Παράνομη χαρακτηρίζει την Τουριστική δίοδο του Αγ. Κωνσταντίνου από τη Βουλγαρία, η Αντιπρόεδρος της ΟΕΒΕ Χ. Γρηγορίου.
Ακολουθεί η ανοιχτή επιστολή που απέστειλε στα τοπικά ΜΜΕ.
"Λυπάμαι πολύ που βρίσκομαι στη δυσάρεστη θέση για άλλη μια φορά να διευκρινίσω ορισμένα πράγματα με αφορμή άλλη μια ενέργεια των τοπικών φορέων για τη δίοδο του Αγίου Κωνσταντίνου.
Πίστευα ότι μετά το ενημερωτικό σημείωμα που κοινοποιήσαμε στον Τύπο (και ήταν περίληψη της επιστολής που περιείχε το mail προς τους Βουλευτές, την Κυβέρνηση και τις Βρυξέλλες), θα ρωτούνταν από τους δημοσιογράφους οι αυτοδιοικητικοί, τέως και νυν, εάν γνώριζαν ότι αυτή η δίοδος είναι παράνομη, εάν γνώριζαν ότι ο τέως πρωθυπουργός, ο ΓΑΠ, παρέκαμψε τη νόμιμη διαδικασία, αγνόησε την ελληνική Βουλή, και χωρίς κύρωση της Συμφωνίας, εγκαινίασε τη δίοδο του Αγ. Κωνσταντίνου. Αντί αυτού, ακούστηκε σε ραδιοφωνικά σχόλια ότι η επιστολή δεν κομίζει τίποτε καινούριο… Μήπως, τελικά, ήταν γνωστό στους πολλούς, αυτό που για εμάς, τους πληγέντες από το παραεμπόριο, ήταν «είδηση», δηλαδή ότι ο δρόμος είναι παράνομος «από τη γέννησή του» και η διακίνηση αγαθών και ανθρώπων που γίνεται από εκεί είναι ακόμη πιο παράνομη;
Και στην περίπτωση που οι ντόπιοι πολιτικοί, αυτοδιοικητικοί και υπηρεσιακοί και λοιποί παράγοντες γνώριζαν, γιατί δε φρόντισαν να λειτουργήσει η δίοδος όπως προέβλεπε η Συμφωνία των δύο ΥΠΕΞ, δηλαδή ως δρόμος ήπιας κυκλοφορίας πεζών και ΙΧ επιβατικών, ώστε να μη δοθεί ευκαιρία για παράνομο εμπόριο;
Γιατί υπόσχονται, ακόμη και σήμερα, ότι θα συνεχιστεί η εμπορευματική κίνηση, τη στιγμή που κάτι τέτοιο αποκλείεται από τη Συμφωνία των δύο ΥΠΕΞ;
Γιατί εμφανίζονταν ότι προσπαθούσαν να βρουν τρόπο για να ελέγξουν ένα δρόμο του οποίου ο έλεγχος βάση της Συμφωνίας Σένγκεν (Νόμος 3780-ΦΕΚ Α/133/07.08.2009) είναι αρμοδιότητα της Ελληνικής Αστυνομίας;
Και γιατί επικαλούνταν τη Συμφωνία Σένγκεν για να δικαιολογήσουν την απουσία ελέγχων ισχυριζόμενοι ότι …λόγω Σένγκεν δεν επιτρέπονται οι έλεγχοι στα σύνορα όταν ισχύει ακριβώς το αντίθετο;
Γιατί διατείνονταν δημοσίως από τη μια ότι είναι έτοιμοι να καταθέσουν μηνυτήριες αναφορές «για διαφυγόντα κέρδη» τη στιγμή που στηρίζουν την παράνομη λειτουργία της διόδου;
Ως παράδειγμα νομότυπης διαδικασίας, θα μπορούσαν να πάρουν τη λειτουργία μιας άλλης, πανομοιότυπης διόδου, δηλαδή για επιβατικά αυτοκίνητα και πεζούς, που βρίσκεται στον Έβρο και συνδέει τον Κυπρίνο με το Ιβαίλογκραντ της Βουλγαρίας: η Συμφωνία υπογράφτηκε από τους δύο υπουργούς Εξωτερικών το Μάϊο του 2006 στη Σόφια, κυρώθηκε από την ελληνική Βουλή τον Ιούλιο του 2008 (ΦΕΚ Α/146/16.07.2008) και εγκαινιάστηκε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον κ. Κάρολο Παπούλια το Σεπτέμβριο του 2010. Δηλαδή, πέρασαν 4 χρόνια για να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει. Σε αντίθεση με τη δίοδο του Αγ.Κωνστνατίνου η οποία «ολοκληρώθηκε» σε μόλις 4 ημέρες (ούτε έγγραφο από Υπηρεσία να ζητούσαμε δεν θα το παίρναμε σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα!). Συμφώνησαν οι δύο ΥΠΕΞ στην Αθήνα στις 11/01/2010 και εγκαινίασε ο ΓΑΠ στις 15/01/2010! Τέτοια βιασύνη! Χωρίς υποδομή! Και χωρίς νομιμότητα!
Γιατί άραγε; Τι εξυπηρετούσε;
Η απάντηση που έχω στις 17/05/2013 από το αρμόδιο Γραφείο Διεθνών Συμβάσεων του ΥΠΕΞ, βεβαιώνει ότι η εν λόγω διακρατική Συμφωνία δεν έχει κυρωθεί και ότι αποτέλεσμα αυτού είναι να «μην εφαρμόζεται καθόσον οι διατάξεις της να εξακολουθούν να μην είναι δεσμευτικές για τα δύο μέρη». Στη Συμφωνία προβλέπεται η σύσταση Διακρατικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για να επιλύει τυχόν προβλήματα από τη λειτουργία της διόδου. Γι’ αυτό δεν υπήρχε κανείς αρμόδιος να δώσει λύση στο πρόβλημα της σωστής λειτουργίας παρ’ όλες τις καταγγελίες, τις συσκέψεις και τις διαμαρτυρίες! Διότι ο δρόμος αυτός δεν υπάρχει!
Τώρα που στην Αθήνα θορυβήθηκαν από τις έντονες διαμαρτυρίες μας, η Συμφωνία πήρε το δρόμο της κύρωσης. Δηλαδή καλείται η ελληνική Βουλή μετά από τρεισήμισι χρόνια λειτουργίας αυτής της διόδου να αποφασίσει αν πρέπει να ανοίξει ή όχι για τα επιβατικά ΙΧ και τους πεζούς!
Αλλά τι να περιμένουμε όταν η άλλη Συμφωνία για τον Κάθετο Άξονα δηλαδή Ξάνθη–Εχίνος–Μελίβοια–Δημάριο–Τσεπέντσι–Ρούντοζεμ–Σμόλυαν–Φιλιππούπολη, που υπογράφτηκε το 1995 και κυρώθηκε από τη Βουλή το 1996 (Ν.2428/ΦΕΚ Α/16-7-96), ενώ λέει στο άρθρο 3 ότι θα ολοκληρωθεί και θα ανοίξει το αργότερο έως το τέλος του 1998, δεκαπέντε χρόνια μετά, τον βλέπουμε μόνο στα χαρτιά πανάκριβων μελετών!
Όσον αφορά τον τουρισμό που επικαλούνται ορισμένοι για τη λειτουργία του Αγ.Κωνσταντίνου, όταν ο τουρισμός γίνεται ομαδικά, με μικρά ή μεγάλα λεωφορεία δεν έχει σημασία, οφείλει το πρακτορείο (ή το ταξιδιωτικό γραφείο) να διαθέτει το ευρωπαϊκό «πράσινο βιβλίο» για να κινείται σε άλλη χώρα, μέλος ή μη μέλος της ΕΕ. Στο βιβλίο αυτό αναγράφονται τα στοιχεία των επιβαινόντων και το δρομολόγιο που θα ακολουθήσει το ταξιδιωτικό γραφείο: όσα άτομα εισέρχονται τόσα πρέπει να εξέρχονται από τη χώρα προορισμού. Ερωτώ λοιπόν, τα έγγραφα αυτά, στη δίοδο του Αγ. Κωνσταντίνου ποιος θα τα ελέγξει εφόσον δεν υπάρχει τελωνείο; Διότι ο αστυνομικός που βρίσκεται εκεί θα έχει αρμοδιότητα να ελέγξει πολίτες και ΙΧ επιβατικά που εισέρχονται στη χώρα μας, όταν κυρωθεί η Συμφωνία!
Τέλος, για την επιστολή προς την ελληνική Κυβέρνηση και τους Ευρωπαίους Επιτρόπους, διευκρινίζω ότι η ευθύνη για τη σύνταξη και την αποστολή της σε Αθήνα και Βρυξέλλες είναι δική μου. Μόνο όταν ολοκληρώθηκε η συγκέντρωση των τεκμηρίων και ετοιμάστηκε η επιστολή, ζήτησα να διαβαστεί το τελικό κείμενο από τους υπογράφοντες και αν συμφωνούν να την υπογράψουν. Με την παράκληση να μην διαρρεύσει έως ότου φθάσει στα χέρια των παραληπτών. Κάτι που το σεβάστηκαν οι περισσότεροι εκτός ορισμένων που θέλησαν να προλάβουν τη δημοσιότητα. Τις οκτώ πρωτότυπες επιστολές υπέγραψαν οι Πρόεδροι και Γενικοί Γραμματείς των φορέων (ανάλογα με τις διατάξεις των Καταστατικών τους), δηλαδή για το Επιμελητήριο ο κ.Μωραϊτης, για την ΟΕΒΕ ο κ.Τσιακίρογλου και ο κ.Μπατζακίδης, για τον Εμπορικό σύλλογο ο Πρόεδρος κ.Μίλκογλου και ο κ.Γρηγοριάδης και για το Συνεταιρισμό Ξυλεμπόρτων η υποφαινόμενη Χ.Γρηγορίου και ο κ.Τσελεκίδης. Το Επιμελητήριο ανέλαβε τη διεκπεραίωση και τη δαπάνη αποστολής των φακέλων σε Αθήνα και Βρυξέλλες. Στη συνέχεια στάλθηκε ενημερωτικό mail στους Βουλευτές όλων των κομμάτων του ελληνικού Κοινοβουλίου που περιείχε και μια περίληψη της επισυναπτόμενης επιστολής. Αυτό έγινε μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του Επιμελητηρίου ως κεντρικού εκπροσώπου όλων των επαγγελματιών του τόπου και θεσμικού συνομιλητή της ελληνικής Πολιτείας για την τοπική οικονομία. Επόμενο ήταν να υπογράφει στο ηλεκτρονικό μήνυμα ο Πρόεδρος του ΕΒΕ.
Κλείνοντας, θέλω να σας διευκρινίσω ότι όλα τα παραπάνω βασίζονται σε έγγραφα στοιχεία που έχω στα χέρια μου (είναι στη διάθεση όποιου τα ζητήσει) και νομοθεσία, εθνική και ευρωπαϊκή, διαθέσιμη στο διαδίκτυο.
Ευχαριστώ
Χρυσούλα Γρηγορίου
Πρόεδρος Συνεταιρισμού Ξυλεμπόρων
Αντιπρόεδρος ΟΕΒΕ (Υπεύθυνη Τομέα Παραεμπορίου)
Μέλος Δ.Σ. Επιμελητηρίου Ξάνθη"
Ακολουθεί η ανοιχτή επιστολή που απέστειλε στα τοπικά ΜΜΕ.
"Λυπάμαι πολύ που βρίσκομαι στη δυσάρεστη θέση για άλλη μια φορά να διευκρινίσω ορισμένα πράγματα με αφορμή άλλη μια ενέργεια των τοπικών φορέων για τη δίοδο του Αγίου Κωνσταντίνου.
Πίστευα ότι μετά το ενημερωτικό σημείωμα που κοινοποιήσαμε στον Τύπο (και ήταν περίληψη της επιστολής που περιείχε το mail προς τους Βουλευτές, την Κυβέρνηση και τις Βρυξέλλες), θα ρωτούνταν από τους δημοσιογράφους οι αυτοδιοικητικοί, τέως και νυν, εάν γνώριζαν ότι αυτή η δίοδος είναι παράνομη, εάν γνώριζαν ότι ο τέως πρωθυπουργός, ο ΓΑΠ, παρέκαμψε τη νόμιμη διαδικασία, αγνόησε την ελληνική Βουλή, και χωρίς κύρωση της Συμφωνίας, εγκαινίασε τη δίοδο του Αγ. Κωνσταντίνου. Αντί αυτού, ακούστηκε σε ραδιοφωνικά σχόλια ότι η επιστολή δεν κομίζει τίποτε καινούριο… Μήπως, τελικά, ήταν γνωστό στους πολλούς, αυτό που για εμάς, τους πληγέντες από το παραεμπόριο, ήταν «είδηση», δηλαδή ότι ο δρόμος είναι παράνομος «από τη γέννησή του» και η διακίνηση αγαθών και ανθρώπων που γίνεται από εκεί είναι ακόμη πιο παράνομη;
Και στην περίπτωση που οι ντόπιοι πολιτικοί, αυτοδιοικητικοί και υπηρεσιακοί και λοιποί παράγοντες γνώριζαν, γιατί δε φρόντισαν να λειτουργήσει η δίοδος όπως προέβλεπε η Συμφωνία των δύο ΥΠΕΞ, δηλαδή ως δρόμος ήπιας κυκλοφορίας πεζών και ΙΧ επιβατικών, ώστε να μη δοθεί ευκαιρία για παράνομο εμπόριο;
Γιατί υπόσχονται, ακόμη και σήμερα, ότι θα συνεχιστεί η εμπορευματική κίνηση, τη στιγμή που κάτι τέτοιο αποκλείεται από τη Συμφωνία των δύο ΥΠΕΞ;
Γιατί εμφανίζονταν ότι προσπαθούσαν να βρουν τρόπο για να ελέγξουν ένα δρόμο του οποίου ο έλεγχος βάση της Συμφωνίας Σένγκεν (Νόμος 3780-ΦΕΚ Α/133/07.08.2009) είναι αρμοδιότητα της Ελληνικής Αστυνομίας;
Και γιατί επικαλούνταν τη Συμφωνία Σένγκεν για να δικαιολογήσουν την απουσία ελέγχων ισχυριζόμενοι ότι …λόγω Σένγκεν δεν επιτρέπονται οι έλεγχοι στα σύνορα όταν ισχύει ακριβώς το αντίθετο;
Γιατί διατείνονταν δημοσίως από τη μια ότι είναι έτοιμοι να καταθέσουν μηνυτήριες αναφορές «για διαφυγόντα κέρδη» τη στιγμή που στηρίζουν την παράνομη λειτουργία της διόδου;
Ως παράδειγμα νομότυπης διαδικασίας, θα μπορούσαν να πάρουν τη λειτουργία μιας άλλης, πανομοιότυπης διόδου, δηλαδή για επιβατικά αυτοκίνητα και πεζούς, που βρίσκεται στον Έβρο και συνδέει τον Κυπρίνο με το Ιβαίλογκραντ της Βουλγαρίας: η Συμφωνία υπογράφτηκε από τους δύο υπουργούς Εξωτερικών το Μάϊο του 2006 στη Σόφια, κυρώθηκε από την ελληνική Βουλή τον Ιούλιο του 2008 (ΦΕΚ Α/146/16.07.2008) και εγκαινιάστηκε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον κ. Κάρολο Παπούλια το Σεπτέμβριο του 2010. Δηλαδή, πέρασαν 4 χρόνια για να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει. Σε αντίθεση με τη δίοδο του Αγ.Κωνστνατίνου η οποία «ολοκληρώθηκε» σε μόλις 4 ημέρες (ούτε έγγραφο από Υπηρεσία να ζητούσαμε δεν θα το παίρναμε σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα!). Συμφώνησαν οι δύο ΥΠΕΞ στην Αθήνα στις 11/01/2010 και εγκαινίασε ο ΓΑΠ στις 15/01/2010! Τέτοια βιασύνη! Χωρίς υποδομή! Και χωρίς νομιμότητα!
Γιατί άραγε; Τι εξυπηρετούσε;
Η απάντηση που έχω στις 17/05/2013 από το αρμόδιο Γραφείο Διεθνών Συμβάσεων του ΥΠΕΞ, βεβαιώνει ότι η εν λόγω διακρατική Συμφωνία δεν έχει κυρωθεί και ότι αποτέλεσμα αυτού είναι να «μην εφαρμόζεται καθόσον οι διατάξεις της να εξακολουθούν να μην είναι δεσμευτικές για τα δύο μέρη». Στη Συμφωνία προβλέπεται η σύσταση Διακρατικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για να επιλύει τυχόν προβλήματα από τη λειτουργία της διόδου. Γι’ αυτό δεν υπήρχε κανείς αρμόδιος να δώσει λύση στο πρόβλημα της σωστής λειτουργίας παρ’ όλες τις καταγγελίες, τις συσκέψεις και τις διαμαρτυρίες! Διότι ο δρόμος αυτός δεν υπάρχει!
Τώρα που στην Αθήνα θορυβήθηκαν από τις έντονες διαμαρτυρίες μας, η Συμφωνία πήρε το δρόμο της κύρωσης. Δηλαδή καλείται η ελληνική Βουλή μετά από τρεισήμισι χρόνια λειτουργίας αυτής της διόδου να αποφασίσει αν πρέπει να ανοίξει ή όχι για τα επιβατικά ΙΧ και τους πεζούς!
Αλλά τι να περιμένουμε όταν η άλλη Συμφωνία για τον Κάθετο Άξονα δηλαδή Ξάνθη–Εχίνος–Μελίβοια–Δημάριο–Τσεπέντσι–Ρούντοζεμ–Σμόλυαν–Φιλιππούπολη, που υπογράφτηκε το 1995 και κυρώθηκε από τη Βουλή το 1996 (Ν.2428/ΦΕΚ Α/16-7-96), ενώ λέει στο άρθρο 3 ότι θα ολοκληρωθεί και θα ανοίξει το αργότερο έως το τέλος του 1998, δεκαπέντε χρόνια μετά, τον βλέπουμε μόνο στα χαρτιά πανάκριβων μελετών!
Όσον αφορά τον τουρισμό που επικαλούνται ορισμένοι για τη λειτουργία του Αγ.Κωνσταντίνου, όταν ο τουρισμός γίνεται ομαδικά, με μικρά ή μεγάλα λεωφορεία δεν έχει σημασία, οφείλει το πρακτορείο (ή το ταξιδιωτικό γραφείο) να διαθέτει το ευρωπαϊκό «πράσινο βιβλίο» για να κινείται σε άλλη χώρα, μέλος ή μη μέλος της ΕΕ. Στο βιβλίο αυτό αναγράφονται τα στοιχεία των επιβαινόντων και το δρομολόγιο που θα ακολουθήσει το ταξιδιωτικό γραφείο: όσα άτομα εισέρχονται τόσα πρέπει να εξέρχονται από τη χώρα προορισμού. Ερωτώ λοιπόν, τα έγγραφα αυτά, στη δίοδο του Αγ. Κωνσταντίνου ποιος θα τα ελέγξει εφόσον δεν υπάρχει τελωνείο; Διότι ο αστυνομικός που βρίσκεται εκεί θα έχει αρμοδιότητα να ελέγξει πολίτες και ΙΧ επιβατικά που εισέρχονται στη χώρα μας, όταν κυρωθεί η Συμφωνία!
Τέλος, για την επιστολή προς την ελληνική Κυβέρνηση και τους Ευρωπαίους Επιτρόπους, διευκρινίζω ότι η ευθύνη για τη σύνταξη και την αποστολή της σε Αθήνα και Βρυξέλλες είναι δική μου. Μόνο όταν ολοκληρώθηκε η συγκέντρωση των τεκμηρίων και ετοιμάστηκε η επιστολή, ζήτησα να διαβαστεί το τελικό κείμενο από τους υπογράφοντες και αν συμφωνούν να την υπογράψουν. Με την παράκληση να μην διαρρεύσει έως ότου φθάσει στα χέρια των παραληπτών. Κάτι που το σεβάστηκαν οι περισσότεροι εκτός ορισμένων που θέλησαν να προλάβουν τη δημοσιότητα. Τις οκτώ πρωτότυπες επιστολές υπέγραψαν οι Πρόεδροι και Γενικοί Γραμματείς των φορέων (ανάλογα με τις διατάξεις των Καταστατικών τους), δηλαδή για το Επιμελητήριο ο κ.Μωραϊτης, για την ΟΕΒΕ ο κ.Τσιακίρογλου και ο κ.Μπατζακίδης, για τον Εμπορικό σύλλογο ο Πρόεδρος κ.Μίλκογλου και ο κ.Γρηγοριάδης και για το Συνεταιρισμό Ξυλεμπόρτων η υποφαινόμενη Χ.Γρηγορίου και ο κ.Τσελεκίδης. Το Επιμελητήριο ανέλαβε τη διεκπεραίωση και τη δαπάνη αποστολής των φακέλων σε Αθήνα και Βρυξέλλες. Στη συνέχεια στάλθηκε ενημερωτικό mail στους Βουλευτές όλων των κομμάτων του ελληνικού Κοινοβουλίου που περιείχε και μια περίληψη της επισυναπτόμενης επιστολής. Αυτό έγινε μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του Επιμελητηρίου ως κεντρικού εκπροσώπου όλων των επαγγελματιών του τόπου και θεσμικού συνομιλητή της ελληνικής Πολιτείας για την τοπική οικονομία. Επόμενο ήταν να υπογράφει στο ηλεκτρονικό μήνυμα ο Πρόεδρος του ΕΒΕ.
Κλείνοντας, θέλω να σας διευκρινίσω ότι όλα τα παραπάνω βασίζονται σε έγγραφα στοιχεία που έχω στα χέρια μου (είναι στη διάθεση όποιου τα ζητήσει) και νομοθεσία, εθνική και ευρωπαϊκή, διαθέσιμη στο διαδίκτυο.
Ευχαριστώ
Χρυσούλα Γρηγορίου
Πρόεδρος Συνεταιρισμού Ξυλεμπόρων
Αντιπρόεδρος ΟΕΒΕ (Υπεύθυνη Τομέα Παραεμπορίου)
Μέλος Δ.Σ. Επιμελητηρίου Ξάνθη"
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου