Δικαιωμένοι αισθάνονται, όλο και περισσότερο, στο ναυτικό Επιτελείο λόγω της προόδου των εργασιών στο ναυπηγείο του Λοριάν, εκεί δηλαδή που «χτίζονται» οι νέες ψηφιακές φρεγάτες Belh@rra.
Και η δικαίωση αυτή είναι διπλή. Από τη μια πλευρά οι πάντες αντιλαμβάνονται πως οι Ελληνικές FDI θα είναι έτοιμες αρκετά πιο νωρίς από τον αρχικό προκαθορισμένο χρόνο.
Ενώ παράλληλα η παραδοχή του Γαλλικού ναυτικού Επιτελείου που πρόσφατα δημοσιεύτηκε μέσω διαρροών στον Τύπο, πως τα επόμενα πλοία για το Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό θ’ ακολουθήσουν το μοντέλο «sont fabriques en Grece», δηλαδή θα εξοπλιστούν όπως οι Ελληνικές Belh@rra, αν μη τι άλλο δικαιώνουν τους Έλληνες Ναυάρχους.
Η Ελληνική φρεγάτα Belh@rra, των 4.500 τόνων υποστηρίζει κάθε σύγχρονη επιχείρηση στην ανοιχτή θάλασσα, είτε στο Αιγαίο αλλά κυρίως στη Μεσόγειο. Καράβι πολλαπλού ρόλου, ανθεκτική, με δυνατότητες να καλύψει κάθε μορφή ναυτικού πολέμου κι όχι μόνο.
Στρατιωτικές πηγές επισημαίνουν πως τα όπλα της είναι πολύ προσεκτικά σχεδιασμένα για να καλύπτει όλα τα είδη πολέμου και να είναι η νέα αποτρεπτική δύναμη. Το πλοίο ακόμη και στην αρχική του διαμόρφωση αποτελεί φόβιτρο (σ.σ. ας θυμηθούμε ή ας ανατρέξουμε στα τουρκικά δημοσιεύματα και στις δηλώσεις των Τούρκων αξιωματούχων για τις Belh@rra), πόσο δε μάλλον όταν αυτή ολοκληρωθεί.
Οι Belh@rra επαναφέρουν μετά από δεκαετίας, υπενθυμίζουν οι ίδιες πηγές, το Πολεμικό Ναυτικό στην επέκταση της αντιαεροπορικής ομπρέλας στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο. Οι πύραυλοι «one shoot one kill», Aster 30 την κάνουν μια σημαντική απειλή για κάθε επίδοξο αντίπαλο.
Και ο συνδυασμός της πιο σύντομης παράδοσης, με την εγκατάσταση του ναυτικού κλιμακίου του Πολεμικού Ναυτικού στο Λοριάντ, σηματοδοτούν την επίσπευση των διαδικασιών, με τα στελέχη από την Ελλάδα (σ.σ. κάποιοι εξ αυτών ναυπηγοί από πολύ καλά πανεπιστήμια) να σηκώνουν μανίκια και να εμπλέκονται ενεργά στο χτίσιμο των Ελληνικών φρεγατών.
Σύμφωνα με πληροφορίες αυτό το σπριντ ικανοποιεί ιδιαίτερα την Ελληνική πλευρά η οποία σαφώς και έχει προτείνει για πολλούς λόγους, κυρίως οικονομικούς, την ενεργοποίηση της προαίρεσης για την 4η φρεγάτα.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Naval Group σε ενημερωτικό σημείωμα, «το πρόγραμμα για τρεις φρεγάτες, συν μία ακόμη σε προαίρεση, για το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό υπογράφηκε στις 24 Μαρτίου 2022.
Σε λιγότερο από τέσσερεις μήνες αργότερα, και καθώς η πρώτη φρεγάτα είναι ήδη σε παραγωγή, η τελετή κοπής του πρώτου ελάσματος που έγινε την Τετάρτη 13/07 στο Lorient σηματοδότησε ένα σημαντικό βήμα για το πρόγραμμα και την έναρξη της φάσης κατασκευής της δεύτερης Ελληνικής φρεγάτας.
H τελετή πραγματοποιήθηκε με την παρουσία του Διευθυντή Προγράμματος για τις Φρεγάτες του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, της Naval Group, Gilles Langlois, όπως και του Αρχιπλοιάρχου κ. Θεοχάρη Χατζόπουλου (ΠΝ), Διοικητή του Κλιμακίου του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού στο Lorient.»
Άλλωστε σχεδόν ένας μήνας πέρασε από την μέρα που ο Έλληνας Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, Στυλιανός Πετράκης, πάτησε πόδι στα πρώτα block που σχηματοποιούν την Νο1 Ελληνική Belh@rra και ανέβηκε στο κατάστρωμα της προχωρημένης γαλλικής φρεγάτας, κάνοντας τη δική του επιθεώρηση στο μέλλον του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.
Οι εικόνες από το ναυπηγείο του Λοριάν με την σχηματοποιημένη Ελληνική φρεγάτα ήταν εντυπωσιακές με τα πρώτα block του πλοίου να δείχνουν το μέγεθος της fast track δουλειάς που γίνεται στη Βρετάνη.
Και παράλληλα με το σκάφος της Γαλλικής και Ελληνικής φρεγάτας ν’ αλλάζει κάθε μέρα μορφή, τρέχει και η κατασκευή του πύργου η οποία βεβαίως αφορά το πλοίο του Marine Nationale.
Το επόμενο μεγάλο στοίχημα των Γάλλων, όπως σημειώνουν πηγές που ξέρουν την κατάσταση που επικρατεί στο Λοριάν, είναι να «κουμπώσουν» και τον πύργο πάνω στο Γαλλικό πλοίο και παράλληλα να εκκινήσουν οι δοκιμές εν όρμω.
Στρατιωτικές πηγές που γνωρίζουν σημειώνουν πως εφόσον συνεχιστούν οι ίδιοι ρυθμοί δεν αποκλείεται στο τέλος η πρώτη Ελληνική Belh@rra να παραθοθεί εντός του 2024 κι όχι τον Μάρτιο του 2025 όπως είχε γραφτεί στο «μάρμαρο»…
Και αυτό μεταφράζεται πως οι τρεις συνολικά FDI HN θα καταπλεύσουν αρκετά νωρίτερα στο ναύσταθμο Σαλαμίνας…
Πηγή
1ki1 news - 1ki1news
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου