Σε μια χώρα σαν την Ελλάδα, όπου σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία το 80% της τουριστικής κίνησης διακινείται αεροπορικά και τα...
έσοδα από τον τουρισμό αντιστοιχούν στο 20% του ΑΕΠ, είναι αυτονόητο ότι τα ελληνικά κρατικά αεροδρόμια αποτελούν βασικό μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας και του κοινωνικού γίγνεσθαι.
Στην ελληνική πραγματικότητα, με τις γεωπολιτικές ιδιαιτερότητές της, το αεροδρόμιο δεν είναι απλά μια οικονομική μονάδα, όπως οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση στην υπόλοιπη Ευρώπη και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με αυστηρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και μόνο. Το αεροδρόμιο είναι ένας ζωντανός και συνεχώς μετεξελισσόμενος οργανισμός, με πολλαπλές και ποικίλες επιρροές στην τοπική και στη γενική οικονομία, καθώς και στον κοινωνικό ιστό της ευρύτερης περιοχής του.
Είναι δεδομένο λοιπόν ότι οποιαδήποτε παρέμβαση στον οργανισμό αυτόν, η οποία δεν θα λάβει υπόψη όλες τις παραμέτρους και θα κινηθεί μόνο στα πλαίσια ιδεοληπτικών μοντέλων οικονομικών μονάδων, χωρίς ουδεμία μελέτη σκοπιμότητας, έχει μαθηματικά συντριπτικές πιθανότητες να οδηγήσει σε μαρασμό το αεροδρόμιο σαν μονάδα και κατά συνέπεια σε καταστροφή τη τοπική και ευρύτερη οικονομική και κοινωνική υποδομή.
Για όλους τους συνοπτικά προαναφερόμενους λόγους και ειδικότερα για τα Αεροδρόμια της Περιφέρειας Ανατολική Μακεδονίας – Θράκης, με τα έντονα προβλήματα ελέγχου της λαθρομετανάστευσης, ζητάμε με το ψήφισμα αυτό τα παρακάτω:
photo:thrakitoday έσοδα από τον τουρισμό αντιστοιχούν στο 20% του ΑΕΠ, είναι αυτονόητο ότι τα ελληνικά κρατικά αεροδρόμια αποτελούν βασικό μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας και του κοινωνικού γίγνεσθαι.
Στην ελληνική πραγματικότητα, με τις γεωπολιτικές ιδιαιτερότητές της, το αεροδρόμιο δεν είναι απλά μια οικονομική μονάδα, όπως οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση στην υπόλοιπη Ευρώπη και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με αυστηρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και μόνο. Το αεροδρόμιο είναι ένας ζωντανός και συνεχώς μετεξελισσόμενος οργανισμός, με πολλαπλές και ποικίλες επιρροές στην τοπική και στη γενική οικονομία, καθώς και στον κοινωνικό ιστό της ευρύτερης περιοχής του.
Είναι δεδομένο λοιπόν ότι οποιαδήποτε παρέμβαση στον οργανισμό αυτόν, η οποία δεν θα λάβει υπόψη όλες τις παραμέτρους και θα κινηθεί μόνο στα πλαίσια ιδεοληπτικών μοντέλων οικονομικών μονάδων, χωρίς ουδεμία μελέτη σκοπιμότητας, έχει μαθηματικά συντριπτικές πιθανότητες να οδηγήσει σε μαρασμό το αεροδρόμιο σαν μονάδα και κατά συνέπεια σε καταστροφή τη τοπική και ευρύτερη οικονομική και κοινωνική υποδομή.
Για όλους τους συνοπτικά προαναφερόμενους λόγους και ειδικότερα για τα Αεροδρόμια της Περιφέρειας Ανατολική Μακεδονίας – Θράκης, με τα έντονα προβλήματα ελέγχου της λαθρομετανάστευσης, ζητάμε με το ψήφισμα αυτό τα παρακάτω:
- ο Κρατικός Αερολιμένας Αλεξανδρούπολης «Δημόκριτος» και ο Κρατικός Αερολιμένας Καβάλας να παραμείνουν περιουσία του ελληνικού λαού και ειδικότερα των τοπικών κοινωνιών τους.
- να δίνονται στα εν λόγω αεροδρόμια τα έσοδα που παράγουν και τους αναλογούν, τα οποία σύμφωνα με τον ανταποδοτικό τους χαρακτήρα πρέπει να επιστρέφονται στον επιβάτη με τη παροχή καλύτερων υπηρεσιών, υποδομών και ανάπτυξης. Τα έσοδα αυτά δεν πρέπει να «ρίχνονται» στον «πίθο» των Δαναΐδων» του Κράτους, με απώτερο στόχο την απαξίωση και στην συνέχεια το ξεπούλημά του αεροδρομίου «αντί πινακίου φακής»
- να δοθεί η δυνατότητα στα αεροδρόμια με τη σημερινή κρατική μορφή τους να λειτουργήσουν και να αναπτυχθούν, ώστε η τιμολογιακή πολιτική να ασκείται από το Κράτος, προκειμένου τα αεροδρόμια να είναι οικονομικά ελκυστικά για τους χρήστες τους και να συνεχίσουν να ανταποκρίνονται στο ρόλο τους σαν μοχλός ανάπτυξης και κοινωνικής προσφοράς. Αυτό αποτελεί μονόδρομο, διότι ένα ακριβό αεροδρόμιο (βλέπε το «Ελ.Βενιζέλος») θα «διώξει» τους κυριότερους πελάτες του που είναι οι «charter» πτήσεις σε άλλους φθηνότερους ανταγωνιστικούς προορισμούς εκτός Ελλάδας.
- να υπάρξουν ανταποδοτικά οφέλη για την τοπική κοινωνία στην περιοχή πέριξ του αεροδρομίου, έναντι της πιθανής όχλησης που αυτό δημιουργεί.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου