ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον υπουργό Οικονομικών
Θέμα: Αναστολή φόρου υπεραξίας ακινήτων και τόνωση της κτηματαγοράς
Είναι γνωστό ότι οι ιδιοκτήτες ακινήτων αποτελούν, μαζί με τους μισθωτούς και συνταξιούχους, τις πλέον συνεπείς στις φορολογικές τους υποχρεώσεις κοινωνικές ομάδες.
Η παντελώς, όμως, αδικαιολόγητη σώρευση των φόρων ακίνητης περιουσίας των ετών 2010, 2011, 2012 και 2013, με την απαίτηση να καταβληθούν εντός του πενταμήνου Οκτ.2013 – Ιαν.2014, δημιούργησε στο μείζον ποσοστό των φορολογουμένων αυτών μεγάλη, αν όχι ανυπέρβλητη, αδυναμία εκπλήρωσης των υποχρεώσεών τους.
Η έλλειψη, εξάλλου, παντός κυβερνητικού μέτρου τόνωσης της κτηματαγοράς έχει οδηγήσει σε πλήρη νέκρωσή της με αποτέλεσμα, λόγω της αδυναμίας εισπράξεως των φόρων ακίνητης περιουσίας, να έχουν εξανεμιστεί και τα προσδοκώμενα έσοδα από το φόρο μεταβίβασης ακινήτων.
Το αποκορύφωμα της πολιτικής αυτής που εγγίζει το χαρακτηρισμό της ως παντελώς ανεύθυνης είναι η εφαρμογή από 1/1/2014 του φόρου αυτόματου υπερτιμήματος (φόρου υπεραξίας) στις προσδοκώμενες ολίγες μεταβιβάσεις, οι οποίες όμως έχουν μηδενιστεί – κυριολεκτικώς - λόγω του πολύπλοκου, δυσνόητου και μη δυνάμενου τελικώς να εφαρμοστεί συστήματος προσδιορισμού της νέας αυτής επιβάρυνσης της ακίνητης περιουσίας – όπως συνέβη και με τον αντίστοιχο νόμο Αλογοσκούφη, επί κυβερνήσεων Κ. Καραμανλή κατά το 2005, ο οποίος και απεσύρθη μετά από λίγους μήνες.
Τοιουτοτρόπως, η κυβέρνηση και ειδικώς το υπουργείο Οικονομικών οδήγησε σε πλήρη κατάρρευση, δίνοντας τη «χαριστική βολή» στην κτηματαγορά, γεγονός που συνεπάγεται και αδυναμία πληρωμής των σωρευθέντων ως άνω φόρων ακίνητης περιουσίας τόσων ετών και του νέου Ενιαίου Φόρου Ακινήτων, αλλά και πρόσθετη απώλεια εσόδων από μη δυνάμενες να πραγματοποιηθούν μεταβιβάσεις, λόγω της αδυναμίας προσδιορισμού του φόρου υπεραξίας πωλούμενων ακινήτων.
Κατόπιν όλων αυτών
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. υπουργός Οικονομικών
Αν θ’ απελευθερώσει την κτηματαγορά από την κατάσταση πλήρους καθίζησης, είτε αναστέλλοντας την εφαρμογή του ή προσδιορίζοντας σε συγκεκριμένο ποσοστό επί της τιμής του μεταβιβαζόμενου ακινήτου (π.χ. 3%, όπως ισχύει και σε άλλες χώρες της Ε.Ε.) του φόρου αυτόματου υπερτιμήματος, γεγονός που θα οδηγήσει σε αναθέρμανση της κτηματαγοράς και εισροή σημαντικών εσόδων στα δημόσια ταμεία.
Αθήνα, 4/2/2014
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΧΡ. ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ
Προς τον υπουργό Οικονομικών
Θέμα: Αναστολή φόρου υπεραξίας ακινήτων και τόνωση της κτηματαγοράς
Είναι γνωστό ότι οι ιδιοκτήτες ακινήτων αποτελούν, μαζί με τους μισθωτούς και συνταξιούχους, τις πλέον συνεπείς στις φορολογικές τους υποχρεώσεις κοινωνικές ομάδες.
Η παντελώς, όμως, αδικαιολόγητη σώρευση των φόρων ακίνητης περιουσίας των ετών 2010, 2011, 2012 και 2013, με την απαίτηση να καταβληθούν εντός του πενταμήνου Οκτ.2013 – Ιαν.2014, δημιούργησε στο μείζον ποσοστό των φορολογουμένων αυτών μεγάλη, αν όχι ανυπέρβλητη, αδυναμία εκπλήρωσης των υποχρεώσεών τους.
Η έλλειψη, εξάλλου, παντός κυβερνητικού μέτρου τόνωσης της κτηματαγοράς έχει οδηγήσει σε πλήρη νέκρωσή της με αποτέλεσμα, λόγω της αδυναμίας εισπράξεως των φόρων ακίνητης περιουσίας, να έχουν εξανεμιστεί και τα προσδοκώμενα έσοδα από το φόρο μεταβίβασης ακινήτων.
Το αποκορύφωμα της πολιτικής αυτής που εγγίζει το χαρακτηρισμό της ως παντελώς ανεύθυνης είναι η εφαρμογή από 1/1/2014 του φόρου αυτόματου υπερτιμήματος (φόρου υπεραξίας) στις προσδοκώμενες ολίγες μεταβιβάσεις, οι οποίες όμως έχουν μηδενιστεί – κυριολεκτικώς - λόγω του πολύπλοκου, δυσνόητου και μη δυνάμενου τελικώς να εφαρμοστεί συστήματος προσδιορισμού της νέας αυτής επιβάρυνσης της ακίνητης περιουσίας – όπως συνέβη και με τον αντίστοιχο νόμο Αλογοσκούφη, επί κυβερνήσεων Κ. Καραμανλή κατά το 2005, ο οποίος και απεσύρθη μετά από λίγους μήνες.
Τοιουτοτρόπως, η κυβέρνηση και ειδικώς το υπουργείο Οικονομικών οδήγησε σε πλήρη κατάρρευση, δίνοντας τη «χαριστική βολή» στην κτηματαγορά, γεγονός που συνεπάγεται και αδυναμία πληρωμής των σωρευθέντων ως άνω φόρων ακίνητης περιουσίας τόσων ετών και του νέου Ενιαίου Φόρου Ακινήτων, αλλά και πρόσθετη απώλεια εσόδων από μη δυνάμενες να πραγματοποιηθούν μεταβιβάσεις, λόγω της αδυναμίας προσδιορισμού του φόρου υπεραξίας πωλούμενων ακινήτων.
Κατόπιν όλων αυτών
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. υπουργός Οικονομικών
Αν θ’ απελευθερώσει την κτηματαγορά από την κατάσταση πλήρους καθίζησης, είτε αναστέλλοντας την εφαρμογή του ή προσδιορίζοντας σε συγκεκριμένο ποσοστό επί της τιμής του μεταβιβαζόμενου ακινήτου (π.χ. 3%, όπως ισχύει και σε άλλες χώρες της Ε.Ε.) του φόρου αυτόματου υπερτιμήματος, γεγονός που θα οδηγήσει σε αναθέρμανση της κτηματαγοράς και εισροή σημαντικών εσόδων στα δημόσια ταμεία.
Αθήνα, 4/2/2014
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΧΡ. ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου