e-mail : panosmandalos@yahoo.gr
Εν μέσω μνημονίων, υπερφορολόγησης και ανεργίας η Ελλάδα συνεχίζει τον κατήφορο που άρχισε το 2009 και φυσικά μετά από 6 χρόνια ύφεσης, πάμε για τον 7ο. Και πώς να μην πάμε όταν δεν υπάρχει σταθερό οικονομικό κλίμα, ενώ δεν θα μιλήσουμε για σταθερό φορολογικό σύστημα γιατί αυτό είναι μόνο κομπογιανίτικο, αν και μερικοί βλέπουν σε αυτό ένα σύστημα ανάπτυξης. Τώρα πως μπορείς να περιμένεις ανάπτυξη με συνεχή ύφεση αυτό είναι άλλο θέμα που μόνο τα κολεγιόπαιδα μας, θα μπορούν να το δουν. Βέβαια σε αυτό το σύστημα μερικοί δηλώνουν ότι οι Έλληνες δεν υπερφορολογούνται. Μα και φυσικά δεν μπορούν να το καταλάβουν, όταν παίρνουν γύρω στα 10.000 μισθό, έχουν αφορολόγητο το 70%, έχουν ένα σωρό άλλα έξτρα και φυσικά παροχή πετρελαίου δωρεάν αλλά και 15 παχυλούς μισθούς.
Και ενώ ο κόσμος πεινάει και αυτοκτονεί αυτοί το βιολί τους. Τα έργα βαλτώνουν και σίγουρα χωρίς υποδομές και σταθερό οικονομικό τοπίο δεν θα υπάρξει ποτέ ανάπτυξη.
Η γεωγραφική θέση της Ελλάδος στην μέση της Μεσογείου, με το Αιγαίο πέλαγος και την είσοδο των Δαρδανελίων υπό έλεγχο, εδώ αρκεί να επεκταθούν τα χωρικά ύδατα στα 12 μίλια όπως ορίζει το διεθνές δίκαιο, και φυσικά την βαλκανική χερσόνησο που τελειώνει σε αυτήν.
Σε αυτήν την περιοχή, υπάρχει η Θράκη. Και μιλάμε για το Ελληνικό κομμάτι γιατί γεωγραφικά είναι πολύ μεγάλη και αν ήταν Ελληνική, θα είχαμε και τον έλεγχο του Δούναβη. Ένα κομμάτι λοιπόν της Θράκης είναι Ελληνικό και μάλιστα, ίσως το ποιο στρατηγικό, αφού τα παράλια της ήτανε πάντα περιζήτητα από πολλούς κατακτητές. Σήμερα, στην Θράκη δυστυχώς η Ελληνική πολιτεία αντί να επενδύει, την έχει αφήσει έρμαιο της τύχης της και φυσικά έρμαιο και του Τουρκικού προξενείου που βλέπει με καλό μάτι, την αδιαφορία των Ελληνικών κυβερνήσεων.
Και φυσικά η απαξίωση και η εξαθλίωση του πληθυσμού θα φέρει σαν αποτέλεσμα την εγκατάλειψη της. Είχε παρατηρηθεί το φαινόμενο της μετανάστευσης την περίοδο του 50-60, αλλά πολλοί γύρισαν και ξανάφτιαξαν τον τόπο. Μάλιστα είχαν ανοίξει μεγάλες βιομηχανίες όπως τα κλωστήρια Λαναρά, Πετσετάκης, ΣΕΚΑΠ, βιομηχανία ζάχαρης με δύο εργοστάσια, εκκοκκιστήρια βάμβακος, αλευρομηχανίες, και άλλα πολλά. Σήμερα τα περισσότερα κλειστά ή υπολειτουργούν. Πολλοί όπως πάντα βλέπανε την Θράκη ως μέσον πλουτισμού. Ερχότανε, έπαιρναν τις επιδοτήσεις, φτιάχνανε και μια παράγκα και μετά όπως λέμε, μην τον είδατε τον Παναγή. Έτσι χάθηκαν πολλά δισεκατομμύρια δραχμές τότε, που θα έφερναν θέσεις απασχόλησης και παραγωγής. Και όπως ήταν φυσικό καμία επίπτωση και κανένας έλεγχος για το που πήγαν τα λεφτά και τι απέγιναν οι επενδύσεις.
Βέβαια σήμερα υπάρχουν αρκετές καινοτόμες βιομηχανίες με πολύ καλό έργο όπως η Πρίσμα Ηλεκτρονική στην Αλεξανδρούπολη, η μόνη Ελληνική εταιρεία που παίρνει μέρος με παραγωγή συστημάτων στο μεγάλο διεθνές πρόγραμμα του CERN, η Sunliglt στην Ξάνθη που βγάζει μπαταρίες ακόμα και για υποβρύχια από τις ποιο σύγχρονες βιομηχανίες στον κόσμο, η Pharmathen στις Σάπες Ροδόπης, από τις λίγες καινοτόμους φαρμακοβιομηχανίες με δική της έρευνα, ο Υφαντής, ο Μαΐλλης, οι γαλακτοβιομηχανίες, Εβροφάρμα, Ροδόπη, Νεογάλ, όπως και η βιομηχανία ξύλου Ακρίτας στον Προβατώνα Έβρου, η μοναδική βιομηχανία ξύλου στην Ελλάδα, με μια ακόμα καινούργια βιομηχανία ξύλου, αυτή των αδελφών Χατζηκωνσταντίνου, κλπ.
Πολλές άλλες πηγές ανεκμετάλλευτες όπως οι εύφορες πεδιάδες που αφέθηκαν με το μέτρο της αγρανάπαυσης και της απαξίωσης στην τύχη τους με αποτέλεσμα να εισάγουμε τα πάντα. Και φυσικά δεν μιλάμε για τον ανεκμετάλλευτο ορυκτό πλούτο της Θράκης που περιλαμβάνει από πολύτιμες γαίες, ζεόλιθο και πολύτιμα μέταλλα. Φυσικά γίνεται απόπειρα εξόρυξης των πολύτιμων μετάλλων, αλλά αυτό δεν γίνεται με το ξεπούλημα της περιουσίας της Θράκης αλλά με την αξιοποίηση μέσω αντισταθμιστικών μέτρων που θα αντισταθμίσουν στην κοινωνία την πληγή που θα μείνει. Και εδώ μιλάμε για ποσοστά στους τοπικούς δήμους επί των κερδών και όχι με σχέδια νόμου όπου ξεπουλήθηκαν τα δικαιώματα όλης ης βορείου Ελλάδος για 11 εκατομμύρια ευρώ και το χειρότερο ότι όλα αυτά πουλήθηκαν σε μια και μόνο εταιρεία που θα έχει το μονοπώλιο στην Βόρεια Ελλάδα, αλλά και σε όλη την Τουρκία με μονοπωλιακό καθεστώς που κανείς δεν ξέρει τι θα αποφέρει όταν υπάρχουν τόσα δισεκατομμύρια στον τζίρο. Αλήθεια εδώ που είναι η επιτροπή ανταγωνισμού;
Αλλά ακόμα και οι υποδομές, αυτές όχι μόνο δεν αναπτύχθηκαν αλλά όλα τα έργα βάλτωσαν και ενώ χρηματοδοτούνταν μετά από λίγο οι εταιρείες, τα εγκατέλειπαν χωρίς καμία επίπτωση. Έτσι 40 χρόνια μετά τέλειωσε η Εγνατία οδός, ενώ οι κάθετοι άξονες ακόμα τελειώνουν.
Τα λιμάνια μένουν ως έχουν ενώ οι σιδηρόδρομοι κινούνται με ρυθμούς χελώνας.
Εδώ είναι και το μεγάλο προτέρημα του τόπου. Αν υπήρχε συνδυασμένος κομβικός άξονας, σιδηροδρόμου υψηλών ταχυτήτων, οδικής κυκλοφορίας και λιμανιών, τότε η Ελλάδα θα ήταν διακομιστηκός κόμβος από την Μαύρη Θάλασσα, έως την Αδριατική μέσω της σύνδεσης με Ηγουμενίτσα. Και φυσικά θα βγάζαμε έξω τη Τουρκία με την χρονοβόρα διαδικασία του περάσματος των Δαρδανελίων και του Βοσπόρου.
Για αυτά βέβαια έχω γράψει πολλά άρθρα εδώ και χρόνια και ειπώθηκαν πολλά στα τοπικά κανάλια, αλλά οι ιθύνοντες από έργα, τίποτα. Από την άλλη γιατί δεν έγιναν αυτά τα πράγματα όταν η κρίση δεν είχε χτυπήσει την πόρτα μας; Γιατί φαγώθηκαν τα κονδύλια που δινότανε για την εκβάθυνση του Λιμένος Αλεξανδρούπολης που εδώ και χρόνια προσπαθούμε να βαθύνουμε και στο τέλος το λιμάνι θα γίνει βαλτότοπος ψαροκάικων; Που είναι οι επιβατικοί και εμπορευματικοί σταθμοί που θα έφερναν ανάπτυξη στην περιοχή. Και να σκεφτούμε το διεθνές κύρος της Ελλάδος και τον ρόλο της στην διακίνησης εμπορευμάτων από την Μαύρη Θάλασσα όπου αχανείς χώρες με πολλούς πόρους θέλουν να διακινήσουν τα εμπορεύματα τους γρήγορα και φτηνά προς την Ευρώπη και κωλύονται από την διέλευση στα στενά του Βοσπόρου.
Φυσικά δεν μιλάμε για την σιδηροδρομική σύνδεση ..αυτή εδώ και 35 χρόνια γίνεται ….και είναι μόλις 350 μέτρα. Τα τελευταία κονδύλια που δόθηκαν για την εκβάθυνση του λιμανιού και την απόσυρση της βυθοκόρου που βυθίστηκε στο λιμάνι για πολλοστή φορά.. σταμάτησαν …….για να ξαναρχίσουν ..ίσως ξανά ..τα λεφτά όμως που πήγανε και γιατί οι εργολάβοι ατ παρατάν χωρίς επιπτώσεις ..έχει δει τα έργα αυτά των 35 χρόνων εισαγγελέας μόνον θα μας λένε ότι χρωστάμε και πρέπει να απολυθούμε από τις δουλείες μας από αυτούς που μας κατάντησαν σε αυτά τα χάλια;
Σήμερα μεγαλόγδουπες δηλώσεις για το έργο του σιδηροδρόμου που θα γίνει όπως και οι δηλώσεις πριν μερικούς μήνες για την εκβάθυνση του λιμανιού που σταμάτησε ….Από έργα θα δούμε όμως τίποτα; Ή μόνο λόγια και αναλώσιμα ευρώ σε μεγάλες κρίσιμες στιγμές για όλους μας.
Υ.Γ. Μιλάνε για μονή γραμμή σιδηροδρομική και γρήγορη. Πως θα το καταφέρουν αυτό μόνο αυτοί το ξέρουν. Σε καμία χώρα δεν υπάρχει σιδηρόδρομος με μονή γραμμή ..εννοώ αναπτυγμένη …..εδώ θα εφαρμόσουμε τον νόμο της Ουγκάντας ..θα είναι μονή και γρήγορη ..όταν θα υπάρχει καθυστέρηση για οποιοδήποτε λόγο το τρένο θα γίνεται αεριωθούμενο για να μην καθυστερεί …..φαίνεται πάλι για λόγια και ίσως έργα χωρίς προγραμματισμό και μέλλον ….για να φάνε μερικοί μεγαλοεργολάβοι …….Για το έργο αυτό υπάρχει, έχω ακούσει μια προεργασία και υπάρχουν έργα αλλά παρατήθηκαν …στην τύχη τους …τώρα τα χρήματα που ξοδεύτηκαν τι έγιναν;
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου