Φως στο…τούνελ φαίνεται πως υπάρχει ως προς το μεγάλο και τεράστιο έργο για το οποίο χρόνια τώρα «παλεύει» η Ξάνθη. Δηλαδή την διάνοιξη του κάθετου άξονα προς Βουλγαρία από τον Εχίνο που θα δίνει βέβαια την δυνατότητα σε μεγάλα πούλμαν, φορτηγά κλπ να περνάνε πλέον από την Ξάνθη και να ανοίξουν τα «σύνορα» προς την Ευρώπη…
Συγκεκριμένα την Τρίτη 9/7/2013 και ώρα 12:00 π.μ. στο Δημαρχείο Μύκης έγινε η παρουσίαση της μελέτης για την κατασκευή του Κάθετου Άξονα Ξάνθη – Εχίνος - Ελληνο-Βουλγαρικά Σύνορα από την ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε. με σκοπό την οριστικοποίηση της μελέτης αφού ληφθούν υπόψη πιθανές παρατηρήσεις των τοπικών φορέων.
Στην συνέντευξη τύπου πλην του μελετητή του έργου κ.Πλέσσια και της ομάδας του, ήταν παρόντες και ο Περιφερειάρχης Άρης Γιαννακίδης, αλλά και ο Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης Φώτης Καραλίδης, ο Δήμαρχος Μύκης κ.Τσουκάλ ο Νομάρχης του Σμόλιαν Ντιμίτρι Κραστάνοφ, ο Πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Παρασκευάς Σαββαΐδης και ο Αντιπρόεδρος Ζαφείρης Σακελλάρης, περιφερειακοί και δημοτικοί σύμβουλοι, εκπρόσωποι φορέων όπως ο Τσιακίρογλου της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών κ.ά.
ΠΟΤΕ ΟΜΩΣ Θ’ ΑΝΟΙΞΕΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ;
Πρόκειται για την εκπόνηση της μελέτης της Εγνατίας Οδού ΑΕ για τον κάθετο άξονα 70 Ξάνθης – Ελληνοβουλγαρικών Συνόρων που είχε εγκριθεί μάλιστα από τον περασμένο Νοέμβριο και σε χρόνο ρεκόρ θα έλεγε κανείς, παρουσιάστηκε χθες από τον κύριο Αργύρη Πλέσσια, ειδήμονα στις μελέτες που αφορούν Περιφέρεια αλλά και Δήμους στην περιοχή μας..
Ωστόσο παρά την γενική αισιοδοξία που υπήρχε και χθες κατά την επίσημη παρουσίαση του έργου, το ερώτημα των κατοίκων της Ξάνθης και κυρίως της Ορεινής περιοχής είναι «πότε θα ολοκληρωθούν όλα τα κομμάτια του έργου και οι κατασκευές, ώστε να λειτουργήσει κανονικά ο κάθετος άξονας και το Τελωνείο». Θα προλάβει για παράδειγμα το 2020; Ή θα πάμε ακόμη παραπέρα;
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 32 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ
Πιο αναλυτικά: Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 32 εκατομμυρίων ευρώ, που εγκρίθηκε το Νοέμβριο για χρηματοδότηση από το πρόγραμμα εδαφικής συνεργασίας Ελλάδα-Βουλγαρία και περιλαμβάνει τη μελέτη του κάθετου άξονα Ξάνθη-Σμίνθη (11 χλμ), Σμίνθη-Εχίνος (11 χλμ), Εχίνος-Μελίβοια (8 χλμ) και Μελίβοια-Δημάριο-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα (10 χλμ) ως μέρος του κάθετου άξονα Εχίνου-Ρουντοζέμ/Σμόλιαν, ήδη έχει κάνει σημαντικά βήματα.
Οι σχετικές προκηρύξεις μάλιστα μετά την ένταξη του έργου φαίνεται ότι προχωρούν γρήγορα από την Εγνατία ΑΕ καθώς ήδη είναι σε εξέλιξη οι διαγωνισμοί για τις γεωλογικές, τοπογραφικές μελέτες και αξιολογήσεις καθώς και μελέτες οδοποιίας για όλο το τμήμα καθώς και επιμέρους μελέτες για τη σήραγγα στο Τμήμα Σμίνθης-Εχίνου, γεωερευνητικές και μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Ευελπιστούν σε ένταξη στο ΕΣΠΑ για την κατασκευή
Τα πράγματα κύλησαν αρκετά γρήγορα από την εξαγγελία του Κάθετου Άξονα μέσω Δημαρίου, στην οριστική χάραξη του Δρόμου και με την επιλογή της ένταξης των Μελετών στο πρόγραμμα εδαφικής συνεργασίας, οι μελέτες προχωρούν άμεσα. Βούληση της Κεντρικής Διοίκηση και της Αυτοδιοίκηση είναι το έργο της Κατασκευής του Κάθετου Άξονα, να ξεκινήσει ως ένα από τα τελευταία έργα του ΕΣΠΑ, μέσα στο 2013 ώστε να εξασφαλιστεί και η συνέχιση της χρηματοδότησης από στη νέα προγραμματική περίοδο κι αυτός ήταν και ο βασικός λόγος της χθεσινής παρουσίασης από τον μελετητή κ.Πλέσσια.
ΟΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΓΥΡΗ ΠΛΕΣΣΙΑ
Μάλιστα σύμφωνα με τον Αργύρη Πλέσσια, από την ομάδα των μελετητών, το πρώτο τμήμα, μήκους 11 χλμ, προβλέπει 8 ισόπεδους κόμβους , νέα γέφυρα στο 4ο χιλιόμετρο από Ξάνθη, νέα γέφυρα προς Πίλημα καθώς και άλλες σημαντικές βελτιώσεις που θα μεταβάλλουν πλήρως την εικόνα του σημερινού επαρχιακού δικτύου προς την ορεινή περιοχή.
Αλλά και το δεύτερο τμήμα, μήκους 11 χιλιομέτρων, θα έχει επίσης 8 ισόπεδους κόμβους, επιπλέον λωρίδες κυκλοφορίας για τη δυνατότητα προσπεράσεων καθώς και μια σήραγγα 680 μέτρων στην περιοχή του Κενταύρου. Μάλιστα για την παράκαμψη του οικισμού της Σμίνθης, προβλέπεται μια νέα γέφυρα που θα περνά πάνω από το ποτάμι και ο οικισμός θα συνδέεται με δύο ισόπεδους κόμβους. Η οριστική μελέτη μάλιστα μπορεί να είναι έτοιμη σε λιγότερο από ένα χρόνο από σήμερα.
Το τρίτο τμήμα, μήκους 8 χιλιομέτρων διέρχεται μακριά από κατοικημένους οικισμούς της ορεινής περιοχής.
Τέλος το τέταρτο τμήμα, Μελίβοια – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα, συνολικού μήκους 18 χιλιομέτρων, είναι το πλέον προχωρημένο τμήμα και αναμένεται ότι οι οριστικές μελέτες θα είναι έτοιμες προς δημοπράτηση στις αρχές του 2014.
Να σημειωθεί ότι σε δηλώσεις του από την Βουλγάρικη πλευρά, ο Βούλγαρος νέος Νομάρχης ανέφερε ότι η βουλγαρική πλευρά προχωρά με ταχείς ρυθμούς από την πλευρά της τα αντίστοιχα δίκτυα και θεωρεί ότι είναι ένα σημαντικό και κρίσιμο βήμα για τη διασυνοριακή συνεργασία.
Πηγή: adesmeuti-thrakis
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου