Η ΔΗΜΑΡ καθ’ όλη τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου του ΥΠΟΙΚ, κατέθεσε με σαφήνεια τις θέσεις της, και ιδιαίτερα την αντίθεσή της στο άρθρο 2 που αφορούσε τη κατάργηση του ελάχιστου ποσοστού του δημοσίου στις ΔΕΚΟ και στο άρθρο 3 που αφορούσε ρυθμίσεις για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου, επισημαίνοντας παράλληλα τη βασική αδυναμία του νομοσχεδίου στο οποίο εισήχθησαν μέχρι την τελευταία στιγμή διατάξεις που αφορούσαν διαφορετικά θέματα. Μετά από εκτεταμένη συζήτηση στα όργανά της, αλλά και τρίωρη συζήτηση στην Κοινοβουλευτική Ομάδα, η ΔΗΜ.ΑΡ αποφάσισε και ψήφισε ως εξής:
Καταψήφισε το άρθρο 2 ζητώντας να εξαιρεθούν από τη ρύθμιση της κατάργησης του ελάχιστου ποσοστού τουλάχιστον οι Δημόσιες Επιχειρήσεις Κοινής Ωφέλειας και στρατηγικής σημασίας, όπως είναι η ΔΕΗ, η ΕΥΔΑΠ, η ΕΥΑΘ, οι Μεγάλοι Λιμένες, επισημαίνοντας τις βασικές αρχές και της προγραμματικής συμφωνίας. Επισήμανε ότι η κυβέρνηση, πρέπει να προχωρήσει στο στρατηγικό σχεδιασμό και τις κατευθύνσεις για την ανάπτυξη των ΔΕΚΟ, για τη διασφάλιση των δικτύων τους και για το πλαίσιο των ρυθμιστικών αρχών και να θεσπίσει τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις για τους τομείς και το βαθμό αποκρατικοποίησής τους. Και βέβαια όλη αυτή η διαδικασία πρέπει να γίνεται με πλήρη διαφάνεια και να υπόκειται στις διαδικασίες του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου.
Καταψήφισε το άρθρο 3, επισημαίνοντας ότι με πολλές από τις ρυθμίσεις που εισάγονται και συμπληρώνουν τον Ν. 3986/2011, δίνεται η δυνατότητα πολεοδόμησης και εκμετάλλευσης δημόσιων ακινήτων με ευνοϊκούς όρους, ελαχιστοποιώντας πολεοδομικά και άλλα εμπόδια. Αποδυναμώνεται με αυτόν τον τρόπο το θεσμικό πλαίσιο της χώρας για το χωροταξικό και περιφερειακό σχεδιασμό ενώ πολλές από τις ρυθμίσεις κινούνται στα όρια της συνταγματικότητας, όπως άλλωστε αναφέρει στην έκθεσή της η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής.
Καταψήφισε το άρθρο 5 που αφορά τον περιορισμό της ευθύνης του Επικουρικού Κεφαλαίου ως προς τις καταβαλλόμενες σε θύματα τροχαίων ατυχημάτων αποζημιώσεις, τονίζοντας ότι η ρύθμιση αυτή παρά τις όποιες τροποποιήσεις, εξακολουθεί να πλήττει τα αδύναμα θύματα των τροχαίων ατυχημάτων και να δημιουργεί έτσι μέγιστο κοινωνικό πρόβλημα.
Υπερψήφισε το άρθρο 6 που αφορά στις ρυθμίσεις για την εξίσωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης γιατί συμβάλλει, έστω και προσωρινά, στην πάταξη της λαθρεμπορίας καυσίμων, θέμα για το οποίο η ΔΗΜΑΡ θεωρεί ότι πρέπει να αποτελεί μέγιστη προτεραιότητα της κυβέρνησης. Για να μπορούν έτσι τα έσοδα που θα προκύψουν να αποτελέσουν ισοδύναμο μέτρο για την απάλειψη των σοβαρών επιπτώσεων της ρύθμισης. Παράλληλα η ΔΗΜΑΡ κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια ώστε με την ΚΥΑ για το επίδομα θέρμανσης να υπάρξει η μέγιστη δυνατή επιστροφή προς τους χρήστες της επιβάρυνσης από την εξίσωση του ΕΦΚ και την ειδική μεταχείριση των νοικοκυριών που ζουν σε συνθήκες φτώχειας.
Δήλωσε παρών στο άρθρο 7 που αφορά τροπολογία που κατατέθηκε χωρίς συζήτηση στην Επιτροπή, με 18 παραγράφους διαφορετικών θεμάτων. Πρόκειται για ρυθμίσεις θετικές, όπως είναι η διευκόλυνση της αποπληρωμής των δανείων των ΟΤΑ, αλλά και ρυθμίσεις όπως είναι η αύξηση των εισφορών για τους ασφαλισμένους του ΟΓΑ που αποψιλώνει ακόμη περισσότερο τα εισοδήματά τους. Επίσης η πρόβλεψη για την κατάργηση των κλάδων υγείας πολλών Ταμείων με την άμεση ένταξή τους στον ΕΟΠΥΥ, ενώ είχαν κληθεί να αποδείξουν τη βιωσιμότητά τους μέχρι το τέλος του 2012 και σε συνδυασμό και με τους χειρισμούς της τελευταίας στιγμής δημιούργησε σύγχυση και αναστάτωση.
Γραφείο Τύπου ΔΗΜΑΡ
Καταψήφισε το άρθρο 2 ζητώντας να εξαιρεθούν από τη ρύθμιση της κατάργησης του ελάχιστου ποσοστού τουλάχιστον οι Δημόσιες Επιχειρήσεις Κοινής Ωφέλειας και στρατηγικής σημασίας, όπως είναι η ΔΕΗ, η ΕΥΔΑΠ, η ΕΥΑΘ, οι Μεγάλοι Λιμένες, επισημαίνοντας τις βασικές αρχές και της προγραμματικής συμφωνίας. Επισήμανε ότι η κυβέρνηση, πρέπει να προχωρήσει στο στρατηγικό σχεδιασμό και τις κατευθύνσεις για την ανάπτυξη των ΔΕΚΟ, για τη διασφάλιση των δικτύων τους και για το πλαίσιο των ρυθμιστικών αρχών και να θεσπίσει τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις για τους τομείς και το βαθμό αποκρατικοποίησής τους. Και βέβαια όλη αυτή η διαδικασία πρέπει να γίνεται με πλήρη διαφάνεια και να υπόκειται στις διαδικασίες του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου.
Καταψήφισε το άρθρο 3, επισημαίνοντας ότι με πολλές από τις ρυθμίσεις που εισάγονται και συμπληρώνουν τον Ν. 3986/2011, δίνεται η δυνατότητα πολεοδόμησης και εκμετάλλευσης δημόσιων ακινήτων με ευνοϊκούς όρους, ελαχιστοποιώντας πολεοδομικά και άλλα εμπόδια. Αποδυναμώνεται με αυτόν τον τρόπο το θεσμικό πλαίσιο της χώρας για το χωροταξικό και περιφερειακό σχεδιασμό ενώ πολλές από τις ρυθμίσεις κινούνται στα όρια της συνταγματικότητας, όπως άλλωστε αναφέρει στην έκθεσή της η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής.
Καταψήφισε το άρθρο 5 που αφορά τον περιορισμό της ευθύνης του Επικουρικού Κεφαλαίου ως προς τις καταβαλλόμενες σε θύματα τροχαίων ατυχημάτων αποζημιώσεις, τονίζοντας ότι η ρύθμιση αυτή παρά τις όποιες τροποποιήσεις, εξακολουθεί να πλήττει τα αδύναμα θύματα των τροχαίων ατυχημάτων και να δημιουργεί έτσι μέγιστο κοινωνικό πρόβλημα.
Υπερψήφισε το άρθρο 6 που αφορά στις ρυθμίσεις για την εξίσωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης γιατί συμβάλλει, έστω και προσωρινά, στην πάταξη της λαθρεμπορίας καυσίμων, θέμα για το οποίο η ΔΗΜΑΡ θεωρεί ότι πρέπει να αποτελεί μέγιστη προτεραιότητα της κυβέρνησης. Για να μπορούν έτσι τα έσοδα που θα προκύψουν να αποτελέσουν ισοδύναμο μέτρο για την απάλειψη των σοβαρών επιπτώσεων της ρύθμισης. Παράλληλα η ΔΗΜΑΡ κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια ώστε με την ΚΥΑ για το επίδομα θέρμανσης να υπάρξει η μέγιστη δυνατή επιστροφή προς τους χρήστες της επιβάρυνσης από την εξίσωση του ΕΦΚ και την ειδική μεταχείριση των νοικοκυριών που ζουν σε συνθήκες φτώχειας.
Δήλωσε παρών στο άρθρο 7 που αφορά τροπολογία που κατατέθηκε χωρίς συζήτηση στην Επιτροπή, με 18 παραγράφους διαφορετικών θεμάτων. Πρόκειται για ρυθμίσεις θετικές, όπως είναι η διευκόλυνση της αποπληρωμής των δανείων των ΟΤΑ, αλλά και ρυθμίσεις όπως είναι η αύξηση των εισφορών για τους ασφαλισμένους του ΟΓΑ που αποψιλώνει ακόμη περισσότερο τα εισοδήματά τους. Επίσης η πρόβλεψη για την κατάργηση των κλάδων υγείας πολλών Ταμείων με την άμεση ένταξή τους στον ΕΟΠΥΥ, ενώ είχαν κληθεί να αποδείξουν τη βιωσιμότητά τους μέχρι το τέλος του 2012 και σε συνδυασμό και με τους χειρισμούς της τελευταίας στιγμής δημιούργησε σύγχυση και αναστάτωση.
Γραφείο Τύπου ΔΗΜΑΡ
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου