Με ανάμικτα συναισθήματα υποδέχτηκε ο ποδηλατικός κόσμος της Ξάνθης την είδηση για δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων και σταθμών διάθεσης δωρεάν κοινόχρηστων ποδηλάτων σε Καβάλα, Κομοτηνή και Διδυμότειχο αντίστοιχα. Από την μια μεριά χαρά και ικανοποίηση γιατί η πιστοποίηση της ανοδικής πορείας του ποδηλάτου και η οργανωμένη ακολουθία από φορείς και πολιτεία έφτασε επιτέλους και στη γειτονιά μας. Δυστυχώς όμως εγείρει και συναισθήματα θλίψης και στεναχώριας, καθώς η ποδηλατική πρόοδος – αν και στη γειτονιά μας – «δεν μπήκε στο σπίτι μας».
«Οι ωραιότερες διαδρομές γίνονται με τις δικές μας δυνάμεις» ακούστηκε στην πρωτοχρονιάτικη εκδήλωση στον Ποδηλατικό σύλλογο ΠΗΓΑΣΟ Ξάνθης, ομορφαίνοντας την ατμόσφαιρα και αφήνοντας μια γλυκιά γεύση σε όλους. Εν τέλει, οι ποδηλάτες αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο, οι δράσεις πληθαίνουν, οι ποδηλατοβόλτες γίνονται πλέον και βραδινές, το ποδήλατο διαχωρίστηκε σε πόλης, βουνού και κούρσας, ενώ κοντολογίς δεν υπάρχει ποιοτική προσέγγιση στο ευ ζην του νεοέλληνα χωρίς να απουσιάζει το ποδήλατο.
Οι πόλεις που χρησιμοποιούν ποδήλατο έγιναν οι πρωτοπόροι διαφημιστές της ποδηλατικής τάσης, με την τηλεόραση να βγάζει από την αφάνεια τους δημότες ποδηλατιστές και να προβάλλει γνώστες, χρήστες και πρωταγωνιστές της νέας Ελληνικής πραγματικότητας.
Βόλος, Καρδίτσα, Τρίκαλα, Καλαμάτα, Κω και Ρόδος είχαν και έχουν την πρωτοκαθεδρία, με εκτός των άλλων γνήσια και διαχρονική ποδηλατική παιδεία και νοοτροπία στην κυκλοφοριακή αγωγή. Τη σκυτάλη της ποδηλατικής λαμπαδηδρομίας πήραν ακολούθως η Αλεξανδρούπολη, Ναύπακτος, Ιωάννινα, Κομοτηνή, Πάτρα, Λάρισα κα.
Ο κανόνας ότι το ποδήλατο ευδοκιμεί σε επίπεδες γεωμορφολογικά πόλεις γρήγορα καταρρίφθηκε από την ασυγκράτητη πηγαία διάθεση των ατόμων που ήθελαν να ποδηλατήσουν, καταρρίπτοντας κανόνες και ταμπού.
Αλεξανδρούπολη και Κομοτηνή διαθέτουν πρόσφατα πλέον υπερσύγχρονο δίκτυο ποδηλατοδρόμων -στολίδια για το κέντρο των πόλεων.
Καβάλα, Διδυμότειχο και Κομοτηνή επίσης συμμετέχουν στο πρόγραμμα διάθεσης δωρεάν κοινόχρηστων ποδηλάτων σε ντόπιους και επισκέπτες . Το σύστημα προβλέπει την εγκατάσταση τερματικών σταθμών και επιτρέπει την πρόσβαση σε ποδήλατα με αυτοματοποιημένο τρόπο και τη χρήση τους για εκτεταμένο χρονικό διάστημα. Ένα ποδήλατο μπορεί να ενοικιαστεί - παραχωρηθεί από συγκεκριμένο χώρο και στη συνέχεια να σταθμευθεί σε ένα διαφορετικό σημείο του συστήματος.
Όλα τα σημεία είναι δικτυωμένα μεταξύ τους, το σύστημα αυτόματα ενημερώνεται και παύει να ισχύει η χρέωση, όταν ο χρήστης αφήνει το ποδήλατο σε έναν από τους σταθμούς.
Στην Καβάλα δημιουργούνται 4 σταθμοί ενοικίασης, ενώ αντίστοιχα 6 στην Κομοτηνή.
Η επίσημη ονομασία του προγράμματος είναι «Αυτοματοποιημένο Σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων», στο πλαίσιο του Μέτρου «Υποστήριξη της βιώσιμης κινητικότητας» του Άξονα προτεραιότητας : «Αναβάθμιση αστικών υποδομών», του χρηματοδοτικού προγράμματος «Αστική Αναζωογόνηση 2012-2015» από το Πράσινο Ταμείο του ΥΠΕΚΑ.
Έχει σκοπό τη χρηματοδότηση έργων και δράσεων εντός του αστικού χώρου τα οποία διέπονται από τις βασικές αρχές περιβαλλοντικού σχεδιασμού και αειφόρου ανάπτυξης, ενώ προάγουν τη λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση των πόλεων.
Όλα τα παραπάνω βρήκαν εφαρμογή σε πόλεις όπως η Καβάλα που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως αντι – ποδηλατική, λόγω αποτρεπτικής αστικής μορφολογίας εδάφους, ενώ μαζί με την Κομοτηνή απέχουν από αγωνιστικές δραστηριότητες στο καλεντάρι της ποδηλατικής Ομοσπονδίας. Κάποιοι γείτονες πολιτικοί όμως δεν εθελοτυφλούν στο κάλεσμα της εποχής…
Παρόλο όμως τον οργασμό δράσεων του ποδηλατικού κόσμου της Ξάνθης και την ραγδαία αύξηση των ποδηλάτων, οι άρχοντες της πόλης απέχουν από ιδέες και προπάντων από πράξεις που αφορούν το δημοφιλές δίτροχο. Με εγκαταλελειμμένα πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής, απουσία ουσιαστικών ποδηλατοδρόμων, αποχή από ποδηλατικά προγράμματα και παροχές, οι πολιτικοί φορείς του τόπου ακολουθούν ως θεατές την σύγχρονη ποδηλατική δυναμική στην υπόλοιπη Ελλάδα. Δυστυχώς πολύ λίγα πράγματα έγιναν και λιγότερα αναμένονται παρά τις υποσχέσεις για προτεραιότητα πεζού και ποδηλάτου στο πολεοδομικό μέλλον της πόλης.
«Οι ωραιότερες διαδρομές γίνονται με τις δικές μας δυνάμεις» ακούστηκε στην πρωτοχρονιάτικη εκδήλωση στον Ποδηλατικό σύλλογο ΠΗΓΑΣΟ Ξάνθης, ομορφαίνοντας την ατμόσφαιρα και αφήνοντας μια γλυκιά γεύση σε όλους. Εν τέλει, οι ποδηλάτες αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο, οι δράσεις πληθαίνουν, οι ποδηλατοβόλτες γίνονται πλέον και βραδινές, το ποδήλατο διαχωρίστηκε σε πόλης, βουνού και κούρσας, ενώ κοντολογίς δεν υπάρχει ποιοτική προσέγγιση στο ευ ζην του νεοέλληνα χωρίς να απουσιάζει το ποδήλατο.
Οι πόλεις που χρησιμοποιούν ποδήλατο έγιναν οι πρωτοπόροι διαφημιστές της ποδηλατικής τάσης, με την τηλεόραση να βγάζει από την αφάνεια τους δημότες ποδηλατιστές και να προβάλλει γνώστες, χρήστες και πρωταγωνιστές της νέας Ελληνικής πραγματικότητας.
Βόλος, Καρδίτσα, Τρίκαλα, Καλαμάτα, Κω και Ρόδος είχαν και έχουν την πρωτοκαθεδρία, με εκτός των άλλων γνήσια και διαχρονική ποδηλατική παιδεία και νοοτροπία στην κυκλοφοριακή αγωγή. Τη σκυτάλη της ποδηλατικής λαμπαδηδρομίας πήραν ακολούθως η Αλεξανδρούπολη, Ναύπακτος, Ιωάννινα, Κομοτηνή, Πάτρα, Λάρισα κα.
Ο κανόνας ότι το ποδήλατο ευδοκιμεί σε επίπεδες γεωμορφολογικά πόλεις γρήγορα καταρρίφθηκε από την ασυγκράτητη πηγαία διάθεση των ατόμων που ήθελαν να ποδηλατήσουν, καταρρίπτοντας κανόνες και ταμπού.
Αλεξανδρούπολη και Κομοτηνή διαθέτουν πρόσφατα πλέον υπερσύγχρονο δίκτυο ποδηλατοδρόμων -στολίδια για το κέντρο των πόλεων.
Καβάλα, Διδυμότειχο και Κομοτηνή επίσης συμμετέχουν στο πρόγραμμα διάθεσης δωρεάν κοινόχρηστων ποδηλάτων σε ντόπιους και επισκέπτες . Το σύστημα προβλέπει την εγκατάσταση τερματικών σταθμών και επιτρέπει την πρόσβαση σε ποδήλατα με αυτοματοποιημένο τρόπο και τη χρήση τους για εκτεταμένο χρονικό διάστημα. Ένα ποδήλατο μπορεί να ενοικιαστεί - παραχωρηθεί από συγκεκριμένο χώρο και στη συνέχεια να σταθμευθεί σε ένα διαφορετικό σημείο του συστήματος.
Όλα τα σημεία είναι δικτυωμένα μεταξύ τους, το σύστημα αυτόματα ενημερώνεται και παύει να ισχύει η χρέωση, όταν ο χρήστης αφήνει το ποδήλατο σε έναν από τους σταθμούς.
Στην Καβάλα δημιουργούνται 4 σταθμοί ενοικίασης, ενώ αντίστοιχα 6 στην Κομοτηνή.
Η επίσημη ονομασία του προγράμματος είναι «Αυτοματοποιημένο Σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων», στο πλαίσιο του Μέτρου «Υποστήριξη της βιώσιμης κινητικότητας» του Άξονα προτεραιότητας : «Αναβάθμιση αστικών υποδομών», του χρηματοδοτικού προγράμματος «Αστική Αναζωογόνηση 2012-2015» από το Πράσινο Ταμείο του ΥΠΕΚΑ.
Έχει σκοπό τη χρηματοδότηση έργων και δράσεων εντός του αστικού χώρου τα οποία διέπονται από τις βασικές αρχές περιβαλλοντικού σχεδιασμού και αειφόρου ανάπτυξης, ενώ προάγουν τη λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση των πόλεων.
Όλα τα παραπάνω βρήκαν εφαρμογή σε πόλεις όπως η Καβάλα που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως αντι – ποδηλατική, λόγω αποτρεπτικής αστικής μορφολογίας εδάφους, ενώ μαζί με την Κομοτηνή απέχουν από αγωνιστικές δραστηριότητες στο καλεντάρι της ποδηλατικής Ομοσπονδίας. Κάποιοι γείτονες πολιτικοί όμως δεν εθελοτυφλούν στο κάλεσμα της εποχής…
Παρόλο όμως τον οργασμό δράσεων του ποδηλατικού κόσμου της Ξάνθης και την ραγδαία αύξηση των ποδηλάτων, οι άρχοντες της πόλης απέχουν από ιδέες και προπάντων από πράξεις που αφορούν το δημοφιλές δίτροχο. Με εγκαταλελειμμένα πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής, απουσία ουσιαστικών ποδηλατοδρόμων, αποχή από ποδηλατικά προγράμματα και παροχές, οι πολιτικοί φορείς του τόπου ακολουθούν ως θεατές την σύγχρονη ποδηλατική δυναμική στην υπόλοιπη Ελλάδα. Δυστυχώς πολύ λίγα πράγματα έγιναν και λιγότερα αναμένονται παρά τις υποσχέσεις για προτεραιότητα πεζού και ποδηλάτου στο πολεοδομικό μέλλον της πόλης.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου