ΡΟΔΟΠΗ Κόμβο στη ΒΙ.ΠΕ. και ανοιχτά σύνορα με τη Βουλγαρία ζητούν οι βιομήχανοι

Αναρτημένη στο διαδίκτυο είναι η απόφαση για το έργο κατασκευής ανισόπεδου κόμβου ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής στην Εγνατία Οδό, προϋπολογισμού 4.031.300 ευρώ

Να ανοίξει ο ελληνοβουλγαρικός άξονας και για τα βαρέα οχήματα ζητά ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βιοτεχνιών Ροδόπης, δια στόματος του προέδρου Γ. Νικολαΐδη

«Εγκρίνουμε τη διάθεση πίστωσης, 4.031.300 ευρώ, για την καταβολή μέρους της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» σε βάρος του έργου, «επιχορήγηση «Εγνατίας Α.Ε.» για κατασκευή ανισόπεδου κόμβου ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής στην Εγνατία Οδό». Το έργο αφορά την κατηγορία οδοποιίας, με προϋπολογισμό δαπάνης εργασιών, ΓΕ & ΟΕ, απρόβλεπτων, μελετών, ασφάλτου και απολογιστικών 3.850.000 ευρώ.

Το έργο χρηματοδοτείται από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας 2007-2013» και συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής. Αυτό αναφέρει η απόφαση για την χρηματοδότηση του κόμβου της ΒΙ.ΠΕ, Κομοτηνής, που είναι αναρτημένη στο διαδίκτυο σύμφωνα με το έγγραφο που είναι στη διάθεση του «Χ», αλλά μέχρι στιγμής δεν το έλαβαν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι. Ποιοι είναι αυτοί; Οι επιχειρηματίες που με νύχια και με δόντια προσπαθούν να κρατήσουν όρθιες τις επιχειρήσεις τους. Χάρη σε αυτές τις επιχειρήσεις χαρακτηρίζεται ακόμα βιομηχανική περιοχή, εκείνο το κομμάτι της Ροδόπης, που στο παρελθόν έσφυζε από ζωή προσφέροντας χιλιάδες θέσεις εργασίας στον τόπο μας. Από την κατασκευή της Εγνατίας Οδού οι επιχειρηματίες ζήτησαν να δημιουργηθεί ο κόμβος, ώστε τα οχήματα που μεταφέρουν είτε εμπόρευμα, είτε πρώτη ύλη να μη διανύουν επιπλέον χιλιόμετρα, με συνέπεια την αύξηση του κόστους.

Δεν εισακούστηκαν ποτέ και δεκάδες επιχειρήσεις χάνουν χρήμα και χρόνο, αφού δεν έχουν πρόσβαση στη ΒΙ.ΠΕ. μέσω του αυτοκινητοδρόμου, αλλά πρέπει να διανύσουν επιπλέον δεκάδες χιλιόμετρα για να φτάσουν στον προορισμό τους. «Για να πάω στον Έβρο», πρέπει να κάνω επιπλέον 30 χιλιόμετρα», είπε πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βιοτεχνιών Ροδόπης Γιώργος Νικολαΐδης. Και μπορεί η απόσταση για ορισμένους να φαντάζει μικρή, η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική όταν πρόκειται για ογκώδη οχήματα τα οποία καθημερινά μετακινούνται κατά δεκάδες μεταφέροντας εμπόρευμα.

ΧΡΟΝΙΟ ΑΙΤΗΜΑ
«Χρόνια παλεύω, από τότε που έχω εκλεγεί πρόεδρος, για την υπόθεση του κόμβου της ΒΙΠΕ», παραδέχθηκε ο κ. Νικολαΐδης, ωστόσο το αίτημα του ίδιου και κατ’ επέκταση του Συνδέσμου και των μελών του, δεν εισακούστηκε. «Λυπάμαι πάρα πολύ. Δύο στόχους είχαμε. Ο ένας ήταν η σύνδεση της ΒΙ.ΠΕ. με την Εγνατία και ο άλλος ο κάθετος άξονας Κομοτηνή- Κίρτζαλι. Ακούμε πολλά και διάφορα και για τις δύο περιπτώσεις και λυπάμαι πολύ ειλικρινά», σημείωσε ο κ. Νικολαΐδης.

Η απόφαση χρηματοδότησης του κόμβου της ΒΙΠΕ έχει ημερομηνία 20 Ιουνίου 2013 και φέρει την υπογραφή του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης Σταύρου Καλογιάννη. Αναφέρει πως το έργο έχει απόφαση ένταξης στο επιχειρησιακό πρόγραμμα Μακεδονίας Θράκης 2007-2013 και κρίνεται αναγκαία η εκτέλεση του. Πόρους, αλλά και χρόνο θα γλιτώσουν οι επιχειρήσεις με άμεσο ή έμμεσο τρόπο, από την κατασκευή του κόμβου της ΒΙΠΕ. Είναι ενδεικτικό ότι τα 30 χιλιόμετρα θα γίνουν μόλις ένα και θα είναι η απόσταση κόμβου-ΒΙΠΕ Κομοτηνής, τόνισε ο κ. Νικολαΐδης. Το έργο αναμένεται με ανυπομονησία, όμως καμία επίσημη ενημέρωση δεν έχει ο Σύνδεσμος. Μάλιστα έπεσαν στο κενό και ορισμένες προσπάθειες που έκανε ο ίδιος ο κ. Νικολαΐδης ώστε να μάθει για την τύχη του έργου. Όπως είπε προσπάθησε να έρθει σε επαφή με τον πρώην υπουργό Εσωτερικών Ευριπίδη Στυλιανίδη, ωστόσο αυτό δεν κατέστη δυνατόν.

ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ Ο ΕΛΛΗΝΟ-ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ
Σε κάθε περίπτωση θα εντείνει τις προσπάθειες του, καθώς πέρα από τον κόμβο της ΒΙΠΕ, οι επιχειρήσεις είναι αντιμέτωπες και με ένα δεύτερο μέτωπο. Η υπόθεση που τους αφορά και τους καίει είναι ο ελληνο-βουλγαρικός άξονας. Πρέπει άμεσα να ανοίξει, είπε ο πρόεδρος του Συνδέσμου σημειώνοντας τα εξής: «θα ανοίξει, λέει, ο κάθετος άξονας, αλλά για τονάζ 3,5 τόνους. Η ΒΙ.ΠΕ. δεν έχει φορτηγά 3,5 τόνων, δεν εξυπηρετούνται έτσι οι βιομηχανίες. Τα φορτηγά είναι 25-30 τόνων. Τι έκαναν δηλαδή τόσο καιρό;», αναρωτήθηκε.

Τα ζητήματα αυτά, καθώς και άλλα προβλήματα του κλάδου θέτει σε πρώτη προτεραιότητα το Δίκτυο Συνδέσμων Βιοτεχνιών & Βιομηχανιών Ακριτικών Περιοχών. Το Δίκτυο αυτό έχει σκοπό την ενιαία ανάδειξη και επιτάχυνση της επίλυσης των κοινών θεμάτων που αντιμετωπίζουν οι παραγωγικές επιχειρήσεις και τη δημιουργία των προϋποθέσεων που θα επαναφέρουν τις ακριτικές περιοχές σε τροχιά ανάπτυξης.

Στο Δίκτυο εντάσσονται οι Σύνδεσμοι Βιοτεχνών και Βιομηχανιών των ακριτικών περιοχών Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Ανατολικής Μακεδονίας, Κιλκίς και Φλώρινας. «Μέσω του δικτύου αυτού προσπαθούμε, παλεύουμε για το 12%, για τον κόμβο, για τα πολλά ζητήματα των βιομηχανιών», σημείωσε ο κ. Νικολαΐδης.

Αναφερόμενος στη σημερινή εικόνα της ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής, είπε πως λειτουργούν 10-15 βιομηχανικές μονάδες και περίπου 20 βιοτεχνίες. «Λειτουργεί η ΒΙΠΕ, αλλά δεν υπάρχει κάτι που να μας ενθαρρύνει», ήταν το χαρακτηριστικό του σχόλιο.
Όλγα Τσιούλφα www.xronos.gr
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - 1ki1news

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου