e-mail: panosmandalos@yahoo.gr.
Έχουμε γράψει πολλές φορές για το αχρησιμοποίητο ή κακώς χρησιμοποιημένο λιμάνι της Αλεξ/πολης, που έχει αφεθεί στην τύχη του, όπως όλη η Ελλάδα, αλλά και τις μεγάλες προοπτικές που μπορεί να υπήρχαν αν αξιοποιότανε.
Έτσι θα αναφέρουμε ότι με την ανάπτυξη του και τον συνδυασμένο μεταφορικό σχεδιασμό μεταξύ σιδηροδρόμου, σύγχρονων προδιαγραφών και της Εγνατίας οδού θα αποτελούσε γρήγορη πρόσβαση των εμπορευμάτων από την Μαύρη Θάλασσα, από το λιμάνι της Βάρνας και του Μπουργκάς (Πύργος), στην Βουλγαρία, προς την Μεσόγειο και φυσικά την χρονοβόρα διαδικασία της παράκαμψης των Δαρδανελίων, καταστώντας συγχρόνως την χώρα μας ως την κυρίαρχη δύναμη διακομιστηκού εμπορίου στην περιοχή. Βέβαια αυτό συνεπάγεται μεγάλη εμπορική και στρατηγική ισχύ, αφού χώρες; Όπως η Ρωσία, η Ουκρανία, η Βουλγαρία, η Ρουμανία, Γεωργία, κλπ , θα είχαν πρόσβαση των προϊόντων τους γρηγορότερα στην Μεσόγειο και στις διάφορες αγορές που ανοίγονται. Επίσης η σιδηροδρομική Εγνατία με σύνδεση των λιμένων Καβάλας, Θεσσαλονίκης , Ηγουμενίτσας θα απέφερε πολλά και μεγάλα γεωστρατηγικά οφέλη στην Ελλάδα.
Σήμερα ακούγονται διάφορα, που ακούγονται όμως εδώ και 35 χρόνια. Ο Ο.Λ.Α. (Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης), υπόγραψε μνημόνιο για εκμίσθωση από την Cosco, μέρους των αποθηκών του, όπως επίσης και ότι άρχισε επιτέλους η σύνδεση του σιδηροδρόμου με το λιμάνι. Βέβαια άρχισε και η ανάσυρση της βυθοκόρου αλλά την παράτησαν, όπως και η εκβάθυνση του λιμένος.
Επίσης ακούγεται η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την κατασκευή μαρίνας μέσα στο λιμάνι.
Η δημιουργία μαρίνας ήταν επιτακτική ανάγκη και θέληση όλων των Αλεξανδρουπολιτών και μάλιστα μέσα στα αντισταθμιστικά οφέλη του καζίνου Ξάνθης που μας έρχεται στην Αλεξανδρούπολη, αλλά ποτέ δεν έγινε.
Αν πάρουμε τώρα τα πράγματα από την αρχή.
Η Cosco, θα δώσει ίσως πνοή στο εγκαταλειμμένο λιμάνι, αλλά χωρίς την εκβάθυνση, δεν θα ήτανε ποτέ δυνατόν να έρθουν μεγάλα πλοία και φυσικά θα ήτανε μια επένδυση με λίγα οφέλη. Μετά 35 χρόνια προσπαθούμε να βαθύνουμε την λιμανολεκάνη. Επίσης, γράψαμε ότι ενώ τόσες εταιρίες πέρασαν και παράτησαν το έργο αυτές δεν είχαν καμιά επίπτωση, όπως και η τελευταία που άφησε αρκετά φέσια στην τοπική αγορά και φυσικά άφησε και την βυθοκόρο βυθισμένη και την ρύπανση από την διαρροή πετρελαίου την μόνη πινελιά στην θάλασσα.
Βέβαια εκβάνθυνση ακούμε αλλά έργα δεν βλέπουμε αν και στην τελευταία ανακοίνωση αυτή θα άρχιζε πέρσι και θα τελείωνε στο τέλος αυτού του χρόνου.
Δεν γίνεται φυσικά λόγος για την ανάπτυξη επιβατικού σταθμού εξυπηρέτησης τουριστών από κρουαζιερόπλοια ή άλλα πλοία που θα ένωναν την πόλη με άλλους προορισμούς και νησιά, αλλά ούτε και νέου εμπορευματικού σταθμού.
Η σύνδεση του λιμένα με τον σιδηρόδρομο. Υπάρχουν 350 μέτρα και 35 χρόνια που την ανακοινώνουνε. Να δούμε πότε θα έχουμε αποτέλεσμα.
Η μαρίνα που ανακοινώθηκε. Μέσα στο λιμάνι θα δημιουργηθεί η μαρίνα. Ίσως και αυτό παγκόσμια πρωτοτυπία. Τα μικρά σκαφίδια να μπλέκονται με τα μεγάλα σκάφη, με ότι αυτό συνεπάγεται για την επικινδυνότητα και την ρύπανση από τυχόν ατύχημα. Το λιμάνι πρέπει να αναπτυχτεί σαν εμπορικό και επιβατικό λιμάνι. Η μαρίνα πρέπει να γίνει σε άλλο μέρος όπως μπροστά από το γήπεδο, ή μπροστά aπό το Εγνατία και τον Αστέρα του Ομίλου Grecotel. Ένα άλλο ωραίο σημείο το μικρό λιμανάκι που έχει σχεδόν από μόνο του σχηματιστεί δίπλα από το εκκλησάκι του Αγίου Εύπλου, δίπλα αλλά έξω από το κυρίως λιμάνι. Έτσι και θα αναβαθμιστεί η περιοχή και φυσικά θα γίνει ένα μικρό λιμανάκι που θα προστατέψει από τα κύματα και την παραλιακή λεωφόρο Μ. Αλεξάνδρου στην περίπτωση του Grecotel.. Εξ άλλου οι κάτοχοι των σκαφών θα έχουν άμεση πρόσβαση στην παραλία χωρίς να υπάρχει o λόγος να κατεβαίνουν στο λιμάνι. Επίσης η ίδρυση ενός μικρού τελωνίου για την εξυπηρέτηση των σκαφών αναψυχής από εκτός Ε.Ε. χώρες που όπως φαίνεται θα είναι επιτακτική. Έτσι τα σκάφη αναψυχής θα μπορούν να έχουν πρόσβαση και απόπλου χωρίς να μπλέκονται σε μεγάλες ιστορίες με τα εμπορικά πλοία και τα άλλα επιβατικά πλοία μεγάλου μεγέθους. Τώρα βέβαια αν θέλουμε το λιμάνι σε δεύτερη μορφή και υπανάπτυκτο, αλλά για να δείξουμε ότι υπάρχει μια υποτυπώδες μαρίνα και να πούμε ότι κάναμε έργο..αυτό γίνεται εδώ και χρόνια ……φτιάχνουμε κάτι για να φαίνεται..ίσως όχι και τόσο ωραίο και λειτουργικό …αλλά για να κόψουμε κορδέλες και να βάλουμε επιγραφές.
Επίσης η ,μεταφορά της ιχθυόσκαλας, στο λιμανάκι της Μάκρης αποπλέκοντας το λιμάνι από τις μηχανότρατες και τα άλλα αλιευτικά και δίνοντας του την αξία του, δηλαδή ενός εμπορικού και επιβατικού λιμανιού. Το λιμανάκι της Μάκρης με την κατάλληλη υποδομή θα μπορούσε να υποδεχτεί όλον τον αλιευτικό στόλο ης πόλης και με την μεταφορά της ιχθυόσκαλας να αναπτυχθεί σε αλιευτικό καταφύγιο με όλες τις προδιαγραφές αναβαθμίζοντας το λιμανάκι που φυσικά, παραμένει στην γραφικότητα του με την παρακείμενη σπηλιά του Κύκλωπα που κατοικείτο από την προϊστορική περίοδο, όπως και ο γραφικός οικισμός της Μάκρης με τις ψαροταβέρνες της και τις αιωνόβιες εκκλησιές και ελιές της. Υπάρχουν ελιές στην περιοχή που χρονολογούνται άνω των 1000 ετών.
Αυτά νομίζουμε ότι πρέπει να γίνουν για την ανάπτυξη του λιμένος Αλεξανδρουπόλεως και όχι σποραδικές κινήσεις και κινήσεις ενθουσιασμού και άνευ ουσίας, αλλά κινήσεις προγραμματισμού και τελικής ανάπτυξης που θα αποφέρουν μια ριζική και ολοκληρωτική ανάπτυξη στον τόπο, αλλά και θα καταστήσουν την Ελλάδα διακομιστικό κέντρο και κέντρο εμπορίου εκτοπίζοντας την Τουρκία και το πρόβλημα των Δαρδανελίων και των στενών του Βοσπόρου.
Υ.Γ. Ένα μεγάλο στοίχημα για τον τόπο είναι η διεκδίκηση και η κατοχύρωση της Λιμενικής Ακαδημίας. Σε ένα τόπο όπου η λαθρομετανάστευση και η αθρόα εισροή μεταναστών από την Τουρκία απαιτεί πολλά μέτρα ασφαλείας και επιτήρησης η σχολή αυτή θα έδινε νέο προσωπικό και νέους ανθρώπους που θα γινότανε φύλακες της πατρίδας μας, αλλά και θα έδινε μια ακόμα απάντηση στους κυνηγούς ανθρώπινων ψυχών ότι δεν θα περάσουν αυτοί που πουλούν την ανθρώπινη ελπίδα χωρίς όραμα για χιλιάδες δολάρια. Επίσης η επιτήρηση θα αποβεί και μείζονος σημασίας αφού θα υπάρχουν φύλακες έτοιμοι να υπερασπιστούν τα χώματα μας από τις επικίνδυνες βλέψεις των «γειτόνων» μας που αρμενίζουν πολλές φορές στην Λαδόξερα και γύρω από την Σαμοθράκη και την Θάσο, όπως και της διαφύλαξης της πολυπόθητης ΑΟΖ, με την εξόρυξη των πετρελαίων. Όποτε την αποφασίσουν οι όλο και ποιο πολύ αναποφάσιστοι και ανίδεοι πολιτικοί μας.
Έχουμε γράψει πολλές φορές για το αχρησιμοποίητο ή κακώς χρησιμοποιημένο λιμάνι της Αλεξ/πολης, που έχει αφεθεί στην τύχη του, όπως όλη η Ελλάδα, αλλά και τις μεγάλες προοπτικές που μπορεί να υπήρχαν αν αξιοποιότανε.
Έτσι θα αναφέρουμε ότι με την ανάπτυξη του και τον συνδυασμένο μεταφορικό σχεδιασμό μεταξύ σιδηροδρόμου, σύγχρονων προδιαγραφών και της Εγνατίας οδού θα αποτελούσε γρήγορη πρόσβαση των εμπορευμάτων από την Μαύρη Θάλασσα, από το λιμάνι της Βάρνας και του Μπουργκάς (Πύργος), στην Βουλγαρία, προς την Μεσόγειο και φυσικά την χρονοβόρα διαδικασία της παράκαμψης των Δαρδανελίων, καταστώντας συγχρόνως την χώρα μας ως την κυρίαρχη δύναμη διακομιστηκού εμπορίου στην περιοχή. Βέβαια αυτό συνεπάγεται μεγάλη εμπορική και στρατηγική ισχύ, αφού χώρες; Όπως η Ρωσία, η Ουκρανία, η Βουλγαρία, η Ρουμανία, Γεωργία, κλπ , θα είχαν πρόσβαση των προϊόντων τους γρηγορότερα στην Μεσόγειο και στις διάφορες αγορές που ανοίγονται. Επίσης η σιδηροδρομική Εγνατία με σύνδεση των λιμένων Καβάλας, Θεσσαλονίκης , Ηγουμενίτσας θα απέφερε πολλά και μεγάλα γεωστρατηγικά οφέλη στην Ελλάδα.
Σήμερα ακούγονται διάφορα, που ακούγονται όμως εδώ και 35 χρόνια. Ο Ο.Λ.Α. (Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης), υπόγραψε μνημόνιο για εκμίσθωση από την Cosco, μέρους των αποθηκών του, όπως επίσης και ότι άρχισε επιτέλους η σύνδεση του σιδηροδρόμου με το λιμάνι. Βέβαια άρχισε και η ανάσυρση της βυθοκόρου αλλά την παράτησαν, όπως και η εκβάθυνση του λιμένος.
Επίσης ακούγεται η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την κατασκευή μαρίνας μέσα στο λιμάνι.
Η δημιουργία μαρίνας ήταν επιτακτική ανάγκη και θέληση όλων των Αλεξανδρουπολιτών και μάλιστα μέσα στα αντισταθμιστικά οφέλη του καζίνου Ξάνθης που μας έρχεται στην Αλεξανδρούπολη, αλλά ποτέ δεν έγινε.
Αν πάρουμε τώρα τα πράγματα από την αρχή.
Η Cosco, θα δώσει ίσως πνοή στο εγκαταλειμμένο λιμάνι, αλλά χωρίς την εκβάθυνση, δεν θα ήτανε ποτέ δυνατόν να έρθουν μεγάλα πλοία και φυσικά θα ήτανε μια επένδυση με λίγα οφέλη. Μετά 35 χρόνια προσπαθούμε να βαθύνουμε την λιμανολεκάνη. Επίσης, γράψαμε ότι ενώ τόσες εταιρίες πέρασαν και παράτησαν το έργο αυτές δεν είχαν καμιά επίπτωση, όπως και η τελευταία που άφησε αρκετά φέσια στην τοπική αγορά και φυσικά άφησε και την βυθοκόρο βυθισμένη και την ρύπανση από την διαρροή πετρελαίου την μόνη πινελιά στην θάλασσα.
Βέβαια εκβάνθυνση ακούμε αλλά έργα δεν βλέπουμε αν και στην τελευταία ανακοίνωση αυτή θα άρχιζε πέρσι και θα τελείωνε στο τέλος αυτού του χρόνου.
Δεν γίνεται φυσικά λόγος για την ανάπτυξη επιβατικού σταθμού εξυπηρέτησης τουριστών από κρουαζιερόπλοια ή άλλα πλοία που θα ένωναν την πόλη με άλλους προορισμούς και νησιά, αλλά ούτε και νέου εμπορευματικού σταθμού.
Η σύνδεση του λιμένα με τον σιδηρόδρομο. Υπάρχουν 350 μέτρα και 35 χρόνια που την ανακοινώνουνε. Να δούμε πότε θα έχουμε αποτέλεσμα.
Η μαρίνα που ανακοινώθηκε. Μέσα στο λιμάνι θα δημιουργηθεί η μαρίνα. Ίσως και αυτό παγκόσμια πρωτοτυπία. Τα μικρά σκαφίδια να μπλέκονται με τα μεγάλα σκάφη, με ότι αυτό συνεπάγεται για την επικινδυνότητα και την ρύπανση από τυχόν ατύχημα. Το λιμάνι πρέπει να αναπτυχτεί σαν εμπορικό και επιβατικό λιμάνι. Η μαρίνα πρέπει να γίνει σε άλλο μέρος όπως μπροστά από το γήπεδο, ή μπροστά aπό το Εγνατία και τον Αστέρα του Ομίλου Grecotel. Ένα άλλο ωραίο σημείο το μικρό λιμανάκι που έχει σχεδόν από μόνο του σχηματιστεί δίπλα από το εκκλησάκι του Αγίου Εύπλου, δίπλα αλλά έξω από το κυρίως λιμάνι. Έτσι και θα αναβαθμιστεί η περιοχή και φυσικά θα γίνει ένα μικρό λιμανάκι που θα προστατέψει από τα κύματα και την παραλιακή λεωφόρο Μ. Αλεξάνδρου στην περίπτωση του Grecotel.. Εξ άλλου οι κάτοχοι των σκαφών θα έχουν άμεση πρόσβαση στην παραλία χωρίς να υπάρχει o λόγος να κατεβαίνουν στο λιμάνι. Επίσης η ίδρυση ενός μικρού τελωνίου για την εξυπηρέτηση των σκαφών αναψυχής από εκτός Ε.Ε. χώρες που όπως φαίνεται θα είναι επιτακτική. Έτσι τα σκάφη αναψυχής θα μπορούν να έχουν πρόσβαση και απόπλου χωρίς να μπλέκονται σε μεγάλες ιστορίες με τα εμπορικά πλοία και τα άλλα επιβατικά πλοία μεγάλου μεγέθους. Τώρα βέβαια αν θέλουμε το λιμάνι σε δεύτερη μορφή και υπανάπτυκτο, αλλά για να δείξουμε ότι υπάρχει μια υποτυπώδες μαρίνα και να πούμε ότι κάναμε έργο..αυτό γίνεται εδώ και χρόνια ……φτιάχνουμε κάτι για να φαίνεται..ίσως όχι και τόσο ωραίο και λειτουργικό …αλλά για να κόψουμε κορδέλες και να βάλουμε επιγραφές.
Επίσης η ,μεταφορά της ιχθυόσκαλας, στο λιμανάκι της Μάκρης αποπλέκοντας το λιμάνι από τις μηχανότρατες και τα άλλα αλιευτικά και δίνοντας του την αξία του, δηλαδή ενός εμπορικού και επιβατικού λιμανιού. Το λιμανάκι της Μάκρης με την κατάλληλη υποδομή θα μπορούσε να υποδεχτεί όλον τον αλιευτικό στόλο ης πόλης και με την μεταφορά της ιχθυόσκαλας να αναπτυχθεί σε αλιευτικό καταφύγιο με όλες τις προδιαγραφές αναβαθμίζοντας το λιμανάκι που φυσικά, παραμένει στην γραφικότητα του με την παρακείμενη σπηλιά του Κύκλωπα που κατοικείτο από την προϊστορική περίοδο, όπως και ο γραφικός οικισμός της Μάκρης με τις ψαροταβέρνες της και τις αιωνόβιες εκκλησιές και ελιές της. Υπάρχουν ελιές στην περιοχή που χρονολογούνται άνω των 1000 ετών.
Αυτά νομίζουμε ότι πρέπει να γίνουν για την ανάπτυξη του λιμένος Αλεξανδρουπόλεως και όχι σποραδικές κινήσεις και κινήσεις ενθουσιασμού και άνευ ουσίας, αλλά κινήσεις προγραμματισμού και τελικής ανάπτυξης που θα αποφέρουν μια ριζική και ολοκληρωτική ανάπτυξη στον τόπο, αλλά και θα καταστήσουν την Ελλάδα διακομιστικό κέντρο και κέντρο εμπορίου εκτοπίζοντας την Τουρκία και το πρόβλημα των Δαρδανελίων και των στενών του Βοσπόρου.
Υ.Γ. Ένα μεγάλο στοίχημα για τον τόπο είναι η διεκδίκηση και η κατοχύρωση της Λιμενικής Ακαδημίας. Σε ένα τόπο όπου η λαθρομετανάστευση και η αθρόα εισροή μεταναστών από την Τουρκία απαιτεί πολλά μέτρα ασφαλείας και επιτήρησης η σχολή αυτή θα έδινε νέο προσωπικό και νέους ανθρώπους που θα γινότανε φύλακες της πατρίδας μας, αλλά και θα έδινε μια ακόμα απάντηση στους κυνηγούς ανθρώπινων ψυχών ότι δεν θα περάσουν αυτοί που πουλούν την ανθρώπινη ελπίδα χωρίς όραμα για χιλιάδες δολάρια. Επίσης η επιτήρηση θα αποβεί και μείζονος σημασίας αφού θα υπάρχουν φύλακες έτοιμοι να υπερασπιστούν τα χώματα μας από τις επικίνδυνες βλέψεις των «γειτόνων» μας που αρμενίζουν πολλές φορές στην Λαδόξερα και γύρω από την Σαμοθράκη και την Θάσο, όπως και της διαφύλαξης της πολυπόθητης ΑΟΖ, με την εξόρυξη των πετρελαίων. Όποτε την αποφασίσουν οι όλο και ποιο πολύ αναποφάσιστοι και ανίδεοι πολιτικοί μας.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου