Γονείς, εκπαιδευτικοί και άλλοι σημαντικοί ενήλικες μπορούμε να βοηθήσουμε ως εξής :
• Δίνοντάς του εξηγήσεις σχετικά με το φυσικό φαινόμενο
• Ενθαρρύνοντας τη συναισθηματική του έκφραση
• Δίνοντάς του χρόνο να βιώσει και να μιλήσει για τα συναισθήματά του, αν και η επιστροφή στη ρουτίνα καθησυχάζει γρηγορότερα το παιδί
• Διαβεβαιώνοντάς το ότι το αγαπάμε και ότι θα συνεχίσουμε να το φροντίζουμε
• Διαβεβαιώνοντάς το ότι δεν έφταιξε το ίδιο και χωρίς να το κριτικάρουμε σε περίπτωση επανόδου συμπεριφορών που αναπτυξιακά είχε ξεπεράσει πχ άγχος αποχωρισμού, ενούρηση, επιθετικότητα
• Επιτρέποντάς του να κλάψει ή να είναι θλιμμένο και να μην περιμένουμε να είναι γενναίο ή σκληρό
• Φροντίζοντας οι ίδιοι τους εαυτούς μας ώστε να είμαστε σε θέση να φροντίσουμε τα παιδιά μας
Γεράσιμος Κολαΐτης, Αναπλ. Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής, Διευθυντής Παιδοψυχιατρικής Κλινικής Πανεπιστημίου Αθηνών, Νοσοκομείο Παίδων «Η Αγία Σοφία»
odusseia.gr
• Δίνοντάς του εξηγήσεις σχετικά με το φυσικό φαινόμενο
• Ενθαρρύνοντας τη συναισθηματική του έκφραση
• Δίνοντάς του χρόνο να βιώσει και να μιλήσει για τα συναισθήματά του, αν και η επιστροφή στη ρουτίνα καθησυχάζει γρηγορότερα το παιδί
• Διαβεβαιώνοντάς το ότι το αγαπάμε και ότι θα συνεχίσουμε να το φροντίζουμε
• Διαβεβαιώνοντάς το ότι δεν έφταιξε το ίδιο και χωρίς να το κριτικάρουμε σε περίπτωση επανόδου συμπεριφορών που αναπτυξιακά είχε ξεπεράσει πχ άγχος αποχωρισμού, ενούρηση, επιθετικότητα
• Επιτρέποντάς του να κλάψει ή να είναι θλιμμένο και να μην περιμένουμε να είναι γενναίο ή σκληρό
• Φροντίζοντας οι ίδιοι τους εαυτούς μας ώστε να είμαστε σε θέση να φροντίσουμε τα παιδιά μας
Γεράσιμος Κολαΐτης, Αναπλ. Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής, Διευθυντής Παιδοψυχιατρικής Κλινικής Πανεπιστημίου Αθηνών, Νοσοκομείο Παίδων «Η Αγία Σοφία»
odusseia.gr
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου