Ο βουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ. Ροδόπης, Αχμέτ Χατζηοσμάν, σε ομιλία του στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, στην κατ’ άρθρο συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης – Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις», αναφέρθηκε σε σχετικά ζητήματα που αφορούν τη μουσουλμανική μειονότητας της Θράκης:
Ακολουθεί το κείμενο της ομιλίας του βουλευτή.
«Κύριε Πρόεδρε, Κύριε Υπουργέ,
ξεκίνησα την παρέμβασή μου στην Επιτροπή λέγοντας ότι όταν ένας νόμος κινείται μεν προς την κατεύθυνση να λύσει ένα πρόβλημα, αλλά δεν αγγίζει την ουσία του προβλήματος, τότε δεν είναι λειτουργικός.
Στην περιοχή μου, τη Ροδόπη, η ρύθμιση των αυθαιρέτων είναι ζωτικής σημασίας. Είναι μια ρύθμιση που την περιμένουμε όχι χρόνια, αλλά δεκαετίες.
Κυρίως οι διατάξεις για τις αυθαίρετες οικίες των μελών της Μειονότητας θα λύσουν ένα χρόνιο πρόβλημα.
Χρειάζονται όμως ορισμένες νομοτεχνικές βελτιώσεις.
Είναι λογικό ο νομοθέτης στην Αθήνα να μην έχει πλήρη εικόνα των προβλημάτων με τις αυθαίρετες οικίες των μελών της Μειονότητας στη Θράκη, την Ξάνθη, τη Ροδόπη και τον Έβρο. Δεν έχει εικόνα της περιοχής και κυρίως, δεν έχει γνώση της ιστορίας της περιοχής και της ιστορίας της Μειονότητας.
Για αυτό είμαστε εμείς εδώ. Είναι δική μας δουλειά να εντοπίζουμε τα κενά και να προβούμε σε απαραίτητες διορθώσεις για να γίνει το νομοσχέδιο λειτουργικό και ωφέλιμο.
Η παράγραφος 3 του άρθρου 17. Αναφέρεται σε μείωση προστίμου για τις αυθαίρετες οικίες των μελών της Μειονότητας.
Για να γίνει μείωση προστίμου το σχέδιο νόμου ζητάει τίτλο ιδιοκτησίας.
Ο νομοθέτης δεν γνωρίζει ότι το 90% των οικιών της Μειονότητας στη Θράκη είναι αυθαίρετα επειδή από τα μέσα της δεκαετίας του 1960 μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1990 το κράτος δεν μας έδινε τίτλους ιδιοκτησίας.
Το πρόβλημα των αυθαιρέτων δημιουργήθηκε επειδή δεν μπορούσαμε να λάβουμε τίτλους ιδιοκτησίας.
Δεν μας έδιναν. Αν μας έδιναν θα είχαμε τίτλους, δεν θα είχαμε αυθαίρετα.
Φτάνω στο σήμερα.
Κύριε Υπουργέ, δεν μπορεί να μείνει έτσι αυτό το σημείο. Προτείνω αντί για τίτλο ιδιοκτησίας να ζητείται κάποιο άλλο δικαιολογητικό, όπως πιστοποιητικό μη διεκδίκησης από το υποθηκοφυλακείο ή ένορκη βεβαίωση ιδιοκτησίας από την πολεοδομία ή άλλο δημόσιο έγγραφο. Υπάρχουν λύσεις, να τις δώσετε κύριε Υπουργέ.
Είναι πολύ σημαντικό ζήτημα. Αν δεν λυθεί αυτό, δεν μπορεί να εφαρμοστεί ο νόμος.
Να ψηφίσουμε έναν νόμο, αλλά να έχει εφαρμογή. Διαφορετικά να ψηφίσουμε έναν κενό νόμο; Δεν έχει νόημα.
Στο ίδιο σημείο, στην παράγραφο 3 του άρθρου 17 είναι λάθος ο προσδιορισμός της Μειονότητας. Αναφέρεται «Οι διατάξεις του ανωτέρω εδαφίου εφαρμόζονται για τους Έλληνες πολίτες μουσουλμάνους που έχουν εγκατασταθεί στη Θράκη.»
Σε αυτό το σημείο ο νομοθέτης έκανε μεγάλο λάθος.
Εμείς δεν εγκατασταθήκαμε στη Θράκη κύριε Υπουργέ. Εμείς εδώ γεννηθήκαμε. Εμείς, οι παππούδες, οι προπαππούδες μας.
Δεν είμαστε πρόσφυγες, δεν είμαστε μετανάστες, είμαστε ντόπιοι γηγενείς, είμαστε ιστορική μειονότητα, είμαστε η ζωντανή ιστορία της περιοχής.
Είναι σοβαρό τεχνικό λάθος, πρέπει οπωσδήποτε να διορθωθεί κύριε Υπουργέ.
(ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ - Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής: «Διορθώθηκε αυτό».
ΑΧΜΕΤ ΧΑΤΖΗΟΣΜΑΝ: «Διορθώθηκε; Ευχαριστώ πολύ κύριε Υπουργέ»).
Όπως παρακαλώ πολύ, να δείτε το σύστημα διαχείρισης δηλώσεων και βεβαιώσεων του Ν. 4014/2011, στο ηλεκτρονικό πρόγραμμα που καταθέτουν οι μηχανικοί τα δικαιολογητικά, δεν είναι δυνατό να επιλέγεται ως κατηγορία για τη Μειονότητα οι παλιννοστούντες ομογενείς. Πρέπει να υπάρξει ξεχωριστή κατηγορία για τις οικίες των μελών της Μειονότητας.
Το δεύτερο και πολύ σημαντικό αφορά τα τεμένη και τους μιναρέδες στη Θράκη.
Είναι ένα ζήτημα θρησκευτικής ελευθερίας, θρησκευτικής ανοχής, ανεξιθρησκείας. Είναι αναφαίρετο δικαίωμα της μειονότητας.
Τα ζητήματα των τεμενών έπρεπε να έχουν τακτοποιηθεί εδώ και δεκαετίες.
Έρχομαι στο άρθρο 48, στο ύψος κατασκευής των μιναρέδων.
Ποτέ στην ιστορία δεν είχαμε πρόβλημα με το ύψος των μιναρέδων. Η παρέκκλιση ως προς το ύψος είναι ένα σωστό βήμα. Προτείνω η παρέκκλιση να γίνεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης. Έτσι θα απλοποιήσουμε τη διαδικασία και οι άδειες θα δίνονται ευκολότερα και ταχύτερα.
Και στο παρελθόν, όταν δινόταν η άδεια κατά παρέκκλιση με απόφαση του Νομάρχη δεν δημιουργήθηκε ποτέ το παραμικρό πρόβλημα. Νομίζω είναι κάτι που μπορεί και πρέπει να γίνει.
Κύριε Υπουργέ,
περιμένω τις απαντήσεις και κυρίως, περιμένω τις ενέργειές σας. Ευχαριστώ πολύ».
Ακολουθεί το κείμενο της ομιλίας του βουλευτή.
«Κύριε Πρόεδρε, Κύριε Υπουργέ,
ξεκίνησα την παρέμβασή μου στην Επιτροπή λέγοντας ότι όταν ένας νόμος κινείται μεν προς την κατεύθυνση να λύσει ένα πρόβλημα, αλλά δεν αγγίζει την ουσία του προβλήματος, τότε δεν είναι λειτουργικός.
Στην περιοχή μου, τη Ροδόπη, η ρύθμιση των αυθαιρέτων είναι ζωτικής σημασίας. Είναι μια ρύθμιση που την περιμένουμε όχι χρόνια, αλλά δεκαετίες.
Κυρίως οι διατάξεις για τις αυθαίρετες οικίες των μελών της Μειονότητας θα λύσουν ένα χρόνιο πρόβλημα.
Χρειάζονται όμως ορισμένες νομοτεχνικές βελτιώσεις.
Είναι λογικό ο νομοθέτης στην Αθήνα να μην έχει πλήρη εικόνα των προβλημάτων με τις αυθαίρετες οικίες των μελών της Μειονότητας στη Θράκη, την Ξάνθη, τη Ροδόπη και τον Έβρο. Δεν έχει εικόνα της περιοχής και κυρίως, δεν έχει γνώση της ιστορίας της περιοχής και της ιστορίας της Μειονότητας.
Για αυτό είμαστε εμείς εδώ. Είναι δική μας δουλειά να εντοπίζουμε τα κενά και να προβούμε σε απαραίτητες διορθώσεις για να γίνει το νομοσχέδιο λειτουργικό και ωφέλιμο.
Η παράγραφος 3 του άρθρου 17. Αναφέρεται σε μείωση προστίμου για τις αυθαίρετες οικίες των μελών της Μειονότητας.
Για να γίνει μείωση προστίμου το σχέδιο νόμου ζητάει τίτλο ιδιοκτησίας.
Ο νομοθέτης δεν γνωρίζει ότι το 90% των οικιών της Μειονότητας στη Θράκη είναι αυθαίρετα επειδή από τα μέσα της δεκαετίας του 1960 μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1990 το κράτος δεν μας έδινε τίτλους ιδιοκτησίας.
Το πρόβλημα των αυθαιρέτων δημιουργήθηκε επειδή δεν μπορούσαμε να λάβουμε τίτλους ιδιοκτησίας.
Δεν μας έδιναν. Αν μας έδιναν θα είχαμε τίτλους, δεν θα είχαμε αυθαίρετα.
Φτάνω στο σήμερα.
Κύριε Υπουργέ, δεν μπορεί να μείνει έτσι αυτό το σημείο. Προτείνω αντί για τίτλο ιδιοκτησίας να ζητείται κάποιο άλλο δικαιολογητικό, όπως πιστοποιητικό μη διεκδίκησης από το υποθηκοφυλακείο ή ένορκη βεβαίωση ιδιοκτησίας από την πολεοδομία ή άλλο δημόσιο έγγραφο. Υπάρχουν λύσεις, να τις δώσετε κύριε Υπουργέ.
Είναι πολύ σημαντικό ζήτημα. Αν δεν λυθεί αυτό, δεν μπορεί να εφαρμοστεί ο νόμος.
Να ψηφίσουμε έναν νόμο, αλλά να έχει εφαρμογή. Διαφορετικά να ψηφίσουμε έναν κενό νόμο; Δεν έχει νόημα.
Στο ίδιο σημείο, στην παράγραφο 3 του άρθρου 17 είναι λάθος ο προσδιορισμός της Μειονότητας. Αναφέρεται «Οι διατάξεις του ανωτέρω εδαφίου εφαρμόζονται για τους Έλληνες πολίτες μουσουλμάνους που έχουν εγκατασταθεί στη Θράκη.»
Σε αυτό το σημείο ο νομοθέτης έκανε μεγάλο λάθος.
Εμείς δεν εγκατασταθήκαμε στη Θράκη κύριε Υπουργέ. Εμείς εδώ γεννηθήκαμε. Εμείς, οι παππούδες, οι προπαππούδες μας.
Δεν είμαστε πρόσφυγες, δεν είμαστε μετανάστες, είμαστε ντόπιοι γηγενείς, είμαστε ιστορική μειονότητα, είμαστε η ζωντανή ιστορία της περιοχής.
Είναι σοβαρό τεχνικό λάθος, πρέπει οπωσδήποτε να διορθωθεί κύριε Υπουργέ.
(ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ - Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής: «Διορθώθηκε αυτό».
ΑΧΜΕΤ ΧΑΤΖΗΟΣΜΑΝ: «Διορθώθηκε; Ευχαριστώ πολύ κύριε Υπουργέ»).
Όπως παρακαλώ πολύ, να δείτε το σύστημα διαχείρισης δηλώσεων και βεβαιώσεων του Ν. 4014/2011, στο ηλεκτρονικό πρόγραμμα που καταθέτουν οι μηχανικοί τα δικαιολογητικά, δεν είναι δυνατό να επιλέγεται ως κατηγορία για τη Μειονότητα οι παλιννοστούντες ομογενείς. Πρέπει να υπάρξει ξεχωριστή κατηγορία για τις οικίες των μελών της Μειονότητας.
Το δεύτερο και πολύ σημαντικό αφορά τα τεμένη και τους μιναρέδες στη Θράκη.
Είναι ένα ζήτημα θρησκευτικής ελευθερίας, θρησκευτικής ανοχής, ανεξιθρησκείας. Είναι αναφαίρετο δικαίωμα της μειονότητας.
Τα ζητήματα των τεμενών έπρεπε να έχουν τακτοποιηθεί εδώ και δεκαετίες.
Έρχομαι στο άρθρο 48, στο ύψος κατασκευής των μιναρέδων.
Ποτέ στην ιστορία δεν είχαμε πρόβλημα με το ύψος των μιναρέδων. Η παρέκκλιση ως προς το ύψος είναι ένα σωστό βήμα. Προτείνω η παρέκκλιση να γίνεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης. Έτσι θα απλοποιήσουμε τη διαδικασία και οι άδειες θα δίνονται ευκολότερα και ταχύτερα.
Και στο παρελθόν, όταν δινόταν η άδεια κατά παρέκκλιση με απόφαση του Νομάρχη δεν δημιουργήθηκε ποτέ το παραμικρό πρόβλημα. Νομίζω είναι κάτι που μπορεί και πρέπει να γίνει.
Κύριε Υπουργέ,
περιμένω τις απαντήσεις και κυρίως, περιμένω τις ενέργειές σας. Ευχαριστώ πολύ».
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου