Αισιόδοξες προβλέψεις για άνοδο της ναυλαγοράς στα τέλη του 2015

Toυ Μηνά Τσαμόπουλου
Με μεγάλο ενδιαφέρον παρακολουθεί η ναυτιλιακή βιομηχανία την πορεία του δείκτη της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου που έχει εγκλωβιστεί

κάτω από τις 1.000 μονάδες. Σήμερα έκλεισε στις 787 μονάδες μειωμένος κατά 17 σε σύγκριση με τη χθεσινή ημέρα.
«Απέχοντας σχεδόν δύο µήνες από το τέλος του έτους και µε τις αργίες της Κίνας να έχουν ολοκληρωθεί, αναµένουµε να δούµε την τάση που θα ακολουθήσει ο δείκτης το επόµενο διάστηµα, καθώς παραδοσιακά προς τα τέλη του έτους η συµπεριφορά του είναι θετική» επισημαίνουν οι αναλυτές του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου G.Moundreas SA:

«Την αντίστοιχη ηµεροµηνία του προηγούµενου έτους, δηλαδή στις 09 Οκτωβρίου του 2014, ο BDI ήταν στις 974 µονάδες µε τα Capes (BCI) και τα Panamax (BPI) να βρίσκονται grosso modo στα ίδια επίπεδα µε τα τωρινά, αλλά τα Supramax (BSI) και τα Handysize (BHSI) να είναι σε καλύτερη θέση τότε, κατά 311 και 140 µονάδες αντίστοιχα. Σε επίπεδο µέσου όρου ηµερησίων εσόδων τα Supramax και τα Handysize ακριβώς πριν ένα χρόνο ήταν υψηλότερα κατά 3.155 δολάρια και 2.094 αντίστοιχα».
Σύμφωνα με τους αναλυτές η προσφορά των πλοίων στα τέλη του χρόνου θα παραµείνει αµετάβλητη και αναµένεται η πορεία του BDI να παρουσιάσει θετικό πρόσηµο το επόµενο διάστηµα αφού υπολογίζεται ότι θα υπάρξει αύξηση της ζήτησης τόσο σε σιδηρομετάλλευμα αλλά και σε άνθρακα.

Για τις εισαγωγές Iron Ore από την Κίνα, σύµφωνα µε την BIMCO, εκτιµάται ότι η αύξηση της προσφοράς από Αυστραλία και Βραζιλία, σε συνδυασµό µε τις χαµηλές τιµές του µεταλλεύµατος, θα αντικαταστήσει την εγχώρια παραγωγή, η οποία εκτός από χαµηλότερης ποιότητας είναι και πιο ακριβή, µε αποτέλεσµα την αύξηση των εισαγωγών και την βελτίωση της ναυλαγοράς. Όπως εκτιµά η BIMCO, ενδεχοµένως η µηνιαία αύξηση των εισαγωγών να φτάσει και τους 20 εκ. τόνους, δηλαδή 240 εκ. τόνους σε ετήσια βάση. Αν η αύξηση αυτή επαληθευθεί και µε την προϋπόθεση ότι τα ποσοστά εξαγωγών µεταξύ Αυστραλίας και Βραζιλίας θα διατηρηθούν στα τρέχοντα επίπεδα του 75% και 25% αντίστοιχα, τότε περίπου 155 Capes θα χρειαστούν για να καλύψουν πλεονάζουσα ζήτηση.

Τον προηγούµενο χρόνο η Αυστραλία κάλυψε το 90% της αύξησης των εισαγωγών από την Κίνα και για αυτό το λόγο, η Vale από την Βραζιλία έχει µπει σε αυτή τη λογική αύξησης της παραγωγής ώστε να µπορέσει να κερδίσει και αυτή επιπλέον µερίδιο αγοράς.   πηγή


Πηγή
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - 1ki1news

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου