Στα πλαίσια, περεταίρω, μείωσης του μισθολογικού κόστους στον χώρο της παιδείας, η κυβέρνηση έχει ανοίξει συζήτηση γύρω από την αύξηση του διδακτικού ωραρίου κατά δύο με τρεις ώρες, προκαλώντας, ακόμη, μεγαλύτερη αναστάτωση στους εκπαιδευτικούς. Όπως καταγγέλλει, ο Πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης, κύριος Δημ. Ντούμος, η επικείμενη αύξηση του διδακτικού ωραρίου θα οδηγήσει στον δρόμο της ανεργίας δέκα χιλιάδες, περίπου, αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Ενώ, θα αναγκάσει τους υπόλοιπους να μετακινηθούν σε άλλα σχολεία, όπου θα δημιουργηθούν τεράστια κενά, εξαιτίας έλλειψης διδακτικού προσωπικού.
Από την άλλη, ο τελευταίος συνδέει την αύξηση του διδακτικού ωραρίου με την περιβόητη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, την υποχρηματοδότηση της παιδείας, αλλά και την ανυπαρξία ειδικής αγωγής. Παράμετροι, οι οποίοι, όπως αναφέρει, θα οδηγήσουν σε μειώσεις διδακτικού προσωπικού, τις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών, αλλά και την «Γυμνασιοποίηση» των δημοτικών σχολείων.
Κατά γενική παραδοχή, το εκπαιδευτικό σύστημα στην χώρα «αιμορραγεί». Οι διαρκείς ελλείψεις σε έμψυχο δυναμικό, αλλά και τις σωστές υποδομές, οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια, στο «τέλμα» του. Είναι χαρακτηριστική και η δήλωση του κ. Ντούμου, ότι η Παιδεία στη χώρα, αντιμετωπίζεται από την εκάστοτε κυβέρνηση, ως πεδίο «πειραματικής» δράσης, αφού ο καθένας παίρνει αποφάσεις, που εξυπηρετούν τις πολιτικές-κομματικές του επιδιώξεις. Δεν υπάρχει μια σταθερή γραμμή πλεύσης, προσαρμοσμένη στις ανάγκες της εκπαίδευσης.
Ο ίδιος θεωρεί, πως ο εκπαιδευτικός έχει στοχοποιηθεί, ως υπαίτιος μιας προβληματικής κατάστασης που χαρακτηρίζει τη χώρα και την εθνική οικονομία, από την Υπουργία ακόμη κ. Διαμαντοπούλου.
Αυτό, δε, που αδυνατεί να κατανοήσει, είναι η ψυχρή αντιμετώπιση, βασισμένη σε καθαρά οικονομικούς όρους, από τους πολιτικούς ενός τόσο ευαίσθητου τομέα, όπως είναι η παιδεία.
Καταδικάζει και θεωρεί απαράδεκτη την αύξηση του διδακτικού ωραρίου, το οποίο, όπως συμπληρώνει, ξεπερνά κατά πολύ τις δεκαοκτώ ώρες εβδομαδιαίως, όπως συμβαίνει στις περισσότερες χώρες του εξωτερικού, φτάνοντας τις είκοσι πέντε, μαζί με τις εργασιακές. Δεν παραλείπει να αναφερθεί και στις ώρες που αφιερώνει ο εκπαιδευτικός στο σπίτι του προετοιμάζοντας το μάθημα ή κάποια σχολική εκδήλωση.
Τέλος, να πούμε, ότι τίποτα, ακόμη, δεν έχει ξεκαθαρίσει και απλά αντιμετωπίζεται σε πλαίσιο συζητήσεων…
http://fonitisxanthis.gr
Από την άλλη, ο τελευταίος συνδέει την αύξηση του διδακτικού ωραρίου με την περιβόητη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, την υποχρηματοδότηση της παιδείας, αλλά και την ανυπαρξία ειδικής αγωγής. Παράμετροι, οι οποίοι, όπως αναφέρει, θα οδηγήσουν σε μειώσεις διδακτικού προσωπικού, τις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών, αλλά και την «Γυμνασιοποίηση» των δημοτικών σχολείων.
Κατά γενική παραδοχή, το εκπαιδευτικό σύστημα στην χώρα «αιμορραγεί». Οι διαρκείς ελλείψεις σε έμψυχο δυναμικό, αλλά και τις σωστές υποδομές, οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια, στο «τέλμα» του. Είναι χαρακτηριστική και η δήλωση του κ. Ντούμου, ότι η Παιδεία στη χώρα, αντιμετωπίζεται από την εκάστοτε κυβέρνηση, ως πεδίο «πειραματικής» δράσης, αφού ο καθένας παίρνει αποφάσεις, που εξυπηρετούν τις πολιτικές-κομματικές του επιδιώξεις. Δεν υπάρχει μια σταθερή γραμμή πλεύσης, προσαρμοσμένη στις ανάγκες της εκπαίδευσης.
Ο ίδιος θεωρεί, πως ο εκπαιδευτικός έχει στοχοποιηθεί, ως υπαίτιος μιας προβληματικής κατάστασης που χαρακτηρίζει τη χώρα και την εθνική οικονομία, από την Υπουργία ακόμη κ. Διαμαντοπούλου.
Αυτό, δε, που αδυνατεί να κατανοήσει, είναι η ψυχρή αντιμετώπιση, βασισμένη σε καθαρά οικονομικούς όρους, από τους πολιτικούς ενός τόσο ευαίσθητου τομέα, όπως είναι η παιδεία.
Καταδικάζει και θεωρεί απαράδεκτη την αύξηση του διδακτικού ωραρίου, το οποίο, όπως συμπληρώνει, ξεπερνά κατά πολύ τις δεκαοκτώ ώρες εβδομαδιαίως, όπως συμβαίνει στις περισσότερες χώρες του εξωτερικού, φτάνοντας τις είκοσι πέντε, μαζί με τις εργασιακές. Δεν παραλείπει να αναφερθεί και στις ώρες που αφιερώνει ο εκπαιδευτικός στο σπίτι του προετοιμάζοντας το μάθημα ή κάποια σχολική εκδήλωση.
Τέλος, να πούμε, ότι τίποτα, ακόμη, δεν έχει ξεκαθαρίσει και απλά αντιμετωπίζεται σε πλαίσιο συζητήσεων…
http://fonitisxanthis.gr
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου