Υπογράφηκε την Τετάρτη 26 Ιουνίου στην Αδριανούπολη της Τουρκίας, Πρωτόκολλο, με το οποίο συμφωνήθηκε η κατασκευή Νέας Οδικής Γέφυρας στους Κήπους του Έβρου.
Για το σκοπό αυτό είχε συσταθεί από το 2006, Μικτή Επιτροπή για το Σχεδιασμό και την Παρακολούθηση του Έργου (ΜΕΣΠΕ), η οποία εργάσθηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια, με κατάληξη την 26η Ιουνίου 2013 όπου υπογράφηκε η τελική συμφωνία.
Η νέα Γέφυρα θα κατασκευαστεί 7,5 μέτρα νοτιότερα της υφιστάμενης, θα βρίσκεται ψηλότερα και θα διαθέτει τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας (δύο ανά κατεύθυνση).
Στο πρωτόκολλο συμφωνήθηκαν όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες ενώ παράλληλα υπογράφηκαν και τα αρχικά σχέδια καθώς και τεχνική αναφορά από υποεπιτροπή εμπειρογνωμόνων.
Από ελληνικής πλευράς επικεφαλής ήταν ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αθανάσιος Καρούντζος, ο οποίος αναπλήρωνε τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων έργων, ενώ συμμετείχαν και ο Πρόεδρος της Εγνατίας Οδού ΑΕ καθηγητής Παρασκευάς Σαββαΐδης, ο Εκτελεστικός Γραμματέας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης Κωνσταντίνος Κατσιμίγας, ο Γενικός Διευθυντής Μεταφορικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Διονύσιος Μακρής, ο Αντιπρόεδρος της Εγνατίας Οδού ΑΕ Ζαφείρης Σακελλάρης, καθώς και ειδικοί επιστήμονες και εμπειρογνώμονες από το Υπουργείο Εξωτερικών, τη Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού, την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης και την Εγνατία Οδό ΑΕ.
Από Τουρκικής πλευράς, της αντίστοιχης σύνθεσης Επιτροπής, προεδρεύων ήταν ο Γιουσούφ Οζγκιούρ, πρόεδρος της Κρατικής Αρχής Αυτοκινητοδρόμων Τουρκίας (K.G.M.), ο οποίος και υπέγραψε το πρωτόκολλο μαζί με τους Τούρκους εμπειρογνώμονες και τεχνικούς.
Από Ελληνικής πλευράς τη μελέτη θα ολοκληρώσει και θα δημοπρατήσει η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ και από Τουρκικής πλευράς η Κρατική Αρχή Αυτοκινητοδρόμων (K.G.M.).
Με την κατασκευή της νέας Γέφυρας αναβαθμίζεται αισθητά ο γεωστρατηγικός ρόλος της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και στον τομέα των διεθνών χερσαίων μεταφορών.
Για το σκοπό αυτό είχε συσταθεί από το 2006, Μικτή Επιτροπή για το Σχεδιασμό και την Παρακολούθηση του Έργου (ΜΕΣΠΕ), η οποία εργάσθηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια, με κατάληξη την 26η Ιουνίου 2013 όπου υπογράφηκε η τελική συμφωνία.
Η νέα Γέφυρα θα κατασκευαστεί 7,5 μέτρα νοτιότερα της υφιστάμενης, θα βρίσκεται ψηλότερα και θα διαθέτει τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας (δύο ανά κατεύθυνση).
Στο πρωτόκολλο συμφωνήθηκαν όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες ενώ παράλληλα υπογράφηκαν και τα αρχικά σχέδια καθώς και τεχνική αναφορά από υποεπιτροπή εμπειρογνωμόνων.
Από ελληνικής πλευράς επικεφαλής ήταν ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αθανάσιος Καρούντζος, ο οποίος αναπλήρωνε τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων έργων, ενώ συμμετείχαν και ο Πρόεδρος της Εγνατίας Οδού ΑΕ καθηγητής Παρασκευάς Σαββαΐδης, ο Εκτελεστικός Γραμματέας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης Κωνσταντίνος Κατσιμίγας, ο Γενικός Διευθυντής Μεταφορικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Διονύσιος Μακρής, ο Αντιπρόεδρος της Εγνατίας Οδού ΑΕ Ζαφείρης Σακελλάρης, καθώς και ειδικοί επιστήμονες και εμπειρογνώμονες από το Υπουργείο Εξωτερικών, τη Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού, την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης και την Εγνατία Οδό ΑΕ.
Από Τουρκικής πλευράς, της αντίστοιχης σύνθεσης Επιτροπής, προεδρεύων ήταν ο Γιουσούφ Οζγκιούρ, πρόεδρος της Κρατικής Αρχής Αυτοκινητοδρόμων Τουρκίας (K.G.M.), ο οποίος και υπέγραψε το πρωτόκολλο μαζί με τους Τούρκους εμπειρογνώμονες και τεχνικούς.
Από Ελληνικής πλευράς τη μελέτη θα ολοκληρώσει και θα δημοπρατήσει η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ και από Τουρκικής πλευράς η Κρατική Αρχή Αυτοκινητοδρόμων (K.G.M.).
Με την κατασκευή της νέας Γέφυρας αναβαθμίζεται αισθητά ο γεωστρατηγικός ρόλος της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και στον τομέα των διεθνών χερσαίων μεταφορών.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου