ΞΑΝΘΗ Πατάει το "γκάζι" του τουρισμού

 Στα χέρια τους παίρνουν πλέον την τουριστική προβολής της Ξάνθης οι επιχειρηματίες της πόλης, προσβλέποντας στην τόνωση της τοπικής οικονομίας και στην καθιέρωση της ευρύτερης περιοχής σε ένα νέο, εναλλακτικό πόλο έλξης.

Ήδη το Επιμελητήριο της Ξάνθης κινείται ιδιαίτερα έντονα το τελευταίο διάστημα, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την προσέλκυση «στοχευμένων τουριστών» και την επακόλουθη ενίσχυση των εμπορικών επιχειρήσεων της περιοχής, μεταξύ των οποίων και η πρόσφατη διοργάνωση συνεδρίου με θέμα «Τουρισµός, ελπίδα στήριξης και ανάπτυξης της οικονοµίας – Η επόµενη μέρα». Δεν αποκλείεται μάλιστα η συμφωνία για cluster μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων με στόχο μια πιο οργανωμένη και συλλογική προώθηση των προϊόντων της πόλης και τη δημιουργία μεγαλύτερου τουριστικού ρεύματος.

Και αυτό καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των φορέων της Ξάνθης, πάνω από το 30% των εμπορικών καταστημάτων αναγκάστηκαν να βάλουν λουκέτο τα τελευταία δύο χρόνια εξαιτίας των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης, ενώ μόνο τον προηγούμενο Δεκέμβριο η αύξηση των αιτήσεων για κλείσιμο επιχειρήσεων ήταν κατά 45% αυξημένη σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2011.

Η απόφαση για στροφή προς την τουριστικά έσοδα αποτελεί, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Στέλιο Μωραΐτη, τη μόνη διέξοδο για την στήριξη της τοπικής οικονομίας σε μια περίοδο που η χώρα διατηρεί μεγάλες προσδοκίες από την ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας. Όπως δήλωσε στο Capital.gr, στόχος είναι η δημιουργία ενός ανεξάρτητου τουριστικού φορέα για την προώθηση της πόλης, συμπεριλαμβανομένων των δύο δυνατών «χαρτιών» της γύρω περιοχής, δηλαδή τη Θάσο και τη Σαμοθράκη, προκειμένου να καταρτιστεί ένα ολοκληρωμένο τουριστικό πακέτο.

Στο στόχαστρο της τουριστικής πολιτικής της πόλης μπαίνουν φυσικά οι αγορές των Βαλκανικών χωρών, αλλά και η «δυνατή» αγορά της Ρωσίας και της Τουρκίας, ενώ για την αύξηση των αφίξεων επενδύονται πολλά στην πρόσβαση και μέσω του οδικού δικτύου.

Σύμφωνα πάντως με τον πρόεδρο του Επιμελητήριου, είναι ορατή η απουσία των επίσημων κρατικών φορέων από τις προσπάθειες για προώθηση και των μη γνωστών προορισμών, ακόμη και τώρα που ο τουρισμός έχει αναχθεί στο βασικό στοίχημα της ελληνικής οικονομίας.

Εκτός από τη προώθηση των δύο βασικών νησιωτικών προορισμών όμως, έμφαση αναμένεται να δοθεί το επόμενο διάστημα στην ανάδειξη της γαστρονομίας της Ξάνθης, της αρχιτεκτονικής της παλιάς πόλης, των διαθέσιμων αθλητικών δραστηριοτήτων με επίκεντρο τον ποταμό Νέστο, του σπάνιου οικοσυστήματος της λίμνης Βιστωνίδας, όπως επίσης και του βασικού πλεονεκτήματος της Ξάνθης, δηλαδή την πολυπολιτισμικότητά της.

Της Βίκυς Κουρλιμπίνη
www.capital.gr
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - 1ki1news

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου