Ο βουλευτής Δράμας Δημήτρης Κυριαζίδης ρώτησε τον Ιούνιο τον υπουργό Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, για τα μεγάλα έργα στην Ανατολικής Μακεδονία, έργα που αφορούν το νομό της Δράμας. Την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, του όμορου νομού και τη σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία οδό.
Από την απάντηση που έδωσε στην ερώτηση του κ. Κυριαζίδη, ο υπουργός μεταφορών υποδομών και δικτύων Μιχ. Χρυσοχοΐδης προκύπτει ότι προετοιμάζεται νέα σιδηροδρομική γραμμή, που περιγράφεται ότι θα είναι υψηλών ταχυτήτων, η οποία θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη, την Αμφίπολη και τη Νέα Καρβάλη. Πρόκειται για τη λεγόμενη σιδηροδρομική Εγνατία.
Η πρόταση φέρεται να έχει ενταχθεί στον υπό αναθεώρηση χάρτη, ευρωπαϊκών δικτύων. Το σενάριο είναι πολύ πρόσφατο. Από την άλλη πλευρά αρκετά οριστικό. Δεν αποκλείεται λοιπόν την ώρα που θα εκτελείται το έργο σύνδεσης του νέου λιμανιού με τους Τοξότες, το ελληνικό κράτος να συνδυάσει κάτι ακόμη καλύτερο, δηλαδή τη σιδηροδρομική Εγνατία που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Θράκη με ενδιάμεσο σταθμό τη Νέα Καρβάλη. Το δελτίο τύπου που εξέδωσε ο βουλευτής Δράμας, για την απάντηση που πήρε από τον υπουργό, είναι το ακόλουθο:
Ο Υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης απαντώντας στην υπ’ αριθμ. 12341/27-6-2013 ερώτηση του Βουλευτή Δράμας Ν.Δ. κ. Δημήτρη Κυριαζίδη αναφορικά με την σύνδεση του Ν. Δράμας με την Εγνατία Οδό και τις προοπτικές ανάπτυξης του σιδηροδρομικού δικτύου του Νομού της Δράμας, ενημέρωσε ότι έχει ήδη δρομολογηθεί η εκπόνηση των μελετών για την υλοποίηση του άξονα 61.5 «Δράμα – Καβάλα», οι οποίες ήδη βρίσκονται σε φάση ανάθεσης (Τμήματα Δράμα – Άγιος Αθανάσιος, Άγιος Αθανάσιος – Άγιος Σύλλας).
Πέραν δε τούτων, έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία μεταφοράς αρμοδιοτήτων για την ολοκλήρωση και ομογενοποίηση των μελετών και της κατασκευής του οδικού άξονα «Εγνατία – Αμφίπολη – Δράμα».
Αναφορικά με το ζήτημα της χάραξης και της ανάπτυξης του σιδηροδρομικού δικτύου, ο κ. Υπουργός ενημέρωσε ότι έχει ήδη προταχθεί να ενταχθεί στον υπό αναθεώρηση χάρτη των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών η δημιουργία μίας νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Ν. Καρβάλη – Τοξότες και η νέα συμβατική σιδηροδρομική γραμμή Αμφίπολης – Ν. Ζίχνης, η οποία θα συνδέει την νέα παραλιακή γραμμή με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή στο Τμήμα Σερρών – Δράμας.
Σημειώνεται δε ότι με την νέα χάραξη, η σιδηροδρομική απόσταση από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τη Ν. Ζίχνη μπορεί να μειωθεί κατά 60 χλμ. και να βελτιωθούν οι χρόνοι διαδρομών από Θεσσαλονίκη προς Δράμα, ενώ η υπάρχουσα χάραξη Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Δράμα – Τοξότες παραμένει στον υπό αναθεώρηση χάρτη ως συμβατική γραμμή με αποτέλεσμα την εξυπηρέτηση των μελλοντικών αναγκών από πλευράς χωρητικότητας.
Από την απάντηση που έδωσε στην ερώτηση του κ. Κυριαζίδη, ο υπουργός μεταφορών υποδομών και δικτύων Μιχ. Χρυσοχοΐδης προκύπτει ότι προετοιμάζεται νέα σιδηροδρομική γραμμή, που περιγράφεται ότι θα είναι υψηλών ταχυτήτων, η οποία θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη, την Αμφίπολη και τη Νέα Καρβάλη. Πρόκειται για τη λεγόμενη σιδηροδρομική Εγνατία.
Η πρόταση φέρεται να έχει ενταχθεί στον υπό αναθεώρηση χάρτη, ευρωπαϊκών δικτύων. Το σενάριο είναι πολύ πρόσφατο. Από την άλλη πλευρά αρκετά οριστικό. Δεν αποκλείεται λοιπόν την ώρα που θα εκτελείται το έργο σύνδεσης του νέου λιμανιού με τους Τοξότες, το ελληνικό κράτος να συνδυάσει κάτι ακόμη καλύτερο, δηλαδή τη σιδηροδρομική Εγνατία που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Θράκη με ενδιάμεσο σταθμό τη Νέα Καρβάλη. Το δελτίο τύπου που εξέδωσε ο βουλευτής Δράμας, για την απάντηση που πήρε από τον υπουργό, είναι το ακόλουθο:
Ο Υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης απαντώντας στην υπ’ αριθμ. 12341/27-6-2013 ερώτηση του Βουλευτή Δράμας Ν.Δ. κ. Δημήτρη Κυριαζίδη αναφορικά με την σύνδεση του Ν. Δράμας με την Εγνατία Οδό και τις προοπτικές ανάπτυξης του σιδηροδρομικού δικτύου του Νομού της Δράμας, ενημέρωσε ότι έχει ήδη δρομολογηθεί η εκπόνηση των μελετών για την υλοποίηση του άξονα 61.5 «Δράμα – Καβάλα», οι οποίες ήδη βρίσκονται σε φάση ανάθεσης (Τμήματα Δράμα – Άγιος Αθανάσιος, Άγιος Αθανάσιος – Άγιος Σύλλας).
Πέραν δε τούτων, έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία μεταφοράς αρμοδιοτήτων για την ολοκλήρωση και ομογενοποίηση των μελετών και της κατασκευής του οδικού άξονα «Εγνατία – Αμφίπολη – Δράμα».
Αναφορικά με το ζήτημα της χάραξης και της ανάπτυξης του σιδηροδρομικού δικτύου, ο κ. Υπουργός ενημέρωσε ότι έχει ήδη προταχθεί να ενταχθεί στον υπό αναθεώρηση χάρτη των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών η δημιουργία μίας νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Ν. Καρβάλη – Τοξότες και η νέα συμβατική σιδηροδρομική γραμμή Αμφίπολης – Ν. Ζίχνης, η οποία θα συνδέει την νέα παραλιακή γραμμή με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή στο Τμήμα Σερρών – Δράμας.
Σημειώνεται δε ότι με την νέα χάραξη, η σιδηροδρομική απόσταση από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τη Ν. Ζίχνη μπορεί να μειωθεί κατά 60 χλμ. και να βελτιωθούν οι χρόνοι διαδρομών από Θεσσαλονίκη προς Δράμα, ενώ η υπάρχουσα χάραξη Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Δράμα – Τοξότες παραμένει στον υπό αναθεώρηση χάρτη ως συμβατική γραμμή με αποτέλεσμα την εξυπηρέτηση των μελλοντικών αναγκών από πλευράς χωρητικότητας.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου