H μη τήρηση της απαιτούμενης απόστασης, η έλλειψη προσοχής από τον οδηγό και οι αιφνίδιες διακοπές στην κυκλοφορία αποτελούν τις συνηθέστερες αιτίες πρόσκρουσης στο πίσω τμήμα του προπορευόμενου οχήματος.
Βασισμένο στις βασικές αρχές λειτουργίας ενός ραντάρ, το DISTRONIC PLUS εξαλείφει κάθε έναν από τους παραπάνω παράγοντες, διατηρώντας την απόσταση από το όχημα που προπορεύεται σταθερή και λαμβάνοντας τα κατάλληλα μέτρα σε περίπτωση που αναγνωρίσει το ενδεχόμενο πρόσκρουσης.
Με τη βοήθεια των μικρής και μεγάλης εμβέλειας ραντάρ, το DISTRONIC PLUS παρακολουθεί μόνιμα τις συνθήκες κίνησης στο τμήμα του δρόμου που ακολουθεί, εντοπίζοντας τυχόν επικίνδυνες καταστάσεις ακόμα και σε απόσταση 200 μέτρων.
Αν απαιτηθεί επιβραδύνει αυτόματα το αυτοκίνητο, μέχρι την πλήρη ακινητοποίησή του και το επαναφέρει σε κίνηση μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν.
Σε περίπτωση που το DISTRONIC PLUS θεωρήσει ότι για την αποφυγή της πρόσκρουσης απαιτείται η μέγιστη δύναμη πέδησης, τότε μέσω ηχητικών προειδοποιήσεων και την προβολή συμβόλων εφιστά την προσοχή του οδηγού και τον καλεί να αναλάβει δράση.
Περά από την επιθυμητή ταχύτητα κίνησης που έχει ορίσει ο οδηγός, το DISTRONIC PLUS προβάλει, από τη στιγμή που θα εντοπίσει κάποιο άλλο όχημα εντός της ακτίνας λειτουργίας του, την ταχύτητα με την οποία κινείται το προπορευόμενο αυτοκίνητο.
Πλέον, στις παραπάνω λειτουργίες έχει προστεθεί και το Steering Assist με Stop&Go Pilot, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να διατηρεί με μεγαλύτερη ευκολία το αυτοκίνητο στη λωρίδα κυκλοφορίας, παρεμβαίνοντας στο σύστημα διεύθυνσης.
Η συγκεκριμένη λειτουργία αξιοποιεί την παρουσία μιας κεντρικά τοποθετημένης κάμερας, η οποία έχει την ικανότητα να αναγνωρίζει τη διαγράμμιση του οδοστρώματος και να μεταφέρει στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του DISTRONIC PLUS τα απαραίτητα δεδομένα.
Μάλιστα, σε χαμηλές ταχύτητα κίνησης, το σύστημα χρησιμοποιεί το προπορευόμενο όχημα ως σημείο αναφοράς, ακόμη και σε δρόμους όπου η διαγράμμιση της ασφάλτου δεν είναι ευδιάκριτη.
Παρά το γεγονός, βέβαια, ότι το DISTRONIC PLUS, με τη συνδρομή του Steering Assist και του Stop&Go Pilot, μπορεί επί της ουσίας να διατηρήσει το αυτοκίνητο στην πορεία του χωρίς την παρέμβαση του οδηγού, αν ο τελευταίος απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι, τότε το σύστημα αρχικώς παράγει τις απαραίτητες προειδοποιήσεις και στη συνέχεια αδρανοποιείται.
Η εξέλιξη, φυσικά, για το DISTRONIC PLUS δεν σταματά εδώ. Σήμερα, το ενεργό cruise control της Mercedes-Benz έχει την ικανότητα να επιβραδύνει το αυτοκίνητο χωρίς της παρέμβαση του οδηγού με ρυθμό 5 m/s2, ενώ προσφέρει και ταχύτερη επιτάχυνση όταν ο οδηγός επιχειρεί να προσπεράσει, χρησιμοποιώντας τα φλας.
Επίσης, συνδυάζοντας τα δεδομένα που καταγράφονται, τόσο από την κάμερα όσο και από τα ραντάρ μικρής και μεγάλης εμβέλειας, το αναβαθμισμένο DISTRONIC PLUS εντοπίζει τα οχήματα που κινούνται κάθετα ή σε διπλανές λωρίδες κυκλοφορίας, παρεμβαίνοντας πιο αποτελεσματικά, ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αποτρέψει μια παράνομη προσπέραση από την δεξιά-εσωτερική λωρίδα στο εθνικό δίκτυο.
Και σε αυτή την περίπτωση, πάντως, ο πρώτος και ο τελευταίος λόγος ανήκει στον οδηγό, ο οποίος με τη χρήση της ένδειξης αλλαγής κατεύθυνσης (φλας) μπορεί να αποφύγει την παρέμβαση του DISTRONIC PLUS. πηγη
από "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" http://ift.tt/1qbZybP
μέσω epixirimatias.gr
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου