνέδρια δίνουν την αφορμή σε εκπροσώπους ιρανικών συμφερόντων να προσεγγίσουν έλληνες για θέματα ναυτιλιακής συνεργασίας.
Οι Ιρανοί δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για εταιρείες με δεξαμενόπλοια αλλά και με πλοία LPG (Liquified Petroluem Gas – υγροποιημένο αέριο πετρελαίου).
Οι Έλληνες ελέγχουν το 27% των δεξαμενόπλοιων
Το ενδιαφέρον των Ιρανών για τις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες με δεξαμενόπλοια δεν είναι τυχαίο αφού οι Έλληνες ελέγχουν το 27% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων, παρά την, με γρήγορους ρυθμούς, ανάπτυξη της Κίνας στον τομέα αυτό.
Σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές ο στόλος δεξαμενόπλοιων των Ελλήνων εφοπλιστών αυξάνει με ετήσιο ρυθμό 7%, και ξεπερνάει τα 130 εκατομμύρια τόνους.
Περίπου το 50% της αύξησης της χωρητικότητας ελληνικών συμφερόντων από το 2005, οπότε ήλεγχαν το 21% του παγκόσμιου στόλου, αποδίδεται στην απόκτηση πλοίων VLCC (Very Large Crude Carrier) που είναι τα μεγαλύτερου μεγέθους δεξαμενόπλοια πάνω από 300.000 τόνους.
Τα τελευταία εννιά χρόνια οι Έλληνες απέκτησαν από δεύτερο χέρι, τη second hand αγορά, καθαρή χωρητικότητα 10,6 εκατομμυρίων τόνων. πηγή
Πηγή
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου