για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς όσο και για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Η αρχή έγινε με την ανακοίνωση της πρόσκλησης ενδιαφέροντος για την ΟΛΠ Α ΑΕ από το ΤΑΙΠΕΔ και ακολούθησε την περασμένη Δευτέρα ο ΟΛΘ. Η πίεση της Τρόικας ήταν ασφυκτική προς την κυβέρνηση να προχωρήσει η διαδικασία για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αφού είναι προαπαιτούμενο για την εκταμίευση της δόσης των 8,3 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες τα στελέχη της Τρόικας δεν επέβαλαν την πώληση του 67% της ΟΛΘ ΑΕ. «Εκείνο που διεμήνυσαν ήταν ότι δύο χρόνια το συζητάτε κάντε κάτι άμεσα για να προχωρήσει η διαδικασία και για την Θεσσαλονίκη» επεσήμαναν οικονομικοί κύκλοι.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, επειδή το Ταμείο δεν είχε έτοιμες μελέτες για παραχωρήσεις προχώρησε στη λύση της πώλησης.
Οι ενδιαφερόμενοι
Σύμφωνα με πληροφορίες, για τον ΟΛΘ ενδιαφέρον αναμένεται να δείξουν περισσότερες εταιρείες από ό,τι για τον ΟΛΠ όπου κυριαρχεί η Cosco. Αυτό θα συμβεί διότι στη Θεσσαλονίκη δεν υπάρχει άλλος «παίκτης» όπως συμβαίνει στον Πειραιά. Το θέμα μελετούν η ελβετο-ιταλική MSC, οι κινεζικές Cosco και Hutchison, η Dubai Ports World και η γαλλική CMA-CDM.
Επίσης, για τον ΟΛΘ δεν υπάρχουν εκκρεμότητες με την Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ όπως συμβαίνει με τον ΟΛΠ λόγω του φιλιού διακανονισμού με την Cosco για την παραχώρηση του δυτικού τμήματος της προβλήτας ΙΙΙ.
Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα λήξης χρήσης του Οργανισμού αυξήθηκαν στα 96,51 εκατ. ευρώ ποσό καθόλου ευκαταφρόνητο.
Πηγή: fimotro.blogspot.com
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου